Gå til innhold

Sprøytestart straks, kort regime. Kan noen gi meg en oppfriskning?

Anbefalte innlegg

Gjest Gullebolle

Nå ventes mensen antagelig i morgen eller tirsdag. Jeg har det hektisk på jobb, så arbeider masse, og med to barn så går dagene i ett. Så derfor har jeg ikke fått forberedt meg mentalt enda, føler meg ikke klar for førsøk i det hele tatt!

Det er 5,5 år siden sist jeg tok i en hormonsprøyte og at jeg var spesialist i ivf verdenen:-) Nå er alt glemt, og jeg føler meg helt grønn og lite klar for hva jeg skal gjennom. Innføring i medisinene fikk jeg for mange mnd siden, og føler jeg har glemt det og. Eneste jeg vet er at jeg gruer meg til uttak.

Kan noe gi meg en kort innføring i gonal f, orgalutran, lutinus, uttak og alt rundt prosessen? Kjenner jeg er litt engstelig....

Holder til på Hausken!

Fortsetter under...

Jeg ville bare si hei til deg og at det skal nok du få til! Er så sliten etter en lang dag på jobben med kveldsmøte på toppen at jeg vil ikke skrive mye.... du har da sikkert fått skrevet ned på arket hva du skal ta og når :) Og ellers ville jeg si at jeg holder til ved Hausken jeg også og skal i gang for første gang med kort regime. Har altid hatt suuuper laange i det offentlige (bortimot 8 uker på spray)! Så er spennendes med kort regime. Du starter med gonal-f og så tar du dem på samme tidspunktet hver dag og så er det vel orgalutran som du starter noen dager seinere med. Og ellers er jo det bare uttaket og lutinus etter det ;) Sånn veldig kort. Jeg skal ha massse mere medisin. Flere sprøyter samme dag (puregon og klexane (som jeg fikk i mindre dosering, det vil si jeg skal stikke to av dem hver morgen plus puregon) og prednisolon og orgalutran etter hvert. Spennendes saker dette! Lykke til!

Gjest Gullebolle

Hei,

Ja går nok fint, men kjenner jeg virkelig er nervøs.

Klexane her også:-) Så blir noen stikk, gått på klexane hele svangerskapene mine tidligere, smat i 6 uker etter, så omtrent 2 år i strekk (fikk to tette), så heldigvis godt vant! Når skal du igang med sprøytene?

Jeg lurte litt på prednisolen, kunne det vært noe jeg bør be om? Har leiden mutasjon, pcos i kraftig grad på eggstokkene og har hatt to spontanaborter tidligere.

Veldig spent på Hausken, har du hatt forsøk der tidligere? Mine andre barn ble laget på sykehuset i Haugesund.

Kort regime er fantastisk deilig, det husker jeg. Sprayen var grusom for meg, så veldig glad jeg slipper den.

Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...