Gå til innhold

Kan sykepleier jobbe i barnevernet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er sykepleier og jobber på akutt bv. Institusjon for mindre barn.

Har relevant erfaring fra barneavdeling og miljøarbeid.

Som miljøterapeut kan det være greit å få jobb som sykepleier, samt som tilsynsfører osv.

Det er utrolig tungt, mye stygge saker. Sjokkerende hva foreldre utsetter ungene sine for. Her inne er det så mye kritikk og frykt mot barnevernet. Skulle ønske folk visste hva bv.tjenesten gjør, hva de må forholde seg til.

Som saksbehandler er det ikke relevant eller nyttig å være sykepleier, men på institusjon så setter de pris på den kompetansen jeg innehar. Helse aspektet, medisinering osv

Anonym poster: f7ea7cdbc786cca32af19a4d1a5bba6e

Jeg tror også du har sjans til å få jobb som sykepleier i barnevernet som saksbehandler. Hvorfor skulle du ikke få det, tenker jeg. Sosionomer har heller ikke pedagogiske fag i utdanningen, og jussfaget er ikke akkurat mye å skryte av det heller, etter å ha tatt det selv... Det viktigste er at de har helheten innenfor en avdeling feks. Tror nok flere og flere arbeidsplasser som søker etter helse- eller sosialfaglig kompetanse ser dette i dag, og snart om de ikke har sett det enda. Men relevant videreutdanning er jo sikkert et stort pluss. Og/eller du kan jo starte som miljøterapeut ved en institusjon for barn og ungdom feks, som er verdifullt hvis du ønsker å være saksbehandler senere.

Det kan jo gå an å ringe ulike barnevernskontorer eller maile dem og høre om de ansetter folk med din utdannelse i slike stillinger bare for å vite litt hvor du står ift det? Eller du kan søke uansett og påpeke i søknaden din hvorfor de bør velge deg med din utdannelse.

Anonym poster: b013f0bb882fdc79948b84e53a0f7e77

• 1 måned senere...

Annonse

Med din utdannelse er det absolutt ikke umulig å jobbe i barnevernet. Jobber for medrec.no som driver med helserekruttering og jeg har kommet over flere stillinger som er de du ser etter og vet også at sykepleiere (med relevant erfaring og muligens videreutdanning) har fått jobben. Vær klar over at sykepleieryrket er ekstremt allsidig! :)

MVH.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...