Gå til innhold

Pepsi Max, og sterk mat ????

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed av legen om å kutte ned på inntaket av koffein. Jeg drikker maks 1/2l brus med koffein om dagen, prøver å drikke enda mindre også. Kaffe og te drikker jeg ikke så det er ikke et problem for meg.

Sterk mat vet jeg ikke noe om. Men les i denne, kanskje det står noen tips her?

http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/article779.ece/BINARY/Lev+sunt+i+svangerskapet+%28PDF%29

Sterk mat har jeg hørt at bør unngås, men så har du jo gravide i andre land hvor de kun spiser sterk mat så hvem vet :)

Hvis du spiser sterk mat til vanlig så kan jeg ikke se for meg at det bør være noe problem.

Pepsi Max derimot bør du holde deg unna om du drikker koffein holdige drikker i tillegg. I pepsi max er det 3 ganger så mye koffein som det er i vanlig cola, så det er jo ikke bra for spiren :(

Sterk mat sies at er greit å unvære om du er mye kvalm eneste- ikke farlig. Krydder er sunt.

Koffein derimot, ikke over 100-200mg om dagen.

Selv er jeg glad i Pepsi Max og har tidligere brukt å tatt meg et glass om ettermiddagen isteden for kaffe (liker ikke kaffe/te), men etter jeg ble gravid drikker jeg bare et glass eller to i løpet av helga. Mannen koser seg med ei øl og jeg et glass Pepsi MAx:) Brusen smaker utrolig mye bedre når man ikke drikker det så ofte:)

• 4 uker senere...

Annonse

Spørs nesten hva du mener med sterk mat, men taco og sånt er i hvert fall helt trygt! Tror dette gjelder sånne kryddertyper man helst ikke skal ha mye av uansett tilstand, som kanel osv. Men hvem orker vel å pakke i seg store doser med kanel :P

Taco hjalp meg veldig da jeg var som mest kvalm faktisk, så sterk mat kan også hjelpe mot kvalme. Men det kan gi sure oppstøt.

Koffein i større doser bør også unngås ja.

Tusen takk for svar alle sammen... Eg drikke Pepsi Max kvar dag... Så fra imårå av e det null mer Pepsi Max på meg!!!! Idag e eg 6uker på vei... Ka med alle desse ukene, kor eg har drikke Pepsi Max???? ;-(

Tenk på alle de gravide som har drukket seg full, røyket, gått på sterke medisiner o.l. flere ganger uten at de visste de var gravide, og enda går det bra.. Fosteret tåler mye mer enn vi tror, men forstår at du tenker på hva du får i deg. Er nøye selv, og det er nok sånn det er med dette mors instinktet. Tror ikke du trenger bekymre deg for ukene du har drukket Pepsi Max.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...