Gå til innhold

Er det 10 eller 14 dager som er max overtid?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg spurte legen på føden forrige uke. Han sa at alle skal vurderes 7-9 dager på overtid, så ble det bestemt derfra. Det er mange som sier at 9 eller 10 dager er maks nå, men jeg synes det høres litt utrolig ut jeg da? Har ikke tro på at jeg må gå noe mindre enn 14.

Annonse

Det står maks dager overtid på det skjemaet jeg fikk på OUL. Kanskje du kan sjekke om det står på ditt også? Slik jeg har forstått det er retningslinjene nasjonale, men at det likevel er ulike praksiser fra sykehus til sykehus

Annonse

Får man ikke overtidskontroll før 11 dagen etter termin??Fant arket mitt og ser står det "overtid fra 11.04"..Det er da 11 dager etter min termin..Vil de i utgangspunktet si at de ikke vil sjekke meg før den 11 da eller?

Får man ikke overtidskontroll før 11 dagen etter termin??Fant arket mitt og ser står det "overtid fra 11.04"..Det er da 11 dager etter min termin..Vil de i utgangspunktet si at de ikke vil sjekke meg før den 11 da eller?

Ifølge forskriftene fra Helsedirektoratet skal gravide få overtidskontroll 7 dager over termin. Så du bør få komme inn før du er på overtid! På mitt skjema står det også "overtid fra", men det er den datoen jeg blir satt igang..

Bor ikke i Norge, og her er vanlig svangerskapslengde 41 uker, så fire dager mer enn i Norge... Overtidskontroll på termindagen, og så kontroll to dager senere.. Man blir satt igang på dag 3 etter termin, så max 41 pluss 3, altså 7 dager over i forhold til norsk termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...