Lisse_01 Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Gutten min på 6 mnd har alltid vært så lett å legge. Har bare vært å legge han i sengen. Men nå de 2 siste ukene griner han når han legges i sengen. I kanskje 30 min før han sovner. Vet ikke hvorfor eller hva jeg skal gjøre. Vil ikke ta han opp å ødelegge de gode vanene vi har hatt. Så nå går jeg innom, gir han smokken og stryker han på kinnet og sier ha må sove. Men det hjelper ikke. Stakkars :(
trintra Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Har han fått tenner? De kan plages skikkelig med det, spesielt kveld/natt. Det er mer smerter for dem når de ligger flatt (kan derfor hjelpe å heve hodeenden litt, evt. dentinox, amming, paracet.). Eller separasjonsangst kan det også være.
Lisse_01 Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2013 Har han fått tenner? De kan plages skikkelig med det, spesielt kveld/natt. Det er mer smerter for dem når de ligger flatt (kan derfor hjelpe å heve hodeenden litt, evt. dentinox, amming, paracet.). Eller separasjonsangst kan det også være. Han har fått 4 tenner, og ser også at 4 stk er på vei gjennom. Syntes det er så rart at han er blid og glad hele dagen. Sover kjempefint på dagtid. Men så fort han skal sove for kvelden, så starter det. Igjen... Holdt på i 2 uker nå. Har prøvd dentinox, det funker ikke. Jeg ammer han Alltid før han legger seg. Er så fælt å høre han grine
*oktobergutt 12* Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Hehe... jeg skrev akkurat noe om det inne her. Min gutt på 6 mnd har også fått lakenskrekk.... han har alltid sovnet rundt halv syv - syv tiden... men de siste dagene (etter vi stilte klokka) har han ikke sovnet før rundt halv ni. Han sovnet faktisk kvart på syv i sta men våknet etter ti minutter... og var lys våken! Mitt problem er jo at jeg må amme han i søvn.... men han nekter å ta puppen siden han er våken og mett... kikker opp på meg og ler. Det er tydeligvis slutt på min "alenetid" om kveldene....
trintra Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Uff, det er ikke alltid så lett å vite hva det kan være... Det kan jo skifte så fort på de små (vaner/uvaner/utviklingsprang), du har jo vært heldig til nå at han har vært lett å legge, og det blir han sikkert igjen, men det er vel en periode nå med "noe" som plager... Lykke til
Lisse_01 Skrevet 7. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. april 2013 Uff, det er ikke alltid så lett å vite hva det kan være... Det kan jo skifte så fort på de små (vaner/uvaner/utviklingsprang), du har jo vært heldig til nå at han har vært lett å legge, og det blir han sikkert igjen, men det er vel en periode nå med "noe" som plager... Lykke til Tusen takk for svar. Det kan jo være så mangt. Og vi skal jo absolutt ikke klage egentlig. Men syntes bare det er ille når han gråter vondt i mammahjertet
Lisse_01 Skrevet 7. april 2013 Forfatter #7 Skrevet 7. april 2013 Hehe... jeg skrev akkurat noe om det inne her. Min gutt på 6 mnd har også fått lakenskrekk.... han har alltid sovnet rundt halv syv - syv tiden... men de siste dagene (etter vi stilte klokka) har han ikke sovnet før rundt halv ni. Han sovnet faktisk kvart på syv i sta men våknet etter ti minutter... og var lys våken! Mitt problem er jo at jeg må amme han i søvn.... men han nekter å ta puppen siden han er våken og mett... kikker opp på meg og ler. Det er tydeligvis slutt på min "alenetid" om kveldene.... Er slitsomt altså har kanskje noe med at det er så lyst på soverommet også. Jeg blir bare så usikker på hva jeg skal gjøre når han gråter sånn.
*oktobergutt 12* Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Hehe... jeg skrev akkurat noe om det inne her. Min gutt på 6 mnd har også fått lakenskrekk.... han har alltid sovnet rundt halv syv - syv tiden... men de siste dagene (etter vi stilte klokka) har han ikke sovnet før rundt halv ni. Han sovnet faktisk kvart på syv i sta men våknet etter ti minutter... og var lys våken! Mitt problem er jo at jeg må amme han i søvn.... men han nekter å ta puppen siden han er våken og mett... kikker opp på meg og ler. Det er tydeligvis slutt på min "alenetid" om kveldene.... Er slitsomt altså har kanskje noe med at det er så lyst på soverommet også. Jeg blir bare så usikker på hva jeg skal gjøre når han gråter sånn. Ja det har jeg også tenkt... at det er lyst på soverommet. Jeg klarer heller ikke høre på gråt. Først ligger han og ler og koser seg... så kommer "klagingen" og gråten.... da må jeg inn og ta fram puppen igjen Han våknet akkurat nå igjen... kl ni. Måtte fram med puppen nok en gang........... sukk. I tillegg har han begynt å få mareritt (er det mulig?) Hører han piper og ynker seg i søvne..... for så å skrike høyt. Kanskjer det er noe som plager han.... utviklingssprang eller tenner.
Lisse_01 Skrevet 7. april 2013 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2013 Hehe... jeg skrev akkurat noe om det inne her. Min gutt på 6 mnd har også fått lakenskrekk.... han har alltid sovnet rundt halv syv - syv tiden... men de siste dagene (etter vi stilte klokka) har han ikke sovnet før rundt halv ni. Han sovnet faktisk kvart på syv i sta men våknet etter ti minutter... og var lys våken! Mitt problem er jo at jeg må amme han i søvn.... men han nekter å ta puppen siden han er våken og mett... kikker opp på meg og ler. Det er tydeligvis slutt på min "alenetid" om kveldene.... Er slitsomt altså har kanskje noe med at det er så lyst på soverommet også. Jeg blir bare så usikker på hva jeg skal gjøre når han gråter sånn. Ja det har jeg også tenkt... at det er lyst på soverommet. Jeg klarer heller ikke høre på gråt. Først ligger han og ler og koser seg... så kommer "klagingen" og gråten.... da må jeg inn og ta fram puppen igjen Han våknet akkurat nå igjen... kl ni. Måtte fram med puppen nok en gang........... sukk. I tillegg har han begynt å få mareritt (er det mulig?) Hører han piper og ynker seg i søvne..... for så å skrike høyt. Kanskjer det er noe som plager han.... utviklingssprang eller tenner. Har han vært slik lenge? Håper det bare er en periode
*oktobergutt 12* Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Hehe... jeg skrev akkurat noe om det inne her. Min gutt på 6 mnd har også fått lakenskrekk.... han har alltid sovnet rundt halv syv - syv tiden... men de siste dagene (etter vi stilte klokka) har han ikke sovnet før rundt halv ni. Han sovnet faktisk kvart på syv i sta men våknet etter ti minutter... og var lys våken! Mitt problem er jo at jeg må amme han i søvn.... men han nekter å ta puppen siden han er våken og mett... kikker opp på meg og ler. Det er tydeligvis slutt på min "alenetid" om kveldene.... Er slitsomt altså har kanskje noe med at det er så lyst på soverommet også. Jeg blir bare så usikker på hva jeg skal gjøre når han gråter sånn. Ja det har jeg også tenkt... at det er lyst på soverommet. Jeg klarer heller ikke høre på gråt. Først ligger han og ler og koser seg... så kommer "klagingen" og gråten.... da må jeg inn og ta fram puppen igjen Han våknet akkurat nå igjen... kl ni. Måtte fram med puppen nok en gang........... sukk. I tillegg har han begynt å få mareritt (er det mulig?) Hører han piper og ynker seg i søvne..... for så å skrike høyt. Kanskjer det er noe som plager han.... utviklingssprang eller tenner. Har han vært slik lenge? Håper det bare er en periode Tja... et par uker kanskje. Det med å ikke sove om kvelden har bare vært den siste uken.
.Lillemy. Skrevet 8. april 2013 #11 Skrevet 8. april 2013 Her er minste avhengig av at det er mørkt når han skal sove om kvelden/natten. vi har rullegardin og gardin, har to vinduer så litt lys kommer gjennom, så vi henger ett teppe over vinduet og, da blir det helt mørkt :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå