Gå til innhold

dere som har silikon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

puppene mine er totalt punktert etter amming, og hadde jeg hatt pengene, så hadde jeg hatt silikon for lengst..

puppene ødelegger selvtilliten min helt, og nå sitter jeg å vurderer å ta opp lån for å få gjort det.. kan noen fortelle meg hvor dumt det er?

hvordan finansierte du silikonpuppene? lån/sparing? hvor mye sparte du i mnd i så fall?

angrer du?

noen anbefalinger? (klinikk, fasong, saltvann/ikke saltvann osv)*

tusen takk for svar :)

Anonym poster: 556aabcdfabb98585127f8b67efaea7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snufs.... en påminnelse til meg selv om hvordan det blir når jeg er ferdig med ammingen... Ble slik sist jeg også som du beskriver(etter førstemann, nå holder jeg på med amming av andremann..og har enn så lenge fiine pupper... ) Tanken på silikon e.l. melder seg nok her også etterhvert....

Anonym poster: f67f1418c2099f276125fa66f51a7af8

Skrevet

Jeg hadde det akkurat som du. Tok silikon for tre år siden. Det har virkelig hjulpet på selvtilliten, har ikke angret ett eneste sekund! Betalte inngrepet med oppsparte midler, men de fleste klinikker tilbyr lån.

Når det gjelder størrelse og fasong, vil jeg anbefale å tenke på hvordan puppene så ut før amming, og prøve å "rekonstruere".

Saltvann brukes nesten ikke lenger, og er vel heller ikke anbefalt.

Anonym poster: e3a36f0ea32408fba06b085edbb7ef17

Skrevet

Hei!:-)

Jeg tok silikon for 6 år siden. Måtte gjøre det 2 ganger pga dårlig arbeid på den første klinikken.

Jeg har vært endel plaget med smerter i brystene, strålinger i ledd, ofte slapp/syk/infeksjoner i kroppen(noe som startet rett eter jeg fikk det) osv, men jeg har enda silikonet, utrolig nok.

Jeg hadde forskellig str på brystene så derfor tok jeg det. Har ikke lyst å ta det ut heller nå pga det så jeg biter tenna sammen...:S

Men tenk deg godt om før du gjør det...lykke til :-)

Anonym poster: 3317ce7f9df053ed72335f538608680b

Skrevet

tusen takk for svar :)

jeg er 100% sikker på at jeg skal ta det, er bare pengene det står på.. til og med min egen mor var enig i tanken, så det sier sitt om hvordan de ser ut nå :P

er også ganske ung, så tanken på at brystene mine skal se slik ut i mange tiår til, er rett og slett deprimerende!

Skrevet

Undersøk klinikken nøye! Gå til flere konsultasjoner (gratis). Jeg tok på fornebuklinikken og de har jeg kun funnet gode ord om. Form og str tar du med legen. Oppsparte midler og verdt hver krone. Gjorde undre med selvtilliten etter kraftig vektnedgang. Ville ha såpass store at huden ble fylt igjen men ikke så store at man kunne se at det var Silikon med stor S :-p elsker resultatet. Je tok under muskelen for mest naturlig resultat. Ikke ille smerter og hadde mange smertestillende igjen. Lykke til

Skrevet

Jeg tok det hos volvat, det har gått veldig bra. Kjempefornøyd. Kommer til å dra tilbake dit når det er på tide å bytte de ut.

Anonym poster: 22f8637f0f1a598d5902a0f16b5b4c03

Skrevet

Jeg var egentlig veldig fornøyd med puppene, før amming. Jeg var da normalt en 75D, men etter amming så ble jeg en 75B..

Jeg gjorde det faktisk litt på impuls. Hadde ikke trodd at jeg ville ha sillikon. Tanken på å ha noe fremmed i kroppen skremte meg. Men så fikk jeg en innflytelse, fikk time til konsultasjon 2 dager etter, med operasjon uken etter der.

Jeg er nå en 70F og jeg er fornøyd med det. Har hatt det i snart to år. Av og til så angrer jeg. Det er feks ikke behagelig å gå med en normal spilebh, det er heller ikke noe behagelig å ligge på magen på hardt underlag og jeg må i spesialbutikk for å finne riktig størrelse. Ikke fordi puppene er svæære, men fordi 70F ikke er en normal størrelse, så du finner ikke bh på kjedebutikkene..

Jeg hadde umenneskelige smerter de første 3 ukene, men etter det så kjenner jeg ikke noe til smertene. Arrene er ikke pene, men de skjules jo lett med bh/bikini..

Nei, jeg tror, at om man har håpløse pupper eller ikke-eksisterende, så er det ok, men for "oss" som hadde normale pupper før operasjon, så er det kanskje ikke verdt det.

Jeg brukte av egne penger jeg hadde på konto.

Lykke til med avgjørelsen! Tenk deg om flere ganger! Jeg synes i dag at puppene mine igjen er små nå, etter å ha vent meg til dem.. det er en stygg ting man venner seg til..

Anonym poster: cb08b45f96ac8b63a0b742aed4ed54ee

Skrevet

Jeg mente innskytelse, hilsen meg over.

Anonym poster: cb08b45f96ac8b63a0b742aed4ed54ee

Skrevet

takk igjen for svar :)

tilleggsspørsmål:

dere med små barn da dere ble opererte, hvordan gikk det? hvor lenge var dere avhengige av andre, og når kunne dere løfte osv selv? min er 15 mndr!

HI

Skrevet

Jeg tok silikon i brystene for 2 måneder siden. Ferdig med barneproduksjon og hadde aldri hatt pupper (AA/AAA), så nå var det på tide! ;)

Jeg brukte faktisk en god del av stipendet fra Lånekassen for å finansiere operasjonen.. (Hysj! ;) ) Jeg ville ikke tatt opp lån for å betale denne luksusen. Liker ikke å bruke penger jeg ikke har..

Jeg angrer ikke! Ikke i det hele tatt! Jeg har savnet pupper 'hele livet' og det er så godt å endelig se ut som en dame..

Jeg la inn dråpeformede (anatomiske) innlegg under brystmuskulaturen og jeg skal IKKE være den som sier at det ikke gjør vondt. For jeg hadde vondt.. De første ukene var jeg rimelig hemmet. Klarte knapt å komme meg ut av sengen de første dagene. (Det hører med at jeg bor alene, så jeg måtte komme meg opp for egen maskin. Mulig det hadde vært litt lettere å komme seg opp om jeg hadde hjelp.. Å slippe å føle at hele brystkassa revnet..)

Det settes tydelige begrensninger ifht hvor mye du kan løfte. De 4 første ukene skal du løfte max 1 kg omtrent.. Ikke veldig forenlig med barn på 15 måneder, akkurat. Fordi jeg la innleggene under brystmuskulaturen, så var jeg delvis 'paralysert' i armene de første dagene. Husker at jeg bare måtte gi opp å skrelle poteter, for eks! :P

Ang type innlegg/størrelse er det noe du og legen må avgjøre sammen. Det er fordeler og ulemper ved alle typer implantater og hvor de legges avhenger av hvor mye brystvev du har fra før etc. Ha gjerne en klar formening om hva slags pupper du er ute etter når du snakker med kirurgen. Vil du ha skikkelige 'kanoner' eller er du ute etter et så naturlig resultat som mulig?

Jeg la inn 265ml under brystmukulaturen og med klær så ser det svært så naturlig ut. Uten klær derimot, så er det ingen tvil om at det er fremmedlegemer plassert under denne huden! Den verste hevelsen vil gi seg i løpet av de 4 første månedene og det kan ta opptil 1 år før implantatene finner sin endelige plass.. Håper mine vil 'synke' litt og se litt mindre 'sprengte' ut med tiden. Jeg var svært tydelig på hva slags pupper jeg var ute etter (..så naturlig han kunne få til uten at det var noe pupp der fra før..), så håper legen vet hva han gjorde.. Det vil tiden vise.. ;)

Lykke til med avgjørelsen!

Anonym poster: 0880e6ddb6da85e3f0b5b6d6feb356f0

• 1 måned senere...
Skrevet

Satt og googlet litt nå, og kom over denne tråden. Når jeg begynte å lese hovedinnlegget så fant jeg fort ut at dette var kjent! Det er jo jeg som skrev dette i april, men som har helt glemt det :P

Men da kan jeg jo komme med en liten oppdatering: Det ble nye pupper på meg :D

Opererte 21.mai, og satt og lurte litt på når jeg kan løfte lillemann (som nå er 16mnd ;) ), så derfor snublet jeg innom tråden igjen! Kanskje noen her vet? :) Litt vanskelig, da klinikkene praktiserer så mye forskjellig. Vet at noen sier en må vente i 6 uker, mens jeg fikk vel egentlig beskjed om 1 uke (altså imorgen). Det letteste hadde vel vært å bare stole på det "min" klinikk har sagt, men blir jo litt usikker når det er så forskjellige meninger rundtom, og jeg vil jo såklart ikke gjøre noe som ødelegge resultatet!

Ble mange tanker her, men sånn praktisk kan jeg si at det ble over muskel, og 280g. Veldig fornøyd sålangt, syns de er litt store nå, men når hevelsen går ned så ser det ut som at det blir veldig bra! :)

Og når folk nå har fått vite at jeg har tatt silikon, så blir de veldig overrasket, fordi de sier at det kunne de ikke se i det hele tatt! Liker :)

Gjest Vicky Pollard
Skrevet

Ååhhh, jeg vil også ha nye pupper! To unger på 3 år med påfølgende vektnedgang har gjort at det bare er et par slintrer igjen... Ser ut som et par hakkebiffer som bare er klistra på brystkassa... Hva koster det med rubbel og bit, da?

Skrevet

Jeg tok for 12 år siden. Skaffet meg en sommerjobb, sov på gulvet hos en venninne hele sommeren, og kjøpte meg laptop og pupper for pengen på høsten ;)

De var veldig fine, ikke veldig store, men etter 8 år tok jeg dem ut. Det føltes ikke lenger som en del av min kropp, men som et fremmedlegeme, og jeg "trengte" dem ikke lenger - var blitt voksen og trygg på meg selv.

Huden trakk seg heldigvis fint sammen igjen, jeg var redd det skulle bli tomme skinfiller. Så nå er jeg tilbake på en 65 A. Helt ok.

Får jeg vrengte baklommer etter fødsel vil jeg mulignes vurdere å putte inn bittelitt igjen, bare så det blir en viss avrunding i stedet for to skinnfiller... Men ikke bare for størrelsens del.

Anonym poster: 34ce55eb3239d630c5fff763205ac95f

Skrevet

Jeg betalte 24.000 totalt.

La inn ca 400 høyprofil. Under muskel. Dette er litt over et år siden.

Skrevet

Jeg er også interessert i prisen...!

Hvor tok du? Hvordan tid tok det? Hvor lenge måtte du være borte fra hjemme

Jeg bor langt unna storbyene og er avhengig av bil... Kan man kjøre hjem?

Anonym poster: d42f61ba15ed91eb9d1e1c396bf94c80

Skrevet (endret)

Jeg tok på klinikk Arendal.

Ankom klinikken ca kl 11 og var hjemme igjen rundt kl 17.

Det var et smertehelvete uten like. Det gikk vel 2-3 uker før jeg klarte å reise meg selv fra liggende stilling. Måtte sove sittende, og jeg klarte ikke noe som helst.

Men etter 3-4 uker var jeg ok igjen, men det gikk nok et par måneder før jeg var helt som før.

Nå skal det sies at jeg var ekstra uheldig. Fikk revnet et par sting osv..

Jeg kunne absolutt ikke ha kjørt hjem! Tok noen uker før jeg i det hele tatt klarte å kjøre bil.

Men nå, et år etter, føles det helt ok. Det er ubehagelig å gå en hel dag med spile-bh, derfor klipper jeg ut spilene på nesten alle bh jeg har..

Ellers så er det også en ulempe at jeg har blitt en veldig rar størrelse, så selv ubdertøysforretningene har lite utvalg..

Endret av Kaklehøna
Skrevet

Jeg tok for noen få år siden. Betalte halvparten av egne penger (sparte litt), og tok opp et forbrukslån på resten, som jeg betalte ned på ett år.

Jeg hadde ca null pupper før graviditet, og fikk heller ikke noe særlig pupper under og etter graviditeten.. Jeg tok vel ca 300ml (husker faktisk ikke helt eksakt). Gikk fra liiiten a-cup til en vanlig c. Ønsket meg egentlig litt større, men jeg stolte på legens råd :) Jeg er veldig tynn, så jeg fikk de lagt inn under brystmuskelen. Tok silikon, rund protese. Jeg er såklart inhabil, men jeg syns de ser veldig naturlige ut :) Har aldri angret!

Jeg vil anbefale deg å ta konsultasjonstimer hos forskjellige klinikker slik at du finner rett kirurg for DEG :) Jeg var først på konsultasjon på Nobel Clinic og fikk et utrolig dårlig inntrykk. Damen som hjalp til sa blant annet at det ikke var så viktig med mer enn ett barn og pushet meg til å booke operasjon fort som fy.. Hun ringte meg flere ganger etterpå også, og ville ha meg til å avtale operasjon. Virket som de var mest opptatt av penger, og ikke at kundene skal bli fornøyde..

Så jeg valgte Colluseumklinikken og kirurg Roald. Han er veldig flink :) Han har også operert andre jeg kjenner, og de er like fornøyde som meg :)

Kan også anbefale Fornebuklinikken. Jeg har venninner som har operert seg der også, og er utrolig fornøyde :)

Lykke til, du kommer til å bli kjempefornøyd :)

Anonym poster: 4e32fd905c5165dd8ae7967cc6666442

Skrevet

Jeg er anonym over her -

tenkte jeg skulle legge til at det var jævlig vondt samme dag etter operasjonen, og dagen etter. Men etter det var det helt greit :) Jeg var i full jobb igjen etter fire dager uten problemer. Hadde hørt at under muskel skulle være mye vondere, og over lenger tid. Men jeg hadde som sagt ikke noe særlig vondt etter de to første dagene :)

Anonym poster: 4e32fd905c5165dd8ae7967cc6666442

Skrevet

Det som jeg syntes er mest behagelig med silikonpupper er at jeg ikke tenker over de lenger. Før plaget de meg, nå er det liksom bare ok. Deilig.

Anonym poster: 6d6c4d93da2f8884ce9fc0b4565102a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...