Gå til innhold

Er det 10 eller 14 dager som er max overtid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var det ikke nye retningslinjer på at det var blitt 10 dager nå?Satt ned 4 dager?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte legen på føden forrige uke. Han sa at alle skal vurderes 7-9 dager på overtid, så ble det bestemt derfra. Det er mange som sier at 9 eller 10 dager er maks nå, men jeg synes det høres litt utrolig ut jeg da? Har ikke tro på at jeg må gå noe mindre enn 14.

Skrevet

For jeg har hørt 10 dager pga,var det noe risiko?

For det er vel en risiko for barnet og om det blir for lenge?!

Jeg håper jeg slipper det..Er 7 dager over tiden nå..

Skrevet

Jeg spurte jordmor på føden og hun sa at alle skal til kontroll 7-8 dager etter termin. Har mor og barn det bra er det ikke noe problem at ungen blir der inne opp til en uke til

Skrevet

Jeg spurte hva som var maks overtid på ullevål. Alle skulle på kontroll 7/8 dager etter termin, så ble det vurdert ut fra den kontrollen. Og maks overtid der var 12 dager.

Skrevet

Er ikke rart man ikke blir helt klok når det sies forskjellig..De bør jo være enige om dette her da..(jeg vil uansett hilse på baby nå <3)

Skrevet

Veldig forvirrende... legen min sa noe helt annet igjen, så ikke så lett å bli klok akkurat ;)

Skrevet

Jordmor sa til meg at det er overtidskontroll ved ca 8 dager over, og at de mest sannsynlig ikke ville la folk gå mer enn 10-11 dager over.. Så er nok forskjellige ut i fra hva de ser på kontrollen...

Skrevet

Det står maks dager overtid på det skjemaet jeg fikk på OUL. Kanskje du kan sjekke om det står på ditt også? Slik jeg har forstått det er retningslinjene nasjonale, men at det likevel er ulike praksiser fra sykehus til sykehus

Skrevet

Korrigering; det står ikke maks dager, men en maks dato. I mitt tilfelle er den 12 dager over termin.

Skrevet

Jeg er ikke bosatt i Norge, men her er det iallefall maks 10 dager over.

Overtidskontroll paa termindag, og deretter annenhver dag.

Skrevet

Ved sykehuset her er det overtidskontroll på den sjuende dagen etter termin, og maks overtid er 11 dager. :)

Skrevet

Jeg får overtidskontroll om jeg går 11 dager over tiden... det er Ahus...

Skrevet

Får man ikke overtidskontroll før 11 dagen etter termin??Fant arket mitt og ser står det "overtid fra 11.04"..Det er da 11 dager etter min termin..Vil de i utgangspunktet si at de ikke vil sjekke meg før den 11 da eller?

Skrevet

Får man ikke overtidskontroll før 11 dagen etter termin??Fant arket mitt og ser står det "overtid fra 11.04"..Det er da 11 dager etter min termin..Vil de i utgangspunktet si at de ikke vil sjekke meg før den 11 da eller?

Ifølge forskriftene fra Helsedirektoratet skal gravide få overtidskontroll 7 dager over termin. Så du bør få komme inn før du er på overtid! På mitt skjema står det også "overtid fra", men det er den datoen jeg blir satt igang..

Skrevet

Okei, jeg skal på overtidskontroll i morgen, da er jeg 8 dager over tiden.Så egentlig vil det da si at jeg da blir satt i gang 11.04 om det ikke har skjedd noe selv?

Skrevet

Mest sannsynlig blir du det ja :) Det er hvertfall praksis ved de fleste sykehus! Hvis de prøver seg på noe annet får du krangle deg til å bli satt igang ;)

Skrevet

Bor ikke i Norge, og her er vanlig svangerskapslengde 41 uker, så fire dager mer enn i Norge... Overtidskontroll på termindagen, og så kontroll to dager senere.. Man blir satt igang på dag 3 etter termin, så max 41 pluss 3, altså 7 dager over i forhold til norsk termin.

Skrevet

JM sa til meg nå på sist kontroll, at om ikke noe har skjedd, er det overtidskontroll på sykehuset 1 uke over termin, og så vurdering ut i fra det. Her er det maks 10 dager, men tror de da ofte setter i gang på den 11. dagen.

Skrevet

Det var igangsettelse på 11 dagen om ikke det har skjedd noe av seg selv.Ahus! :)

Skrevet

Jeg måtte gå 16 (!!!!!) dager over termin fordi dei ikke trodde når sist mens var.

uten min var helt uttørka i huda når han kom, måtte smøre han i flere mnd ettepå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...