Gå til innhold

Lapraskolpi - Kan noen fortelle om sin opplevelse?

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker så gjerne å høre fra andre som har vært igjennom lapraskopi undersøkelse/inngrep.

-Hva var årsaken?

-Hvordan var det?

Var du veldig nervøs mtp narkose 0g inngrepet generelt?

Fikk du god info fra lege/gyn etter inngrepet?

Hvordan gikk det etterpå?

Blødde du mye? evt annet?

Mye smerter?

-Hadde det effekt mot feks pco /endo?

Takknemlig for alle svar!

Anonym poster: 5b348d475dbed351f65e1217769ca89d

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde en lap. på Ullevål sykehus i novenber for å sjekke om jeg hadde endo. Det var en liten og fin avdeling, med utrolig dyktige ansatte,- ble fulgt av verdens søsteste sykepleier, og følte meg veldig trygg og ivaretatt (her ekstremt sykehusangst og har utsatt operasjonen i flere år pga dette).

Fikk veldig god info hele veien, og var overraskende rolig fra jeg kom inn døren der. Jeg gikk selv til operasjonsbenken, og det gikk ikke mange minuttene før jeg var borte pga narkosen,-merket det ikke engang. Da jeg våknet følte jeg meg i fin form,- bare litt mensmurringer og øm i skuldrene, og fikk da mer morfin. Etter ca en time fikk jeg gå på do, og jeg blødde svært lite,- ikke mer enn etter en vanlig GU med celleprøve. Siden formen var så bra fikk jeg dra hjem etter bare 3 timer, men dro da til mamma og fikk "pleie" til dagen etter. Hadde ingen direkte smerter, men merket selvsagt at de hadde gjort noe. Var oppblåst i magen og gikk litt krøkete, men det var mest fordi jeg var redd for å dra opp stingene,- særlig i navlen (sikkert bare psykisk). Av samme grunn var jeg redd for å nyse eller hoste.

De fant litt endo som de brant bort, og jeg ble rådet til å starte med å prøve å få barn på første mens etterpå. Har hatt to inseminasjoner (samboer m kvinne) etter dette,men ikke blitt gravid enda, men det er nok ikke pga endoen. Skal ha neste forsøk til uken.

Så alt i alt,- operasjonen gikk over all forventning, og jeg hadde nok trodd at det skulle være vondere. Selvfølgelig var det ikke helt smertefritt, men for oss som har slitt med menssmerter og andre smerter i undelivet i lang tid, er dette ingen ting å frykte.

Har i dag tre små arr som knapt er synlige,- det ene inne i navlen.

Lykke til:)

Endret av Stella&My(snart 4?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...