endeavour Skrevet 7. april 2013 #1 Skrevet 7. april 2013 Hei Får baby om noen uker, vår første, og har begynt å planlegge sommerferien. Har litt lyst å besøke Antalya, i Tyrkia, men ser det er rundt 34 grader om dagen der i juli.. Ville du tatt med en tre mnd gammel baby dit? Og burde man ta med seg egen vogn eller burde man skjekke om det er mulighet for låning av vogn på hotellet?
Pinnus Skrevet 7. april 2013 #2 Skrevet 7. april 2013 Hei Får baby om noen uker, vår første, og har begynt å planlegge sommerferien. Har litt lyst å besøke Antalya, i Tyrkia, men ser det er rundt 34 grader om dagen der i juli.. Ville du tatt med en tre mnd gammel baby dit? Og burde man ta med seg egen vogn eller burde man skjekke om det er mulighet for låning av vogn på hotellet? Hadde aldri reist til Tyrkia på sommeren (ikke ellers heller, men jeg liker ikke Tyrkia generelt) på grunn av varmen. Kan fort bli over 40grader i juli og august. Du vet jo heller ikke hvordan ammingen går, og Tyrkia har en ganske annerledes bakterieflora enn land i vest-Europa. For ikke å snakke om standarden og engelskkompetansen på sykehus og legevakt om dere er riktig uheldige. Ville reist til Spania, Portugal, Frankrike eller utvalgte steder i Hellas isteden. Her er det også en del temperaturforskjeller på sommeren, så nordkysten, alt utenom middelhavskyst, er å anbefale
endeavour Skrevet 7. april 2013 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2013 Hei Får baby om noen uker, vår første, og har begynt å planlegge sommerferien. Har litt lyst å besøke Antalya, i Tyrkia, men ser det er rundt 34 grader om dagen der i juli.. Ville du tatt med en tre mnd gammel baby dit? Og burde man ta med seg egen vogn eller burde man skjekke om det er mulighet for låning av vogn på hotellet? Hadde aldri reist til Tyrkia på sommeren (ikke ellers heller, men jeg liker ikke Tyrkia generelt) på grunn av varmen. Kan fort bli over 40grader i juli og august. Du vet jo heller ikke hvordan ammingen går, og Tyrkia har en ganske annerledes bakterieflora enn land i vest-Europa. For ikke å snakke om standarden og engelskkompetansen på sykehus og legevakt om dere er riktig uheldige. Ville reist til Spania, Portugal, Frankrike eller utvalgte steder i Hellas isteden. Her er det også en del temperaturforskjeller på sommeren, så nordkysten, alt utenom middelhavskyst, er å anbefale Tusen takk for svar Da dropper jeg Tyrkia.. Har aldri vært der selv heller, men alle venninnene mine elsker tyrkia å drar nesten hvert år.. Tror jeg holder meg til Spania, der har jeg vært et par ganger selv.
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. april 2013 #4 Skrevet 7. april 2013 har bare gode erfaringer med å reise m baby. Var hele vinteren i Thailand med første barnet, 4 mnd v avreise og alt gikk helt fint der nede. Babyen koste seg i skyggen og koste seg uten klær.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #5 Skrevet 7. april 2013 Var i Italia da poden var 4 mnd. Bare kjøp med bleier hjemmerfa om du ikke vil bli ruinert. Anonym poster: 12703e34004e6c7dec8cd663c5a9d6c1
Appelsinpiken Skrevet 7. april 2013 #6 Skrevet 7. april 2013 (endret) Velg et vestlig land med godt helsevesen! Selv var vi på gran canaria, og dit reiser jeg gjerne flere ganger med småbarn Frøkna vår var syv uker når vi var det, bodde på sunwing resort arguineguin. Anbefaler å bo i leilighet når man har med seg små. Og ta med egen vogn! De sydentrillene man går låne der duger ikke til babyer. Selv hadde vi med duo edge vogna vår, og vi kom oss frem overalt Endret 7. april 2013 av Ariadne85
Pinnus Skrevet 7. april 2013 #7 Skrevet 7. april 2013 Godt tips, ta med bleier, morsmelkerstatning, solkrem o.l du trenger til babyen hjemmefra. Noen steder er dette voldsomt dyrt, og i verste fall vanskelig å få fatt i. Sammenlignet med Italia og Bulgaria må dette ofte kjøpes på apotek, utvalget er noen ganger dårlig og det koster av og til mer enn det gjør her. I Spania vet jeg ikke, men vil tro det er mer utbredt på turiststeder der
Håpet ble virkelighet! Skrevet 7. april 2013 #8 Skrevet 7. april 2013 Mallorca vill jeg anbefalt med så lite barn. God standard på hotell og helsevesen og blir sjelden like varmt som i Tyrkia. Vi var på Mallorca, i Palma Nova da vår datter var 4 måneder og det var helt supert. Det var tidlig i september da så det var helt perfekte temperaturer.
Anonym bruker Skrevet 7. april 2013 #9 Skrevet 7. april 2013 Anbefaler deg å ta med vogn selv. Ofte er vognene man kan låne/leie enkle paraplytriller som ikke egner seg for små barn. Kjøp en trille med god kalesje som kan legges flatt og ta med den. Har du en stor vogn du bruker hjemme, er de ofte vanskelige å trille fordi fortauene i mange andre land er mye trangere enn vi er vant til. Anonym poster: be23a0f31820fdbe94d25200a3d3e85c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå