Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde innsett i går. Våknet i dag med kraftige smerter på venstre side, som forverres av bevegelser. Kjenner trykk og press i hele buken! :-(

Å ligge i senga i mens jeg trekker pusten DYPT, er helt uutholdelig. Nysing, hosting o.l., er helt utenkelig.

Brukte Puregon fra 22.mars t.o.m. 31.mars, og satte eggeløsningssprøyte 01.april. Uttak den 03.april, innsett 05.april. Og i dag 06.april.... Vet ikke hvor å gjøre av meg :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har fått OHSS er helt umulig for oss å avgjøre på et forum.... Kontakt lege! Og bare vær klar over at det er noe som kanskje ikke er så godt kjent blant de som ikke er gynekologer, så beskriv symptomene godt, vær veldig klar på hvilke medisiner du har tatt (ikke bare navnet, gjerne si at det er hormoner sånn og sånn), og at du har fått beskjed om å kontakte lege ved symptomer sånn og sånn fordi det kan være OHSS som kan gi blablabla.

Virker de usikre, så be dem om å kontakte gynekologisk avdeling på nærmeste sykehus med gyn-vakt. (Med mindre du har fått et telefonnummer du kan ringe som er litt mer direkte?)

Leger er ikke allvitende, så noen ganger må de hjelpes litt på vei :)

Skrevet

Hvordan går det med deg may-mom? Håper du har fått kontakt med lege. Det hørtes ikke ut som du har det så godt. Slenger en god klem til deg =)

Skrevet

Tusen takk dere :-) Vet at dette nok er vanskelig å avgjøre via ett forum, men må liksom forhøre meg, i tilfelle noen har opplevd liknende ;-)

Nå har smertene heldigvis roet seg betraktelig. Så jeg tar det med ro inntil videre, og ser det an.

Takk igjen ;-)

Skrevet

Jeg våknet på rugedag 8 med kjempe smerter og deeeen store magen. Jeg ringte legevakten og ble videre innlagt på sykehus nå i påsken. Pga ohss . Måtte tappe meg to dager på rad Pga så mye væske samlet seg.. Nå en uke senere ser jeg nesten normal ut igjen :)

Skrevet (endret)

Jeg har hatt noe lignende ved begge uttakene mine! Men det her begynt natt nr. 2 etter begge forsøkene! Ved det siste, i mars, var jeg så dårlig! Klarte nesten ikke bevege meg, og spydde på natta! Var då har og oppblåst i magen, og så øm i "såra" at det var helt forferdelig! Når jeg kåm til klinikken for innsett, kunne jeg ikke gå oppreist, og damene kom og spurte om det gikk bra, og at jeg ikke så mye god ut! Men alt såg vist bra ut, og det gikk over etter hvert! Ble bedre og bedre for hver dag!

Men alle er forskjellige, så vist det ikke gir seg og blir verre, ville jeg kontaktet klinikken! Hvor mange egg fikk du ut? De sier at vist du får ut veldig mange, er det større sjangs for overstimulering!

Endret av Lovise83
Skrevet

Jeg var skikkelig elendig både etter uttak og innsett. Jeg var overstimulert, men kun masse væske i buken. Alt gir seg etterhvert, men ting kan ta litt tid :) Og hvis du er bekymret så må du kontakte lege. Du kan sjekke nivåene med blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...