Gå til innhold

Oppskrift på likør? Har ferskentre i hagen og får masse frukt på det. Kan jeg lage ferskenlikør og hvis ja, hvordan gjør jeg det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mamma pleide å lage egen kirsebærlikør da jeg var liten - med bær fra hagen. Sukker, 60% sprit fra polet og bær på tette norgesglass ble likør :)

Kan ikke blandingsforholdet, men det må da kunne finnes et sted der ute? Her f.eks:

http://ingerslille.blogg.no/1274437285_hjemmelaget_likr.html

Anonym poster: e88e4842a5143f05d5ffa31195f0cc7e

1. Finn frem et Norgesglass eller lignende

2. Putt fersken (eller ande bær / frukt) oppi glasset - ikke mye og ikke engang halvfullt

3. Hell på sprit så det dekker frukten / bærene

4. Strø over litt sukker.

5. Sett på lokket og vent

Etter noen uker gjentar du prosessen. Har i mer frukt og heller på sprit så det dekker frukten. Litt sukker.

Slik holder du på til glasset er fullt og frukten har løst seg opp. Smak til med sukker.

Tar ca.6 måneder å få det bra til, men det er verd det. Lykke til med likøren og skål!

Anonym poster: 3c72f3b57f17a4c0ed351cadfbad0ac9

En x av meg laga likør med blåbær og 60%. Men han styra med noe oppvarming og siling. det tokk ca 5-6 uker, TOPPEN, men ble utrooolig godt.

Jeg lager likør slik: Bær fryses og helles over i norgesglass. hell på sukker til det er fullt. Deretter fyller man på sprit helt opp. Kan ha i ett par nellikspiker, men kan også utelates. Har laget likør av kirsebær, rognebær, anisurt, rips på denne måten. Tipper at fersken, epler og annen frukt blir det samme. Mulig bærene fryses for at det er enklere å fylle på sukker, men hadde sikkert gått fint uten å fryse og. Har brukt 40%, men det fungerer sikkert med sterkere. Snu glasset oppned sånn ca hver dag. ferdig etter ett par mnd.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...