Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest tuttemor

Kaffe drakk jeg 5-6 kopper om dagen før jeg ble gravid, nå klarer jeg ikke kaffe...

Første svangerskapet MÅTTE jeg ha melk ! hele tia

Denne gangen har jeg vel ikke merka så mye annet enn at sjokolade og søtsaker ikke frister like mye som det pleier, men ALLE mulige varianter av salt/lakris/salmiakksmak har jeg hatt en stund nå !

Kjøpte nytt skyllemiddel med "eplelukt" og det holder jeg på å spy av..

Fortsetter under...

Jeg har blitt sær, noe jeg aldri er.

Men eneste gang jeg har hatt virkelig dilla var med nr to, i hele første trimester.

Jeg MÅTTE ha tørket mango, i store mengder. Var sånn at når butikkene stengte lørdag kveld hadde jeg panikk fordi jeg ikke kunne ha tilgang på ekstra dagen etter, om jeg gikk tom.

Etter første trimester mistet jeg det helt.

Leste siden at det er noe i mango som skal hjelpe til å forhindre utstøting av fosteret, kunne jo forklart det sinnsvake behovet for det...

Nå beveget jeg meg over i tredje tri.ester for noen uker siden, men tenkte jeg kunne oppdatere litt, siden jeg er trådstarter.

Dillaen blir ikke bedre!!! :P

Nå er jeg inne i en periode hvor nougat er veldig godt. Har til og med kjøpt nougatsaus til å ha på is, i sverige.

Kritt har jeg fortsatt lyst på, og har faktisk knaska i meg en bit eller to... *rødme* Men får sinnsyke syresmerter av det, så tenker på hvor vondt det gjør hver gang jeg har lyst å spise kritt.

Kjellerlukta elsker jeg enda, og kunne godt ha flytga nedvi kjellerboden vår..

Morsomt å lese om dere! Fortsett, så synes kanskje ikke samboeren at jeg er så rar;)

Annonse

Annonse

med 1 mann: isbiter, lukten av kjeller, lukten av salmiakk. (ja fryktelig sunt)

med 2 mann: Isbiter, havre knekkebrød (uten pålegg. hele svangerskapet)

med 3 mann: isbiter, mors flatbrød (flere pakker i uka)

alle disse dillene kommer helt av seg selv.

nå har jeg hittil ikke fått noen diller enda. men venter på at dillen på isbiter skal kicke inn. foreløpig er det ikke godt, men en dag kommer det, jeg bare vet det! :)

• 3 uker senere...

Har så langt hatt dilla på nektariner, biola og alt av lakris, men vet ikke helt om det kan regnes som en ordentlig dille, det er mer at jeg mååå ha det hvis jeg først har begynt å tenke på det, og hvis jeg har i hus, så går det ofte store mengder (spiste en KURV med nektariner på én dag..). Nå har jeg derimot fått fullstendig oppheng i røkelse, tenner pinne på pinne og får nesten abstinenser når lukta forsvinner.. Kan tro mannen var fornøyd da jeg på død og liv måtte brenne røkelse på soverommet i natt, hoho.

• 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg har også spist MYE nektariner! Ser det er ganske mange som har hatt dilla på det :P For min del har jeg vært ganske kvalm så nektariner er en frisk og god frukt som samtidig gir litt væske (spesielt de myke). Lakris har det også blitt litt av ja :D Men tror min største dille er gulrøtter! Jeg knasker på gulrøtter hele tiden, flere ganger om dagen (håper ikke det er farlig med tanke på opphoping av A-vitamin, men har lest at det går greit med gulrøtter, er værre med mange kosttilskudd og mye inntak av lever etc).

Dette med bensinlukt er jeg helt motsatt på. Jeg har alltid likt lukten, men nå når jeg er gravid er det som om jeg er ekstra påpasselig på å ikke puste i meg bensinlukt. Holder pusten når jeg fyller :P hehe. Nå er jeg kjemiingeniør også da, så er kanskje litt påvirket av at alle farlige stoffer skal behandles i avtrekkskap :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...