Gå til innhold

tidlig oppe og tisser om natten

Anbefalte innlegg

Jeg er ett B menneske og elsker å sove.

Jeg kan ha klokka på 9 om morran og er jeg heldig så har jeg klart å stå opp 10.30 :-)

Og jeg sovner alltid seint, sjeldent jeg sovner før 00.00.

Men nå som jeg er gravid er det helt andre boller.....

Sovner kjempe tidlig og bare går å venter på at klokka skal bli 21.30 så jeg kan gå å legge meg, enda jeg sover litt om dagen også.

I skrivende stund er klokka 04.45 og jeg stod opp klokka 04.00.

Er jeg heldig må jeg kun opp å tisse 1 gang og våkner jeg før 02.00 så får jeg som regel sove igjen.

Men jeg våkner aldri etter 07.30 på morran.

Dette var noe jeg merket før jeg visste jeg var gravid.

Klødde meg i huet over at jeg våknet så tidlig hele tiden. :-)

Flere som har det sånn, eller er de fleste av dere trøtte hele tiden og sover kjempe masse?

Syns jeg sover så dårlig. bare crazy drømmer, tissing og spising om nattan her i gården.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036499-tidlig-oppe-og-tisser-om-natten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er heelt lik.

Jeg er oppe og tisser 1-2 ganger om natta, og bruker lang tid på å sovne igjen.

Men dette blir bedre når jeg passerer uke 12, og da kommer det ikke tilbake før siste mnd( sånn var det sist ihvertfall)

Trøtt som en dupp hele tida da:)

Har tydeligvis fast tissepause kl.4 på natten jeg også ;) Sovner heldigvis etterpå, men i natt tok det litt tid p.g.a kvalme og litt ugge følelse i magen. Lengter også alltid til det er "greit" å legge seg om kvelden, men er egentlig et A-menneske jeg da, så denne rytmen passer meg greit, så lenge jeg får sove igjen etter kl,4 :)

Godt jeg ikke er aleine da ;-) hehe

Jeg har jo nesten ikke noen andre symptomer i det hele tatt og føler meg slettes ikke gravid så det er godt jeg deler dette med noen da i allefall :-) hehe

Overhodet ikke kvalm lengre, og skulle jeg kjenne anntydning til det så er det bare å trøkke på med noe mat så er det problemet løst!

Kanskje jeg skal bare glede meg over at jeg er heldig så langt :-)

Ja jeg prøver men syns jo det er litt ekkelt også.

Litt redd for at det ikke er noe liv der inne ettersom jeg ikke har så sterke symptomer lenger.

Men jeg må jo bare vente å se :-) prøver å få bestilt en ul nå for sikkerhetsskyld.

Annonse

Er fast oppe rundt kl 0400 om natten jeg og, og en gang igjen rundt 0700. Ligger våken en stund etter sisterunden før jeg får sovet igjen. Sliter også VELDIG med kvalme og oppkast. Har fått resept på afipran av lege, men det var ikke noe han var glad for å skulle skrive ut...Men skal prøve da dagene er værst! Noe tiltak må gjøres; første måltid i dag er kl 14:45! Jeg har også helt syyyyke drømmer !!!!!!!!!!???? Er det mulig? er helt ferdig når jeg våkner om morgenen.

Men tror vi skal være glade at vi har symptomer, enkelte kjenner jo ingen forskjell:)

æsj da! :-( jeg haaaater å spy å være kvalm....Når jeg har spysjuka så føler jeg meg nesten dødsyk jeg altså!

Fyttikatta, føler med deg.

Kanskje jeg skal bare være glad til at jeg ikke spyr....

Du må jo bare ta afipran, for du er jo nødt til å få i deg næring også.

Hvor langt er du på vei?

Men drømmer kjenner jeg meg igjen i.

Jeg har hatt sisten med en gjeng alver i natt! :-p hehe

Godt jeg ikke er aleine da ;-) hehe

Jeg har jo nesten ikke noen andre symptomer i det hele tatt og føler meg slettes ikke gravid så det er godt jeg deler dette med noen da i allefall :-) hehe

Overhodet ikke kvalm lengre, og skulle jeg kjenne anntydning til det så er det bare å trøkke på med noe mat så er det problemet løst!

Kanskje jeg skal bare glede meg over at jeg er heldig så langt :-)

Har det likt som deg, kan bli litt småkvalm noen ganger, men spiser bare en frukt eller noe så går det over med en gang. Er nå i uke 9, og har kun hatt skikkelig kvalme et par ganger på grunn av altfor lenge mellom måltidene. Ellers er det kun dobesøkene på natta som vitner om at noe er i gjære. Har ikke hatt ul, men skal til lege på onsdag og får nok henvisning til tidlig ul da jeg desverre må ta en del nødvendig medisin i svangerskapet. Spent på om alt er i orden. Hadde vært tryggere om jeg har vært skikkelig kvalm hele tiden, men misunner selvsagt ikke de som ligger å spyr.. Det høres skikkelig kjipt ut!

Jeg er også oppe på do 1-2 ganger hver natt. Synes det er veeeeeldig tidlig, kan ikke huske at jeg gjorde det de to forrige gangene. Men det er vel hormonelt...

Jeg er 8+6 i dag og har plutselig hatt en dag med masse energi igjen. Deilig etter uker med null energi. Har vært litt småkvalm, men ikke så galt at det er noe å surve over.

godt jeg ikke er aleine da! men grunnen til at jeg ikke er så kvalm lengre kan jo rett og slett være fordi kroppen har "lært" seg til å spise når jeg blir kvalm.

For før så spiste jeg nemlig ikke med en gang og jeg kjente heller ikke den klassiske sultfølelsen.

Fikk rett og slett bare en litt sånn brennede følelse og uggen/kvalm når jeg var sulten.

Jeg har nemlig tatt meg i det at jeg blir litt desperat hvis jeg er ute å kjører for eksempel og begynner å bli "sulten". da må jeg ha mat NÅ!

Når jeg er skikkelig mett og god så er jeg i knall form! :-)

Nei jeg merker stort sett ingen ting....kun ømme pupper når jeg har sovet eller tar på de, og doesøk og sulten om natta.

Innimellom får jeg også noen sånne "tak" i magen og murring i ryggen. men det er sjeldent!

Nei det hdde vært ok å kjent mer men....

Er i litt sånn "risiko" jeg også på grunn av hormoner.

Skal jo i utgangspunktet ikke kunne bli gravid så jeg er litt bekymret for t kroppen ikke klarer å holde på fosteret. men jeg får crinone da som skal forebygge abort.

Ble langt dette også gitt!

Forrige svangerskap var det helt ekstremt. Sov dårlig fra dag 1 og etter 15 uker var jeg helt utslitt. Hadde da sovet stortsett 4 timer i døgnet i mange uker, full jobb og 2 små unger hjemme. Ble 50% sykemeldt ut svangerskapet... hanglet meg gjennom det føltes det.

Denne gangen har jeg til nå sovet mye bedre, ofte våken i 3-4 tiden for å gå på do og sovner greit igjen. Men; den siste uken har det skjedd noe... nå sliter jeg mer med å sovne igjen og kan fint ligge våken en time eller to før jeg sovner igjen, ikke noe særlig når en skal opp rundt kl 6 for å få tidsklemma til å gå opp.

Krysser fingrene for at det er forbigående denne gangen, vil ikke ha det slik som sist.

Annonse

æsj da! :-( jeg haaaater å spy å være kvalm....Når jeg har spysjuka så føler jeg meg nesten dødsyk jeg altså!

Fyttikatta, føler med deg.

Kanskje jeg skal bare være glad til at jeg ikke spyr....

Du må jo bare ta afipran, for du er jo nødt til å få i deg næring også.

Hvor langt er du på vei?

Men drømmer kjenner jeg meg igjen i.

Jeg har hatt sisten med en gjeng alver i natt! :-p hehe

Jeg HATER å spy selv, så kvier meg hver gang jeg må. Men å kaste opp hjelper VELDIG på kvalmen.. Jeg er 9+4 i dag:) Håper tiden flyr frem til uke 12.

Alver faktisk, hehe. Jeg er med alle jeg kjenner hver natt, i ulike settinger. Selv har jeg blant annet vært med på millitær øvelse og vært ut på båt i skyhøye bølger. Ikke rart man er sliten :) hvor langt på vei er du ?

haha! militære øvelse ja :-) nei er det rart man er trøtt og sliten sier jeg bare :-) hehe

nei jeg håper virkelig jeg slipper den ekstreme kvalmen...

Det skal i utgangspunktet mye til for at jeg blir dårlig.

Veldig sjelden at jeg blir så dårlig at jeg kaster opp.

Jeg er bare 6+2 så det er kanskje litt for tidlig for meg også,så skal ikke se bortifra at jeg ut i neste uke ligger å roper på elgen jeg også ;-)

Jeg har heller ikke så ømme pupper. Kun vondt hvis jeg klemmer på dem eller om morran etter en natt.

Da kan de være skikkelig vonde faktisk :-)

Men utover det så merker jeg ingen ting.

hadd to dager uten oppkast (!) HURRA! formen er noe bedre og, GODT.

Jeg fikk kvalmen i uke 6, ille.. men forhåpentligvis er det verdt det:-)

Jeg har drømt tre ganger at jeg har spontanabortert, trist:( jeg har hatt en SA i starten på dette året.. så er veldig redd for ny SA/MA.

Så deilig da!!

Jeg har ikke hvert opp å tisset i natt :-) deilig det å!

Men jeg våkna fortsatt klokka 4 da men måtte ikke på do og lå leeeenge før jeg sovnet igjen.

Jeg er ikke dårlig i det hele tatt lengre jeg.... puppa blir mindre og mindre ømme, og alle andre symptomer jeg har hatt blir bare svakere å svakere.

Nesten så jeg lurer på om jeg i det hele tatt er gravid lengre eller har en MA.

Skal på UL i morra så da blir det spennende å se.

Du får helt sikert ikke en ny SA :-) tenk positivt!

Så lenge du ikke blør eller har intense smerter så tror jeg nok du ikke trenger å bekymre deg.

Hvor langt var du på vei når du hadde den siste SA da?

så artig, må få høre hvordan det gikk ;) Det er litt av en opplevelse. Ligger å beundrer lille på bildet jeg fikk med meg fra UL.

Var 8+ da jeg mistet sist, så jeg er heldigvis litt nærmere målstreken denne gangen:)

Blir litt bekymret jeg og da formen begynner å ta seg opp *bank i bordet*hehe. Men sånn er det vell å være førstegangs og en SA bak seg.

Vi får vell begge prøve å nyte at vi i det hele tatt er gravide, ikke alle kan få barn selv... :)

Ja jeg skal si ifra jeg! :-)

Fikk med UL bilde siste jeg var der jeg også.

Den fine runde flekken med med to hvite prikker på :-p

Hadde blitt overlykkelig jeg hvis jeg fikk flere symptomer :-)

Det går nok bra! Det er ikke lenge igjen før du er over de magiske 12 ukene så det går nok :-)

Ja jeg prøver å ikke tenke så mye på det jeg :-)

Men kjenner jo litt press, det må jeg jo innrømme.

Jeg kan jo egentlig ikke få barn så hvis dette går i vasken så må jeg nok tilbake til den ordinære planen min, nemlig eggdonasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...