Gå til innhold

Er hus på 240 m2 lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kommer vel an på hva man er vant med vil jeg tro. Vi er 4 stykker som bor på 400 m2, og vi vurderte å bygge på før nr. to kom :-P

Vi gjorde ikke det, men jeg hadde nok syntes at 240 m2 ble lite hvis jeg måtte flytte. Med mindre det var sykt god planløsning og romutnyttelse.

Skjønner at behov blir et relativt begrep når en moster bakkekontakten ja...

Anonym poster: 5ee872d52ff8d812221b213bdf18bd45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahahahhaa nei!

Vi bor på 100 kvm og er en familie på fem!

Skal forsåvidt bygge ut nå, og får da vel omtrentlig 120-130 kvm totalt.

Blir fire soverom, to bad, stor stue og kjøkken. Fornøyde vi!

Vi bor temmelig sentralt i stor by i et strøk med høy kvadratmeterspris. Og husene på 240 kvm med god standard går for 7-10 mill her.

Vår leilighet vil være verdt over fem mill etter utbygging - så kunne nok finansiert et greit nok hus mindre sentralt. Vi velger heller å bo trangt her siden vi trives så utrolig godt!

Skrevet

Vel, venninnen min bor i en liten leilighet selv (singel), men er vokst opp i et gigantisk hus. Tror vi skal klare oss:-)

Anonym poster: 9ffbede4afccfc25ff7ade33a02e07fe

Skrevet

Ærlig talt! Jeg bodde hele barndommen i leiligheter på mellom 45 og 70 kvm. Vi var to voksne og et barn. Den største leiligheten fortonet seg som en herregård i mine små øyne. :P

Skrevet

Vi har akkurat kjøpt hus og flyttet... Totalt 260 kvm (med garasjen). Primær-rom ca 200 kvm. 2 voksne, tre barn og en katt. Hadde fra før ca 95 kvm. Synes vi har enoooooormt med plass!!!! Så vil svare et stort NEI på spørsmålet ditt...!! Ser at de fleste er enig med meg...:)

Anonym poster: 9091aaee0bc980a937b2efcbe9ccd1b2

Skrevet

Det kommer vel an på hva man er vant med vil jeg tro. Vi er 4 stykker som bor på 400 m2, og vi vurderte å bygge på før nr. to kom :-P

Vi gjorde ikke det, men jeg hadde nok syntes at 240 m2 ble lite hvis jeg måtte flytte. Med mindre det var sykt god planløsning og romutnyttelse.

Skjønner at behov blir et relativt begrep når en moster bakkekontakten ja...

Anonym poster: 5ee872d52ff8d812221b213bdf18bd45

Guuud ja, det er jo et palass jeg bor i :-P

Nå vet vel ikke du grunnen til at vi vurderte å bygge på da, hvis det var det som var så fælt for deg.

Skrevet

På to plan? Det mener en venninne av meg

Huset består av kjøkken, stue, gang, to bad, yttergang, teknisk rom, fire soverom, loftstue, lekerom, kontor og bod. Syns vi har fått til gode løsninger, selv om rommene ikke blir kjempestore. Har mulighet til å slå sammen rom senere om det skulle bli behov... Vi blir fem, og har i tillegg utterbod.

Hvor mange er dere, og hvor mange m2 bor dere på?

Spør du meg, vil jeg si at det er GIGANTISK!

Vi bor to voksne og to barn på ca 70 kvm.

Anonym poster: da44c3d5573176940d0872c79397b5b5

Skrevet

Vi har 220 m2 med dårlig planløsning (synes jeg) fordelt på 2 etasjer - selv om vi har 4 soverom og 2 bad er det ikke veldig god plass her. Så det kommer nok an på hva man er vant med. :) Vi er 2 voksne, 1 baby + hund.

Anonym poster: a7e5fb85ce69bc1c4f5da56dfe3aa279

Skrevet

Vi har 260 kvm, og har et relativt stort hus. Ikke mange jeg kjenner som har så mye større enn oss.. Vi har 5 store soverom (12-15 kvm), 2 mindre på 9 kvm, stor stue, kjøkken, vaskerom, to store bad på 10-11 kvm, gjestetoalett, bod og loftstue. Masse plass! De minste soverommene skal forresten gjøres om til kontor og walk in closet.

Anonym poster: a46f5c5551ca2894e2523bfed449f166

Skrevet

Mini, nesten som å bo i campingvogn;)

Anonym poster: 3dd3082c7ff05efb13aca272542dc050

Gjest sug lut
Skrevet

På to plan? Det mener en venninne av meg

Huset består av kjøkken, stue, gang, to bad, yttergang, teknisk rom, fire soverom, loftstue, lekerom, kontor og bod. Syns vi har fått til gode løsninger, selv om rommene ikke blir kjempestore. Har mulighet til å slå sammen rom senere om det skulle bli behov... Vi blir fem, og har i tillegg utterbod.

Hvor mange er dere, og hvor mange m2 bor dere på?

Det er fire ganger størrelsen på leiligheter mange bor i med barn - jeg kjenner jeg er glad det ikke er min venninne for dumhet kan jeg ikke omgås.
Skrevet

Venninnen din er enten dum som sug lut påstår eller hun er misunnelig på det nye huset deres. Uansett har hun dårlig sosial kompetanse. Man sier jo ikke sånt til en som er glad for det nye huset sitt.

Vi har boareal på ca 200, totalt er huset på 250 tror jeg. To voksne og tre barn. Oppfatter det som at vi har god plass.

Skrevet

Vi er en familie på 4 pluss hund. Har frem til ikke så lenge siden bodd på 48kvm. Det var trangt, men gikk for en periode.

Nå bor vi i rekkehus som er 120kvm og jeg syns vi har kjempestor plass :) 3soverom, 2bad og 2stuer. Hva mer trenger vi?

Anonym poster: 37465b702c8a345bbc1160b3190dd401

Skrevet

Vi bor i et 120 kvm hus, (med en uinnredet kjeller på 60 kvm, kun til oppbevaring o.l., pluss garasje).

Vi har kun et bad, bare ei stue, et soverom for lite til våre tre barn. Selv om alle rom i seg selv har grei størrelse så har vi rett og slett for liten plass. Vi skal heve taket og bygge opp en etasje til sommeren. Vi får da stort nok husvi massevis. To stuer, to bad, overskudd på soverom, så vi kan til og med ha gjesterom/ kontor:-)

240kvm er altså ikke et lite hus!

Anonym poster: cbf35a6a2a0cb65df626aeb0ff20421d

Skrevet

Huffamei! Baaare 240 m2?? Da kan man like godt bo i en pappeske i Sofienbergparken, altså ;)

Synes 240 er kjempemye, jeg. Vi har flyttet fra 55 m2 på Løkka til 150 m2 på landet - sliter nå med lett agorafobi i eget hjem :P

Skrevet

240 kvm er stort! Vi bor på 200 og er 5 stk. Har valgt store rom istedenfor mange rom, og har nok av plass. Kan nok se litt lite ut når bare grunnmuren er satt opp, det syntes jeg og da vi bygde.

Skrevet

Og hvor stort er huset hennes???

260 kvm er stort! Vi har 200 og klarer oss i "bøtter og spann".

Anonym poster: 98f29c4460dcbe633f5ab6d840d77f8d

Gjest vinterbrud
Skrevet

Vi er to stk på ca 60kvm med to soverom,så for meg blir 240 kvm stort.

Vi trives veldig godt her vi bor,selv synes jeg vi har stor plass.

Skrevet

vi har 112 kvm. lite hus. to etasjer. vi trives utrolig godt her.

Anonym poster: d9945a6f61555f77fba046556efad964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...