Gå til innhold

Søke ny jobb som gravid?

Anbefalte innlegg

Jeg har et lite dilemma. Har en jobb jeg trives godt i, meen... Har sett en utlysning på en stilling jeg har veldig lyst på. De skriver i utlysningen at den som søker må kunne tiltre innen en gitt dato. Det vil ikke bli noe problem, men jeg vil gå ut i permisjon rett etterpå.

Jeg vet det er en jobb jeg har god sjanse for å få og som jeg har veldig lyst på.

Hva ville dere gjort?

Antar at jeg vil være ca 3 mnd ved intervju...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144035776-s%C3%B8ke-ny-jobb-som-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde søkt. Da jeg var gravid sist gang søkte jeg ny jobb og var inne til intervju i uke 8. Fikk jobben. (Sa heller ikke at jeg var gravid, for var ikke sikker på hvordan det lå ann ettersom jeg var plaget med blødninger)

Jeg har nå søkt på ny jobb! Søknadsfristen er rundt den 20 og jeg vil nok være 8-10 uker på vei ved eventuellt intervju :)

Jeg ville søkt :)

Vi hadde ei som var 6 mnd på vei når hun begynte hos oss (hun var 3-4 mnd på vei på intervjuet), var ikke noe problem det :)

Selv er jeg i en jobb jeg mistrives sterkt i, men har 3 mnd oppsigelse så jeg føler ikke at jeg kan søke ny jobb før mot slutten av permisjonen :( Får bare prøve å holde ut :S

Jeg ville også søkt, er selv leder med personalansvar og hadde ikke hatt problemer med å ansette en gravid, dersom det var en vi virkelig ønsket til stillingen. Selvfølgelig synd at du ikke får begynt ordentlig i den jobben før etter permisjon, men de har jo sannsynligvis glede av deg i mange år da :)

Jeg ville også søkt :) Jeg fikk tilbud om en jobb, like etter at jeg hadde vært på intervju fant jeg ut at jeg var gravid. Når de ringte for å tilby meg jobben fortalte jeg at jeg var gravid. De ble veldig tilbakeholdne og det endte med at jeg sa at da ville de kanskje ikke ha meg... Og det ville de ikke, så jeg takka på en måte nei til jobben av "snillhet"... :/ Angrer veldig på at jeg sa at jeg var gravid... Så hvis en ikke er kommet så langt i svangerskapet anbefaler jeg å ikke si noe før det er gått en stund etter at en er ansatt..

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen! :-)

Det er jo sant, at jeg vil være borte noen måneder også vil jeg være der i mange år etter det ;-) Er jo ikke sikkert jeg får jobben heller. Og det er jo heller ikke sikkert at graviditeten går bra (har mistet sent tidligere og er nok preget av det i tankene. ..).

Jeg kommer nok til å søke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...