Barnepasser 93 Skrevet 7. april 2013 #1 Del Skrevet 7. april 2013 Skal sitter barnevakt for to jenter 3 og 6 år og trenger noen anbefalinger om alt mulig, aldri vært barnevakt før 1. 3 åringen har nylig begynt å bruke truse men når hun gjør nr 2 så må hun ha hjelp til å tørke seg, vet eg skal tørke bakover for å ikkje få avføring i skjeden men usikker på om hvordan, skal eg bøye henne frem og tørke bakfra? bør eg vaske henne også eller bare tørke. 2. ungenne er litt vanskelige i maten, spiser ikkje noe grønnsaker, poteter, fisk og mm kun kjøtt vis eg skal lage mat til dem bør eg hakke opp diverse sunne ting i pittesmå biter og ha i maten? 3. er 19 år gutt så lurer på om dere har noen anbefalinger for å vere forsiktige med dem så de ikkje plutselig får doskrekk for ikkje mammma er der osv.... har sagt i fra til moren at hun må fortelle meg diverse ting og hvordan tørke minste jenta men vil helst ha litt kunnskaper fra før Mvh gutt 19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøsnø Skrevet 7. april 2013 #2 Del Skrevet 7. april 2013 1. Småjenter er vant til å stille seg på gulvet med stumpen i været for å bli tørket (ihvertfall gjør min det - har lært det i barnehgen). En 3åring snakker - bare spør henne! med mindre det er noe laust og vanskelig med vanlig papir - så trenger du ikke vaske. 2. Som barnevakt - gi ungene det de liker. MEN det er jo lov å prøve seg litt. Ellers så får du bare høre hva de sier og prøve å ikke bli lurt altfor mye av den eldste! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145230166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnepasser 93 Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3 Del Skrevet 7. april 2013 (endret) 1. Småjenter er vant til å stille seg på gulvet med stumpen i været for å bli tørket (ihvertfall gjør min det - har lært det i barnehgen). En 3åring snakker - bare spør henne! med mindre det er noe laust og vanskelig med vanlig papir - så trenger du ikke vaske. 2. Som barnevakt - gi ungene det de liker. MEN det er jo lov å prøve seg litt. Ellers så får du bare høre hva de sier og prøve å ikke bli lurt altfor mye av den eldste! Lykke til! høres veldig greit ut får i hvertfall prøve å lage noe sunt til de. hva tror du hun eldste skulle prøve å lure meg med? Edit: bør eg skjekke om de har tisset på seg når eg legger meg, tenker helst på minste jenta skal selfølgelig innom å skjekke at de begge har det bra ellers. Endret 7. april 2013 av barnepasser19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145230304 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 8. april 2013 #4 Del Skrevet 8. april 2013 Vær forberedt på at den ældste kan forsøke å utnytte situasjonen, a la "Vi bruker altid å få is før vi pusser tenner". Det er helt vanlig og det beste du kan gjøre er å ha snakket med moren først så du vet hvilke regler de har for spising og legging - og så ta det med et smil. Som jeg ser det skal barnevakten slippe å oppdra på ungene men har en viktig rolle i å sørge for at tingene ikke kommer ut av kontroll. (a la isspising i senga f eks). Ofte legger foreldrer også opp til litt ekstra kos om det er barnevakt men det får du vite fra moren. De beste barnevaktene er de som koser seg i lag med ungene. - og lurer du på hvor ting er osv kan den eldste jente helt sikkert hjelpe deg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145231716 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnepasser 93 Skrevet 8. april 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 8. april 2013 Vær forberedt på at den ældste kan forsøke å utnytte situasjonen, a la "Vi bruker altid å få is før vi pusser tenner". Det er helt vanlig og det beste du kan gjøre er å ha snakket med moren først så du vet hvilke regler de har for spising og legging - og så ta det med et smil. Som jeg ser det skal barnevakten slippe å oppdra på ungene men har en viktig rolle i å sørge for at tingene ikke kommer ut av kontroll. (a la isspising i senga f eks). Ofte legger foreldrer også opp til litt ekstra kos om det er barnevakt men det får du vite fra moren. De beste barnevaktene er de som koser seg i lag med ungene. - og lurer du på hvor ting er osv kan den eldste jente helt sikkert hjelpe deg. ok har planlagt at skal snakke med moren en kveld og spør om alt mulig rart skal selvfølgelig ikkje la de gå ut av kontroll håper selvfølgelig vi alle får det kjempekjekt men har forsatt ikkje fått svar på om det er noe eg kan gjøre for at hu minste ikkje blir nervøsen for å gå på do med tanke på det er en gutt som må tørke henne etterpå? eller tenker ikkje så små barn noe på det? bør eg skjekke om de har tisset på seg om natta før eg legger meg, kjenne på eller se på om den er fuktig? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145233241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 8. april 2013 #6 Del Skrevet 8. april 2013 Vær forberedt på at den ældste kan forsøke å utnytte situasjonen, a la "Vi bruker altid å få is før vi pusser tenner". Det er helt vanlig og det beste du kan gjøre er å ha snakket med moren først så du vet hvilke regler de har for spising og legging - og så ta det med et smil. Som jeg ser det skal barnevakten slippe å oppdra på ungene men har en viktig rolle i å sørge for at tingene ikke kommer ut av kontroll. (a la isspising i senga f eks). Ofte legger foreldrer også opp til litt ekstra kos om det er barnevakt men det får du vite fra moren. De beste barnevaktene er de som koser seg i lag med ungene. - og lurer du på hvor ting er osv kan den eldste jente helt sikkert hjelpe deg. ok har planlagt at skal snakke med moren en kveld og spør om alt mulig rart skal selvfølgelig ikkje la de gå ut av kontroll håper selvfølgelig vi alle får det kjempekjekt men har forsatt ikkje fått svar på om det er noe eg kan gjøre for at hu minste ikkje blir nervøsen for å gå på do med tanke på det er en gutt som må tørke henne etterpå? eller tenker ikkje så små barn noe på det? bør eg skjekke om de har tisset på seg om natta før eg legger meg, kjenne på eller se på om den er fuktig? Jeg tror, at om den minste har for vane å tisse på seg om natten så vil moren fortelle deg om det. Ellers sir de gjerne ifra om de blir våte for det blir kalt og er ubehageligt, så jeg tror ikke du trenger å kjenne etter om ikke moren ber deg om det. Jeg har aldrig hørt om at de små blir forskrekket om det er en gutt som tørker de. Det jobber flere menn i mine barns barnehage og har aldrig hørt noe om at det har vært et problem. Hvis du er rolig og vennlig tror jeg ikke hun blir skremt. Hvis hun merker at du er nervøs for det eller noe sånt da er det mere sansynlig at hun også blir nervøs. På den alderen gikk datteren min ofte på do sammen med vennene sine i barnehagen, både gutter og jenter så jeg tror ikke hun tenker over det. Det viktigste for henne er å få hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145233452 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnepasser 93 Skrevet 8. april 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 8. april 2013 Jeg tror, at om den minste har for vane å tisse på seg om natten så vil moren fortelle deg om det. Ellers sir de gjerne ifra om de blir våte for det blir kalt og er ubehageligt, så jeg tror ikke du trenger å kjenne etter om ikke moren ber deg om det. Jeg har aldrig hørt om at de små blir forskrekket om det er en gutt som tørker de. Det jobber flere menn i mine barns barnehage og har aldrig hørt noe om at det har vært et problem. Hvis du er rolig og vennlig tror jeg ikke hun blir skremt. Hvis hun merker at du er nervøs for det eller noe sånt da er det mere sansynlig at hun også blir nervøs. På den alderen gikk datteren min ofte på do sammen med vennene sine i barnehagen, både gutter og jenter så jeg tror ikke hun tenker over det. Det viktigste for henne er å få hjelp. da trur eg ikkje eg trenger å skjekka da, mener å huske hun har hatt tørre netter i ca 1.5 uker da går det forhåpentligvis bra Skriver kanskje en rapport etter barnepasset men vet ikkje hvor lenge det blir til enda Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145233566 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnepasser 93 Skrevet 11. april 2013 Forfatter #8 Del Skrevet 11. april 2013 en siste ting. nien som har noen gode tips til å bli kjent med små barn skal treffe de snart for å bli bedre kjent Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145245433 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 12. april 2013 #9 Del Skrevet 12. april 2013 en siste ting. nien som har noen gode tips til å bli kjent med små barn skal treffe de snart for å bli bedre kjent Vær rolig og ta stikkordet fra dem. Noen barn kaster seg om halsen på fremmede nesten uten forvarsel, andre vil gjerne se deg litt an før de tør å prate med deg. Smil, se om du får øyenkontakt og så blunk. Det bruker ofte å bryte isen litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145246052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barnepasser 93 Skrevet 13. april 2013 Forfatter #10 Del Skrevet 13. april 2013 (endret) en siste ting. nien som har noen gode tips til å bli kjent med små barn skal treffe de snart for å bli bedre kjent Vær rolig og ta stikkordet fra dem. Noen barn kaster seg om halsen på fremmede nesten uten forvarsel, andre vil gjerne se deg litt an før de tør å prate med deg. Smil, se om du får øyenkontakt og så blunk. Det bruker ofte å bryte isen litt. gikk ganske bra med første møtet vil eg si, hun minste hopte i fanget mitt etter noen få minutter men eg fikk ikkje noe god natt klem, så hun er nokk ikkje hel 100% sikker på meg. moren lurte også på om eg hadde truffe henne før siden hun var så fort oppe i armene mine, hun pleide ikkje å være sånn hun eldste var litt verre, hun ville helst være litt alene men hun smilte i hvertfall til meg og snakket litt skal kanskje treffe de igjen snart, så da får eg prøve å få bedre kontakt med hun eldste. Gleder meg til på passe på de, veldig enkle å ha med og gjøre Endret 13. april 2013 av barnepasser19 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145251443 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Giss Skrevet 15. april 2013 #11 Del Skrevet 15. april 2013 en siste ting. nien som har noen gode tips til å bli kjent med små barn skal treffe de snart for å bli bedre kjent Vær rolig og ta stikkordet fra dem. Noen barn kaster seg om halsen på fremmede nesten uten forvarsel, andre vil gjerne se deg litt an før de tør å prate med deg. Smil, se om du får øyenkontakt og så blunk. Det bruker ofte å bryte isen litt. gikk ganske bra med første møtet vil eg si, hun minste hopte i fanget mitt etter noen få minutter men eg fikk ikkje noe god natt klem, så hun er nokk ikkje hel 100% sikker på meg. moren lurte også på om eg hadde truffe henne før siden hun var så fort oppe i armene mine, hun pleide ikkje å være sånn hun eldste var litt verre, hun ville helst være litt alene men hun smilte i hvertfall til meg og snakket litt skal kanskje treffe de igjen snart, så da får eg prøve å få bedre kontakt med hun eldste. Gleder meg til på passe på de, veldig enkle å ha med og gjøre Flott! Da kommer det helt sikkert til å gå veldig bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036350-skal-sitter-barnevakt-for-to-jenter-3-og-6-%C3%A5r/#findComment-145255244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå