Gå til innhold

Gravid og usikker!

Torina91

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt gravid, og er i uke.8. Faren til barnet og jeg slo opp i februar, men måtte bo ilag videre pga. kontrakten. Vi har nesten blitt sammen igjen, men han klarer ikke å si han elsker meg fortsatt. Vi har det veldig bra sammen og jeg elsker han veldig mye, men nå vart jeg gravid selv om jeg gikk på p-pillen og han vil ha abort. Han sier han støtter meg uansett valg jeg tar, men han vil ha abort og reagerer på en sur måte når jeg blir usikker. Jeg er 21år og har 2år utdanning igjen, han er 24år og har også 2år med skole igjen og ingen av oss har jobb. Han sier han vil jeg skal ta abort fordi han er usikker på oss, økonomien og hvor vi skal bu osv. Og jeg forstår det veldig godt, og det gjør meg også redd. Derfor var jeg hos doktor og bestile time til abort, men nå etterpå når jeg tenker på det blir jeg deprimert. Når jeg ser en unge eller noen gravide blir jeg lei meg. Jeg er nervøs for om at jeg tar abort og sitter med samme følelsen. What to do?

Fortsetter under...

Abort er et veldig vanskelig valg og ta.

Det er ikke lett verken før eller etter.

Det som du må tenke er at et barn er der for resten av livet, det krever veldig mye av deg, og sånn som med skolen er det ikke alle som klarer og komme seg tilbake når man får et barn.

Jeg er en av dem, jeg har to jenter og et par aborter bak meg, det er kjempe vanskelig. Men tanker du har rundt det forsvinner nok så fort etter det er over, eller jeg håper det gjør det i hvertfall for det skal ikke være slik at man skal plages med det valge resten av livet.

Jeg skjønner samboeren din men jeg forstår deg også veldig godt!

Til syvende og sist så er det opp til DEG og ingen andre.

Jeg og min nåværende samboer ble gravid veldig raskt etter vi hadde flyttet inn sammen, jeg valgte da og ta abort. Men min abort var veldig tung da ikke alt kom ut når det skulle og jeg endte opp med å ta utskrapning. Da bestemte jeg ALDRI igjen.

Men samtidig angrer jeg ikke, for på det tidspunkte var det ikke riktig og bringe et barn til verden.

Men som jeg sier, det er opp til deg ingen andre.

Lykke til!!

Jeg var i samme situasjon som deg for mange år siden. Hadde en samboer som jeg var veldig glad i, men ting gikk opp og ned, og han klarte ikke si noe sikkert om hvordan fremtiden så ut. Han ønsket også at jeg skulle ta abort. Eller som han sa, han kunne ikke si noe sikkert om hvordan det kom til å bli om jeg beholdt barnet. Jeg tok abort og har i grunn hatt det forholdsvis greit i ettertid. Jeg har bare blitt lei meg om jeg har snakket om graviditet og at det er uaktuelt å gjøre det igjen, med nye partnere/potensielle kjærester. Nå som jeg prøver å bli gravid igjen, kjenner jeg litt på at jeg tror jeg kommer til å synes noen steg i graviditeten kommer til å bli vanskelig, at jeg vil tenke tilbake og nå bli mye mer klar over hvor utviklet spiren i magen dengangen var. MEN, selv om den biten sikkert kommer til å bli litt tøff, så står jeg ved valget jeg tok da. Jeg er glad for at ikke jeg er knyttet til min eks gjennom et barn, og vet at et barn da ville fått en oppvekst, etter stor sannsynlighet, med en forelder i Bergen og en i Oslo, dårlig økonomi og mer utrygghet.

Det er absolutt et vanskelig valg, skulle jeg valgt på nytt, kan det hende valget hadde blitt annerledes, kanskje ikke. Men jeg lever stort sett veldig godt med det valget jeg tok da.

Masse lykke til. Pass på at du har gode personer rundt deg, og støtte i familie og venner, evt lege/jordmor el. andre, uansett hvilket valg det faller på. Jeg hadde god hjelp i samtaler hos Amathea. Der var også barnefar med, etter mitt ønske..

Anonym poster: 37ae081791392f11665ec638b9bab254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...