Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ein sønn som blir 2 år på mandag. Av og påkledningssituasjonene morgen og kveld eller når vi skal ut ender som regel alltid med hyl og vi må holde han fast. Prøver å inkludere han ved be han hente klesplagg eller ved å be han prøve selv, men til ingen nytte. Han er ikke interessert og heller ikke særlig flink til det. Tips til hvordan gjøre situasjonene mer hyggelige? Når bør de kunne det selv?

Skrevet

Ha tålmodighet.... Vi har virkelig slitt med dette, og gjør det enda, ha ble to i fjor sommer. Det verste er å holde han fast synes jeg, ble mye verre av det. Må bare øve på å klare det selv. Lokke og lure.... Vi må veldig ofte gi to alternativer, f.eks. vil du ha buksa på eller sokkene først på? Vil du ha den blå eller den stripete genseren? Skal mamma eller du ha den på? osv osv. Og selvsagt fokusere MYE på det de klarer og gi masse ros når de mestrer og klarer selv. :)

Skrevet

Sånn har min også begynt ;) Her hjelper det hvis jeg er litt føre var... Hvis jeg spør med en entusiastisk stemme om hun vil hjelpe mamma å ta på buksa.. ;)(høres klart litt gal ut når du er KJEMPE entusiastisk over litt hjelp med en bukse, får litt rare blikk av samboeren noen ganger) Også har jeg kjøpt mange fargesprakende sokker så hun kan velge litt selv hva hun vil ha på seg. Holde henne fast har ikke funket her heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...