Gå til innhold

Merke klær: klistrelapper

Anbefalte innlegg

Gjest stårma
Skrevet

Har kjøpt navnelapp klistrelapper fra Askeladden til klær som bare skal klistres på og ikke strykes på. Men de faller av i vaskemaskinen! Hva gjør jeg feil??? Jeg har klistret de på mange dager før de ble vasket og de sitter på en rett flate (feks bak i nakken på bodyen).

(Samme som på skravle, men der er det jo ikke aktivitet, så prøver meg her)

Fortsetter under...

Gjest stårma
Skrevet

Ser på nettsiden deres at det helst skal klistres på merkelappene til klærne for at ikke vann skal trenge gjennom stoffet. Men de bodyene jeg har klistret på har ikke merkelapp i nakken, der er det bare bomullstoff (nameit, sikkert for at lappen ikke skal klø, nameit stempler jo bare logo og størrelse rett på stoffet uten å ha en lapp). Går det ikke å bruke sånne merkelapper da (på feks nameit bodyene)? Jeg kan jo ikke drive å sette navnelappene på vaskelappen nede ved rompa på bodyen, der vil ikke bhg se den uten å lete etter den og er så fort det blir borte om ikke navnet står lett tilgjengelig.

http://www.navnelapper.no/strykefrie-fargelapper-sitter-pa-alt

Skrevet

Jeg har samme type og har klistret dem på vaskelappene. Det fungerer utmerket her. Barnehagen sjekker jo flere plasser enn i nakken hvis de leter etter navn?

Skrevet

Har også klistrelapper fra askeladden, og de sitter like bra som strykelapper. Klemmer den hardt på og "masserer" de ned i litt mer grovfibret tøy. Sitter som et skudd. Kanskje du bruker for mye skyllemiddel i tøyet, slik at de får dårligere feste?

Anonym poster: 111f70b2f7b3c76cfc265e202506cd4f

Skrevet

støk på lapper med lav stryke varme og håndkle mellom plagget og jernet, til og med på ulltøyet.

de lappene henger på enda, 5år etter når de nå plukkes frem til nestemann

Anonym poster: 8a3193bed093a5a186729c48b00e668a

Annonse

Skrevet

Men skal ikke klistrelappene brukes til andre ting enn klær? Vi bruker de til merking av matbokser, flasker, filmer som blir lånt av andre osv. Og i votter, sko og yttertøy som ikke vaskes så ofte.

Anonym poster: ed4f36668242efcf77da01b8ea98b09a

Skrevet

Jeg har brukt klistrelapper siden august og de sitter som støpt. Bruker som regel lappene i nakken men noen ganger setter jeg de rett på stoffet. Jeg har opplevd at de har falt av på en spesifikk ting, hjemmestrikkede ullsokker. Blir litt mye strekk i området.

Så hvis du sliter så mye syns jeg du kan klage. Hvordan sitter de som sitter i lappen i nakken? Faller også disse av?

Nettopp fått ny ladning, en bestilling varte til nå ;)

Askeladden her også.

Anonym poster: 059d1ba742e1b840fd956cb688f964bf

Skrevet

Men skal ikke klistrelappene brukes til andre ting enn klær? Vi bruker de til merking av matbokser, flasker, filmer som blir lånt av andre osv. Og i votter, sko og yttertøy som ikke vaskes så ofte.

Du har vanlige klistrelapper. Dette er spesial klistrelapper som kan brukes til alt, også klær :-) Anbefales!

Skrevet

Du har vanlige klistrelapper. Dette er spesial klistrelapper som kan brukes til alt, også klær :-) Anbefales!

Ah okey, skjønner :) Vi bruker bare vanlige strykelapper. Har en gammel, litt bred rettetang til håret som jeg bruker. Går raskt å merke klærne da :)

Skrevet

Ah okey, skjønner :) Vi bruker bare vanlige strykelapper. Har en gammel, litt bred rettetang til håret som jeg bruker. Går raskt å merke klærne da :)

Du bør prøve klistrelappene, jeg har prøvd de du bruker og Tagg-it. Tungvindt når man kan gjøre det enkelt! De ER fantastiske!

Anonym poster: 059d1ba742e1b840fd956cb688f964bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...