Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 I mai. I en storby. Skal reise med håndbagasje for shopping er ikke hovedformål Men hvordan i alle dager pakke fornuftig? Jeg har vel egentlig alt, så dere kan fritt sette sammen antrekk. Vil gjerne at dere skriver hva slags farger på plaggene. Skal jeg gå for sort eller brunt som basis? Syns brunt er litt kvikkere på våren, mens sort litt lettere å kombinere med alt. Skal på sightseeing, middager og fest. Er det igrunn mulig å dra med båndbagasje??? Hjelp meg!
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Hva er egentlig poenget med å reise med kun håndbagasje?? Det er da like enkelt å reise med en liten innsjekket koffert. Pluss at du får ta med veldig lite flytende væske gjennom innsjekking, så du vil kanskje får problemer med sminke, hårprodukter etc. Anonym poster: 71c1cb5c19820400a2429988435fbd03
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #3 Skrevet 7. april 2013 Et par jeans, to topper en lys en mørk (buksen klarer du vel å bruke i 2 dager med forskjellige topper til), en kjole, en varm jakke og en finjakke. Et skjørt, en bluse, et par støvletter og vanlige sko. Samt det du reiser i. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 Hva er egentlig poenget med å reise med kun håndbagasje?? Det er da like enkelt å reise med en liten innsjekket koffert. Pluss at du får ta med veldig lite flytende væske gjennom innsjekking, så du vil kanskje får problemer med sminke, hårprodukter etc. Anonym poster: 71c1cb5c19820400a2429988435fbd03 De jeg reiser sammen med skal bare ha håndbagasje og jeg vil ikke at de skal måtte vente på meg.
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Et par jeans, to topper en lys en mørk (buksen klarer du vel å bruke i 2 dager med forskjellige topper til), en kjole, en varm jakke og en finjakke. Et skjørt, en bluse, et par støvletter og vanlige sko. Samt det du reiser i. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630 Det jeg syns er vanskelig er å velge basis tingene. Hvilken jakke? (dongeri, skinn, blazer osv), og hvilke sko (ankelstøvletter, ballerina, pumps osv). Og hva brun eller sort veske?
CaptainHindsight Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 Jeg pleier å pakke to topper og en tynn jakke til å ta over disse, da får man litt variasjon samtidig som det tar liten plass, sammen med en litt finere/tykkere overdel om jeg skal noe spesielt/er i tvil om været. Så liker jeg et litt formelt trangt skjørt og en litt mer avslappet underdel til sightseeing. Og en kjole, en jakke og støvletter som passer til alt. Bruker som regel sort.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Et par jeans, to topper en lys en mørk (buksen klarer du vel å bruke i 2 dager med forskjellige topper til), en kjole, en varm jakke og en finjakke. Et skjørt, en bluse, et par støvletter og vanlige sko. Samt det du reiser i. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630 Det jeg syns er vanskelig er å velge basis tingene. Hvilken jakke? (dongeri, skinn, blazer osv), og hvilke sko (ankelstøvletter, ballerina, pumps osv). Og hva brun eller sort veske? Om du har en mørk brun jakke i skinn og mørkebrune støvletter i skinn som matcher så hadde jeg glatt gått for det. Dødslekkert. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Et par jeans, to topper en lys en mørk (buksen klarer du vel å bruke i 2 dager med forskjellige topper til), en kjole, en varm jakke og en finjakke. Et skjørt, en bluse, et par støvletter og vanlige sko. Samt det du reiser i. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630 Det jeg syns er vanskelig er å velge basis tingene. Hvilken jakke? (dongeri, skinn, blazer osv), og hvilke sko (ankelstøvletter, ballerina, pumps osv). Og hva brun eller sort veske? Om du har en mørk brun jakke i skinn og mørkebrune støvletter i skinn som matcher så hadde jeg glatt gått for det. Dødslekkert. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630 ja, har det, men syns ikke jeg har en fin veske som matcher.
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Jeg pleier å pakke to topper og en tynn jakke til å ta over disse, da får man litt variasjon samtidig som det tar liten plass, sammen med en litt finere/tykkere overdel om jeg skal noe spesielt/er i tvil om været. Så liker jeg et litt formelt trangt skjørt og en litt mer avslappet underdel til sightseeing. Og en kjole, en jakke og støvletter som passer til alt. Bruker som regel sort. Men i mai kan det være ganske varmt vil jeg tro. Er det ikke bedre med pumps enn støvletter da? Og ankelstøvletter er ikke pent til kjole. Og hvilken farge på dressjakken? Sort, hvit, blå, rosa, grå, beige?
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #10 Skrevet 7. april 2013 Et par jeans, to topper en lys en mørk (buksen klarer du vel å bruke i 2 dager med forskjellige topper til), en kjole, en varm jakke og en finjakke. Et skjørt, en bluse, et par støvletter og vanlige sko. Samt det du reiser i. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630 Det jeg syns er vanskelig er å velge basis tingene. Hvilken jakke? (dongeri, skinn, blazer osv), og hvilke sko (ankelstøvletter, ballerina, pumps osv). Og hva brun eller sort veske? Om du har en mørk brun jakke i skinn og mørkebrune støvletter i skinn som matcher så hadde jeg glatt gått for det. Dødslekkert. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630 ja, har det, men syns ikke jeg har en fin veske som matcher. Det kan være stilig med en veske i camel til mørk brunt. Eller en sånn sort liten til å ha rundt håndleddet. Anonym poster: 220fbcf6f13f205f92649f39f28da630
Musemorbr / Skrevet 7. april 2013 #11 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den.
CaptainHindsight Skrevet 7. april 2013 #12 Skrevet 7. april 2013 Jeg pleier å pakke to topper og en tynn jakke til å ta over disse, da får man litt variasjon samtidig som det tar liten plass, sammen med en litt finere/tykkere overdel om jeg skal noe spesielt/er i tvil om været. Så liker jeg et litt formelt trangt skjørt og en litt mer avslappet underdel til sightseeing. Og en kjole, en jakke og støvletter som passer til alt. Bruker som regel sort. Men i mai kan det være ganske varmt vil jeg tro. Er det ikke bedre med pumps enn støvletter da? Og ankelstøvletter er ikke pent til kjole. Og hvilken farge på dressjakken? Sort, hvit, blå, rosa, grå, beige? Trives du med pumps, så ta med pumps til fint og enklere sko til shopping/sightseeing. Enig i at ankelstøvletter ikke er særlig pent til kjole. Jeg bruker ikke dressjakke, men tynne, feminine jakker. Liker jakke og skjørt best i sort. Men beige, brunt og grått er jo også temmelig trygt.
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #13 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den. Kan du komme hit og pakke da?? Takk for gode tips!
Iiiiik Skrevet 7. april 2013 #14 Skrevet 7. april 2013 I mai ville jeg nok reist med litt lysere farger enn kun sort. Jeg ville reist i jeans, den hadde gjerne vært til midt på leggen og sikkert noen sko som er gode å gå i. Sammen med den hadde jeg nok hatt enten en lys topp eller en med farge i. Og så en brun linblazer som jeg liker supergodt. Passer med jeans, med skjørt og med kjole. I håndbagasjen ville jeg hatt et skjørt, en lett kjole og et par topper til. Samt et par sko med litt hæler. Problemet med å reise med kun håndbagasje er jo toalettsakene, synes det er veldig vanskelig å få med meg shampo, balsam, hårsum og parfyme i den bittelille posen de aksepterer.
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #15 Skrevet 7. april 2013 Jeg elsker farger og er ikke veldig nøytral av meg. Det gjør dette vanskelig! Med unntak av hvite bluser/skjorter som jeg elsker.
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 I mai ville jeg nok reist med litt lysere farger enn kun sort. Jeg ville reist i jeans, den hadde gjerne vært til midt på leggen og sikkert noen sko som er gode å gå i. Sammen med den hadde jeg nok hatt enten en lys topp eller en med farge i. Og så en brun linblazer som jeg liker supergodt. Passer med jeans, med skjørt og med kjole. I håndbagasjen ville jeg hatt et skjørt, en lett kjole og et par topper til. Samt et par sko med litt hæler. Problemet med å reise med kun håndbagasje er jo toalettsakene, synes det er veldig vanskelig å få med meg shampo, balsam, hårsum og parfyme i den bittelille posen de aksepterer. Man kan jo ha mye flytende sålenge flaksen ikke er større enn 100ml. Kjøper alltid reise shampo, balsam, skum og spray.
Miamimom Skrevet 7. april 2013 #17 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den. Wow! :-D
Musemorbr / Skrevet 7. april 2013 #18 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den. Kan du komme hit og pakke da?? Takk for gode tips! Hadde glatt gjort det om vi bodde nært nok. hehe Ikke lur deg selv mtp at shopping ikke er hovedformålet. Du kommer til å shoppe uansett. Er du lur sjekker du på forhånd hvor postkontoret ligger i forhold til hotellet. Man pakker alltid mer enn man får brukt, og du vil ha (og benytte) muligheten til å kjøpe hva enn du måtte mangle, eller ønske deg. Tenk på det på forhånd, så du kan shoppe mer målrettet.
Musemorbr / Skrevet 7. april 2013 #19 Skrevet 7. april 2013 På apoteket får du godkjente reiseflasker på 100ml. Supert til shampo osv som ikke fås i småflasker. Spør gjerne etter vareprøver på skrubbekrem osv, som man ellers ikke gidder drasse med.
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #20 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den. Kan du komme hit og pakke da?? Takk for gode tips! Hadde glatt gjort det om vi bodde nært nok. hehe Ikke lur deg selv mtp at shopping ikke er hovedformålet. Du kommer til å shoppe uansett. Er du lur sjekker du på forhånd hvor postkontoret ligger i forhold til hotellet. Man pakker alltid mer enn man får brukt, og du vil ha (og benytte) muligheten til å kjøpe hva enn du måtte mangle, eller ønske deg. Tenk på det på forhånd, så du kan shoppe mer målrettet. Innser at jeg kommer til å shoppe litt Så prøver å bare pakke i halve håndbagasjen. Det burde gå. Prøvepakker nå. Ser veldig bra ut hittil. To tynne kjoler som ikke tar noe plass. Sorte pumps som kan brukes til kjolene og også er pene til jeans. En skinnjakke som passer begge kjolene og en sort selskapsveske som kan brukes til begge. Så drar jeg i brune sneakers og brun skinnveske. Men en blazer (kanskje den hvite?). Har på meg en jeans når jeg reiser. Den holder tre dager siden den bare skal brukes på formiddagen. Så tar jeg med tre tynne bluser/skjorter som kan brukes til jeansen. Hm, skulle hatt en bukse til kanskje.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #21 Skrevet 7. april 2013 Litt pene sko, jeans, bh, sokker, tynn topp, bluse, ull/fleecejakke og vindjakke å reise i. Joggesko, 3 truser, 4 par sokker, et skjørt, tights, en penere topp, en singlet, en tynn jakke, treningstights og T-skjorte, tynt regntøy og et skaut i bagasjen. Anonym poster: ad6e6082bb628a71e92b6f0cc5b3f888
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #22 Skrevet 7. april 2013 Litt pene sko, jeans, bh, sokker, tynn topp, bluse, ull/fleecejakke og vindjakke å reise i. Joggesko, 3 truser, 4 par sokker, et skjørt, tights, en penere topp, en singlet, en tynn jakke, treningstights og T-skjorte, tynt regntøy og et skaut i bagasjen. Anonym poster: ad6e6082bb628a71e92b6f0cc5b3f888 Regner med du spøker? Om ikke har vi nok ikke sammenfallende smak
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #23 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den. Kan du komme hit og pakke da?? Takk for gode tips! Hadde glatt gjort det om vi bodde nært nok. hehe Ikke lur deg selv mtp at shopping ikke er hovedformålet. Du kommer til å shoppe uansett. Er du lur sjekker du på forhånd hvor postkontoret ligger i forhold til hotellet. Man pakker alltid mer enn man får brukt, og du vil ha (og benytte) muligheten til å kjøpe hva enn du måtte mangle, eller ønske deg. Tenk på det på forhånd, så du kan shoppe mer målrettet. Innser at jeg kommer til å shoppe litt Så prøver å bare pakke i halve håndbagasjen. Det burde gå. Prøvepakker nå. Ser veldig bra ut hittil. To tynne kjoler som ikke tar noe plass. Sorte pumps som kan brukes til kjolene og også er pene til jeans. En skinnjakke som passer begge kjolene og en sort selskapsveske som kan brukes til begge. Så drar jeg i brune sneakers og brun skinnveske. Men en blazer (kanskje den hvite?). Har på meg en jeans når jeg reiser. Den holder tre dager siden den bare skal brukes på formiddagen. Så tar jeg med tre tynne bluser/skjorter som kan brukes til jeansen. Hm, skulle hatt en bukse til kanskje. Ikke velg hvit blazer. Det ser fint ut, men blir så raskt møkkete. Husk at du kan få dårlig vær også. Ta med en jakke i ull eller fleece og en regnponsho eller liknende. Anonym poster: ad6e6082bb628a71e92b6f0cc5b3f888
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #24 Skrevet 7. april 2013 Litt pene sko, jeans, bh, sokker, tynn topp, bluse, ull/fleecejakke og vindjakke å reise i. Joggesko, 3 truser, 4 par sokker, et skjørt, tights, en penere topp, en singlet, en tynn jakke, treningstights og T-skjorte, tynt regntøy og et skaut i bagasjen. Anonym poster: ad6e6082bb628a71e92b6f0cc5b3f888 Regner med du spøker? Om ikke har vi nok ikke sammenfallende smak Sikkert ikke, men det hadde jeg pakket Anonym poster: ad6e6082bb628a71e92b6f0cc5b3f888
Gjest overlord Skrevet 7. april 2013 #25 Skrevet 7. april 2013 Et par ballerinasko. En tynn, krøllefri penbukse, som tar minimalt med plass. Tights/strømpebukse av typen som lar seg rulle sammen til å ikke kreve mer plass enn at den kan puttes inn i en ballerinasko. Tre truser, som passer i den andre ballerinaskoen. Et kort, enkelt skjørt som passer med tights til kveldsbruk, eller uten hvis det skal soles på en hotellveranda. 2 singleter, som passer både til bukser og skjørt. En tynn cardigan. En penere topp/bluse som passer både til bukser og skjørt. Dette fyller ca halve håndbagasjen og du kan minst shoppe fire plagg. En liten håndveske kommer utenom håndbagasje, og det er naturligvis der du oppbevarer makeup og smykker. Pengepung og mobil går i jakkelommene. Husk godkjent flypose til alt flytende. Bruk basisplagg og sko på reisen som passer det andre du har med. Håndbagasje rekker til en uke hvis det er jeg som pakker den. Kan du komme hit og pakke da?? Takk for gode tips! Hadde glatt gjort det om vi bodde nært nok. hehe Ikke lur deg selv mtp at shopping ikke er hovedformålet. Du kommer til å shoppe uansett. Er du lur sjekker du på forhånd hvor postkontoret ligger i forhold til hotellet. Man pakker alltid mer enn man får brukt, og du vil ha (og benytte) muligheten til å kjøpe hva enn du måtte mangle, eller ønske deg. Tenk på det på forhånd, så du kan shoppe mer målrettet. Innser at jeg kommer til å shoppe litt Så prøver å bare pakke i halve håndbagasjen. Det burde gå. Prøvepakker nå. Ser veldig bra ut hittil. To tynne kjoler som ikke tar noe plass. Sorte pumps som kan brukes til kjolene og også er pene til jeans. En skinnjakke som passer begge kjolene og en sort selskapsveske som kan brukes til begge. Så drar jeg i brune sneakers og brun skinnveske. Men en blazer (kanskje den hvite?). Har på meg en jeans når jeg reiser. Den holder tre dager siden den bare skal brukes på formiddagen. Så tar jeg med tre tynne bluser/skjorter som kan brukes til jeansen. Hm, skulle hatt en bukse til kanskje. Ikke velg hvit blazer. Det ser fint ut, men blir så raskt møkkete. Husk at du kan få dårlig vær også. Ta med en jakke i ull eller fleece og en regnponsho eller liknende. Anonym poster: ad6e6082bb628a71e92b6f0cc5b3f888 Nå hadde jeg bestemt meg for den hvite! Får ta med blenda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå