Gå til innhold

noen som har en god langpanne pizza oppskrift?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bunn: 8 dl mel, 1 pk gjær, 2 ts salt, 2,5-3 dl vann og en dæsj olivenolje. Saus: 1 boks tomatpure, 2 bokser hakkede tomater, hvitløk, timian, salt, pepper, chilli, og annet krydder du måtte ønske etter smak, gi et oppkok og la putre noen minutter. Fyll etter ønske :)

Anonym poster: 516ed9c4382e250d5f0af196ee0bc64e

Tar 4 dl lunket vann, litt under en pk gjær, litt salt, en dæsj olje og hvetemel til passelig konsistent. Hever til dobbel størrelse, klemmer ut på bakepapir, jeg bruker bare hendene og klemmer den ut men du kan selvføgelig bruke pizzakjevle.

Har på pizzasaus, kjøttdeig, baconterninnger (jeg steker kjøttdeig og baconterninger sammen i stekepanna og krydrer med pizzakrydder, salt og pepper før jeg har det på pizzaen), løk, papirka, sopp, ananas, ost og pepperoni.

Lar den stå å heve litt før jeg putter den i ovnen på 225 grader og steker til den er ferdig.

Anonym poster: 6bc92ee0ac529fc4d46259bf4464c863

Et godt tips er å steke bunnen litt før du legger på saus, fyll og ferdigsteker ...

takk:) det viste jeg ikke! Ca hvor lenge skal de forsteke da? Å om steketiden er 30 min totalt , hvor mye skal jeg korte.ned?

:)

Anonym poster: 3c983c63ea8b5fd71d8944a5e403a14d

Annonse

Et godt tips er å steke bunnen litt før du legger på saus, fyll og ferdigsteker ...

Helt enig med deg :) Jeg gjør også det for å få best mulig resultat. Pizzaen blir ekstra god med ordentlg sprø bunn.

takk:) det viste jeg ikke! Ca hvor lenge skal de forsteke da? Å om steketiden er 30 min totalt , hvor mye skal jeg korte.ned?

:)

Anonym poster: 3c983c63ea8b5fd71d8944a5e403a14d

Er ikke Anonym her, men jeg gjør det samme som hun, nemlig å steke bunnen litt før fyllet og andre godsaker haes på.

Hvor langt tid du skal forstekes er litt vanskelig å si, siden det varierer fra ovn til ovn. Slik gjør jeg iallefall:

Forvarme ovnen til 250gr før jeg setter inn bunnen, så skru ned til 210gr når pizzabunnen settes inn til steking. Etter ca 8 min åpner jeg ovnen og sjekker at både bunnen og toppen er blitt sprø ( toppen skal Ikke være gylden brun), hvis det er det tar jeg den ut og ha så på saus, fyll og ost, og stek så videre til osten blir gyldent brun :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...