Gå til innhold

Smerter nede i magen..andre?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er 20 uker på vei nå med nr. 2, og har de siste par ukene hatt en del smerter langt ned i magen. Dette er ikke de typiske "ligament-smertene"..men mer som "sting/hold", og nesten som følelsen av å trykke på en blåflekk (?)..vanskelig å forklare. Det kommer spesielt hvis jeg bøyer meg framover, men kan også komme bare jeg sitter helt i ro. Det virker ikke som om det er noe inni magen, men mer som selve magen..hmm.. Lurer på om noen andre har vært borti noe lignende? Jeg har morkaken som ligger forann da..vet ikke om det har noe å si..

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144035794-smerter-nede-i-magenandre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er veldig øm ved berøring nederst i magen og kan få plutselige "sting" i magen som varer i 10 sek, spesielt når jeg står oppreist. Men vet ikke om det er sånt du mener... :) Er så mye rart en kan få under graviditeten, lite som er unormalt tror jeg ;)

vet du, du beskrive akkurat det jeg har opplevd. Jeg fikk i går på ultralyd se at jeg hadde en muskelknute på str med en tennisball på livmoren. Er visst ikke så farlig, men de må følge med.

Den vokser når østrogen nivået øker i kroppen.

Jeg ville tatt det opp med JM og fått henne til å bestille UL time for å bekrefte/avbekrefte.

Igjen, den skal ikke være farig, men kan være til hinder ved fødsel og må derfor ha KS om den ikke flytter på seg.

Jeg har stingsmerter når jeg har gått et stykke, på ene sida. Må sette meg ned :( Dumt, fordi jeg går glipp av sårt tiltrengt mosjon...

Skal prøve å få tak i et sånt bekkenbelte som de med bekkenløsning bruker da jeg tror det vil hjelpe..... Må vente til apoteket åpner til uka.

Annonse

Åh, håper ikke det er sånn muskelknute da :/ høres ikke noe godt ut ! Smertene blir enda sterker etter samleie, vet ikke om det har noe med hverandre å kjøre, men da kjennes det nesten som kynnere, bare at det gjør så vondt at jeg må gå foroverbøyd, og ikke helt oppreist :/ skal til jm om 2 uker, så får snakke med henne da ..

men omd et skulle være muskelknuter, ville de ikke sett det på oul da?

de så ikke min før Ul i uke 25+5. Jeg går til UL pga tvillinger hver 2-3 uke, og det var nå først de så den.

Den vokser når kroppen produsere Østrogen. Jeg spurte legen som fant den om hvorfor de ikke hadde sett den sist, 17 dager siden sist....de sa da at det er ikke slike ting de normalt ser etter.

Man må lete litt. Men det høres litt ut som samme smerter som jeg har som du beskriver. Jeg ville spurt om en ekstra sjekk. Det skader ikke med en ekstra sjekk bare for å se. Jordmor kan ikke se eller kjene den på kontroll. Du må ikke på UL for å se den, men hun kan henvise deg til kontroll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...