Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #1 Skrevet 6. april 2013 Har fått epiduo og dalacin av legen. Epiduon er så sterk at jeg bare kan bruke den ett ar ganger i uka max, selv om den skal brukes daglig. I tillegg blir jeg så tørr at jeg konstant har MYE flass i ansiktet. Dalacinen gjør at dette svir mye så orker ikke bruke den heller. I tillegg gjør disse at kvisene bare flytter seg rundt, til inni nese, ører, og det blir verre på ryggen hvor jeg ikke får til å smøre selv om legen sa det ikke ville bli noe problem. Vurderer nå å gi opp etter 3 uker. Har lest om både tetracyclin og roaccutan. Er redd tatracyclin bare vil hjelpe midlertidig, slik som de fleste på nettet har erfart. Så er det roaccutan. Er det bare hudlege som kan skrive ut dette? Er den virkelig så ille som mange mener? Har dere noen erfaringer, eller kjenner noen med erfaringer fra denne? Merker jeg har skikkelig lyst til å ta en slik hestekur og bli kvitt problemet en gang for alle. Er 25, og lei av å se ut som en fjortis:( Anonym poster: 8067b3aea16ba5f6e08eb0d0f8c69472
☆☆☆ Skrevet 6. april 2013 #2 Skrevet 6. april 2013 Gjekk på tetracyklin utan resultat, så roaccutan. Kvisene forsvant, men huda mi er fortsatt tørr nesten ti år seinare. Ville ikkje teke kuren på nytt..
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #3 Skrevet 6. april 2013 Jeg har prøvd alle, unntatt roacuttan. Den andre fungerte ikke, fikk bare sopp og gule tenner :-O nå går jeg på P piller for å holde det under kontroll. Fungerer mye bedre. Anonym poster: e8e19beac394706e54856e8528600a6e
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #4 Skrevet 6. april 2013 Jeg går alleredet på p-piller, uten effekt, så det er heller ikke noe alternativ:( hi Anonym poster: 8067b3aea16ba5f6e08eb0d0f8c69472
Madolyn Skrevet 6. april 2013 #5 Skrevet 6. april 2013 (endret) Jeg prøvde basiron, dalacin og tea tree oil uten effekt. Så ble det 4 mnd AB-kur med tetracykliner som hjalp godt, men kvisene kom tilbake året etter. Ny 4 måneders tetracyklin-kur, igjen ble huden flott, men neste år kom kvisene tilbake. Gikk så 8 mnd på Roaccutan. Opplevde svært få bivirkninger, det eneste var vel tørrere slimhinner. Ble 99 % bedre og etter at kuren var ferdig så gikk det 2-3 uker så var alle kvisene borte! Har ikke hatt problemhud siden og dette er vel 7-8 år siden nå Endret 6. april 2013 av Madolyn&Muffin
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #6 Skrevet 6. april 2013 Har du sett på Obagi sitt program? Anonym poster: c039d5facb6edf2a89e72bb90b5a41bd
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #8 Skrevet 6. april 2013 Jeg prøvde basiron, dalacin og tea tree oil uten effekt. Så ble det 4 mnd AB-kur med tetracykliner som hjalp godt, men kvisene kom tilbake året etter. Ny tetracyklin-kur, igjen ble huden flott, men neste år kom kvisene tilbake. Gikk så 8 mnd på Roaccutan. Opplevde svært få bivirkninger, det eneste var vel tørrere slimhinner. Ble 99 % bedre og etter at kuren var ferdig så gikk det 2-3 uker så var alle kvisene borte. Har ikke hatt problemhud siden og dette er vel 7-8 år siden nå :D Ja det er sånt jeg vil høre;) HeheMen var den vaskelig å få? Hvor ille var du når du begynte? Fjernet den hudormer og porete hud og slikt også? Hvis du hadde det også da. Hehe. Måtte du til hudlege, eller fikk du det av lege? Jeg har nok langt ifra den verste huden selv. Men mye hudormer, og store innebygde kviser som blir til svarte klumper når de er "borte". Mye på ryggen, og i ører som er vanskelig å lokalbehandle. Er redd jeg ikke er ille nok til den kuren Anonym poster: 8067b3aea16ba5f6e08eb0d0f8c69472
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #9 Skrevet 6. april 2013 Du er ille nok og har alderen på din side. Jeg tok kuren med roaccutane da jeg var 23 og ble veldig fin. Får enda en og annen kvise og har enda fet hud, så tok sikkert litt kort kur som ikke drepte all talgproduksjon. Men det var fint for meg, fet hud forhindrer rynker Vanlig lege søker for deg om du kan få kuren, gjør legen det blir det alltid innvilget. Anonym poster: 8eccbf51c2b6aa3737b01d3fe1e755a9
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #10 Skrevet 6. april 2013 Takk for flere svar;) Ja håper jeg er ille nok.Skal holde ut 3 uker til på epiduo som legen ba meg om, så skal jeg be om roaccutan. Kjenner jeg trenger en mirakelkur snart. Hatt kviser hele livet og er lei. Lei av store røde hovne kviser i ukesvis, som gjør at jeg knapt vil gå i bhg, butikken sender jeg mannen i Blir helt isolert av dårlig selvtillig pga huden min. Gruer meg til sommern når rugg og hud skal vises:( Har i tillegg en del hvite klumper over hele ryggen som jeg tror er talg"klumper" under huden. Roaccutan skal jo liksom være mirakelkur, skal visstnok ta rynker til og med! Men fikk du mange bivirkninger du 1950? Har lest at de kan være ganske heavy, så mange ikke fullfører pga de. Anonym poster: 8067b3aea16ba5f6e08eb0d0f8c69472
Anonym bruker Skrevet 6. april 2013 #11 Skrevet 6. april 2013 Dytt Anonym poster: 8067b3aea16ba5f6e08eb0d0f8c69472
Bole Skrevet 2. oktober 2013 #12 Skrevet 2. oktober 2013 Ja. når det gjelder Epiduo så er det veldig viktig å trappe opp.Kombinasjon med Dalacin er helt idiotisk, da dette er antibiotika og kan skape motstandsdyktige bakterier etter kort tid. epiduo inneholder ikke antibiotika som kan forårsake dette men dreper uansett disse bakteriene (som Dalacin ) gjør gjennom sin bosiron. Det viktigste er at retenoidev(adapeøene) i epiduo kommer ned og det gjør det. Ingen medisin på markede har disse mekanismene. Kutt ut Dalacin , smør ap oftendu kan men Epiduo
Bole Skrevet 2. oktober 2013 #13 Skrevet 2. oktober 2013 Ja. når det gjelder Epiduo så er det veldig viktig å trappe opp.Kombinasjon med Dalacin er helt idiotisk, da dette er antibiotika og kan skape motstandsdyktige bakterier etter kort tid. epiduo inneholder ikke antibiotika som kan forårsake dette men dreper uansett disse bakteriene (som Dalacin ) gjør gjennom sin bosiron. Det viktigste er at retenoidev(adapeøene) i epiduo kommer ned og det gjør det. Ingen medisin på markede har disse mekanismene. Kutt ut Dalacin , smør ap oftendu kan men Epiduo
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #14 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg har gått på isotretinoin (tidligere roaccutan). Ble ferdig for litt over ett år siden. Problemet mitt var ikke antallet kviser, men at de var der hele tiden. Byller under huden som brukte uker på å forsvinne. I tillegg var de vonde!! Fikk jeg en byll på haken, så verket hele haken. Huden min var også konstant oljete. Jeg var desperat og gikk derfor rett til privat hudlege. Han kikket bare få sekunder på huden min før han sa ja til denne kuren. Bivirkningene jeg fikk var bare de vanligste, tørr hud, ømfintlig tannkjøtt, tørr hodebunn. Idag er huden fin, småkviser dukker opp hvis jeg spiser godteri, men byllene er borte. Jeg plages ikke med tørr hud, slik mange gjør etter kuren, men det kan kanskje skyldes at den var veldig oljete før kuren? Hodebunnen er fortsatt tørr, men det kontrollerer jeg med sjampo. Kuren kostet meg ca 6000kr og nesten seks måneder av mitt liv. Jeg hadde tatt det samme valget igjen. Nå kan jeg faktisk gå helt uten sminke, fordi huden er så fin, herlig! Anonymous poster hash: d95a4...5f7
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2013 #15 Skrevet 2. oktober 2013 Hei, jeg begynte på isototretinion (tidl.roaccutan) i august 2011. Da var jeg 27 år og hadde ikke opplevd en eneste kvisefri dag siden jeg var 13 år. Jeg hadde masse kviser, særlig på hake, hals, rygg og bryst. Jeg brukte sminke daglig for å dekke kviser best mulig, hvertfall for å dempe rødheten i huden. Jeg ble ferdig med kuren mai 2012. Jeg har enda ikke fått noen kviser. Men huden min er fet igjen. Så lenge jeg er kvisefri, så er det helt greit. Jeg bruker ikke sminke lenger Huden min er fin og glatt og jevn i fargen. Jeg hadde ikke noe særlig til bivirkninger, det eneste som var plagsomt var veldig tørre lepper. Det har jeg fortsatt og den eneste lypsylen som fungerer er ACO fra apoteket. Jeg angrer ikke på at jeg tok kuren, er bare lei meg for at jeg ikke gjorde det før! Og jeg tar den glatt igjen hvis jeg må. Lykke til Anonymous poster hash: 02bc9...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå