Gå til innhold

Når bør man kontakte lege?

Anbefalte innlegg

Jeg spyr opp absolutt alt jeg putter i meg, får ikke i meg mat eller væske pga ekstrem kvalme. På tirsdag var jeg hos legen å fikk afipran som ikke hjelper og jeg har prøvd alt av kjærringråd til ingen nytte:( begynner å bli rimelig sliten og lei, ligger for det meste hele tiden. Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg. Og nå er det sånn at hvis jeg er oppe å går så blir jeg svimmel og av og til så føles det ut som om at jeg vil svime av. Hvor lenge kan man fungere uten å få i seg væske?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144036062-n%C3%A5r-b%C3%B8r-man-kontakte-lege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff føler med deg!

Hvis du føler det nødvendig tar du kontakt med legevakt for å evt øke styrken, endre medisin eller væske påfyll...? Jeg ble utrolig mye verre med afipran! Vondt i kroppen, urolig/rastløs..

Hvis du føler det går greit å vente over helgen tar du med deg urinprøve og går til legen mandag. Urinprøven kan vise om/hvor deydrert du er.. De fleste gangene jeg var dehydrert merket jeg bare at jeg var mer dårlig enn vanlig (sånn type lavt blodsukker, med skjelving, svimmel) og huden ble utrolig flassete.

Du kan også si til legen at du vil legges inn for litt væske påfyll - det hjelper!

Lykke til!

Takk for svar:)

Snakket med legevakten, fikk time i morgen for å finne ut om det trengs en innleggelse. Håper at man slipper unna det og at kvalmen snart går over for dette er helt for jæv... sorry, men er så frustrert:/

Takk for svar:)

Snakket med legevakten, fikk time i morgen for å finne ut om det trengs en innleggelse. Håper at man slipper unna det og at kvalmen snart går over for dette er helt for jæv... sorry, men er så frustrert:/

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...