Gå til innhold

Ull på sommeren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter en liten tidlig i mai, og ønsker å bruke ullklær, syns det ser behagelig ut. Men er det for varmt på sommeren? Hvis ikke, er det noen som har noen anbefalinger på gode merker?

Anonym poster: 9111e554eb70fd348cece60fc7b8564d

Skrevet

Nøstebarn? Økologisk og ubehandlet.

Gjest Julia1984
Skrevet

Ville ikke kjøpt meg blakk på det. Mine barn var ikke komfortable i det om sommeren da de var babyer...

Skrevet

Gutten min hadde svettet ihjel i ull på sommeren hvertfall.

Skrevet

Dro på min varmblodige aprilbaby en tynn ull/silkebody ute på gåtur i juni og han hadde varmeutslett resten av dagen :-(

Skrevet

Min gutt fikk varmeutslett da jeg som sikkert naiv førstegangsmor tok på han sånne ull/silke bodyer.

Nyt sommeren, kle på lette sommerklær av bomull, lin.

De som påstår at babyen både blir klam og våt av bomull burde heller se på mengden av klær de har på

Anonym poster: e06627f07a3d8fe946b474e39858a4f9

Skrevet

Kommer vel an på hvor i landet du bor? Bor du i Nord-Norge så risikerer du jo fort at sommeren blir dårlig med kun 10-14 grader. Da er det sikkert fint med ull på en nyfødt.

Men sørpå er det mest sannsynlig varmere uansett vær, så da tenker jeg det blir for varmt.

Skrevet

Erfaringene er ulike. Min baby var svært "slank" og da det ble tilnærmet hetebølge, kledde vi av henne ett lag ull. Min erfaring er derfor at en tynn ullbody er langt bedre enn en bomullsbody. (det finnes forskjellige kvaliteter - mener å huske at joha hadde noen tynne, sjekk også polarn og pyret).

Både jeg og min datter som nå er 5 bruker sommerull. Det er gode t-skjorter som er behagelige nesten uansett temp. (sjekk f.eks. janus).

Er ingen ullfantast, men tror det har sin funksjon i mange situasjoner.

Anonym poster: 10a16836a06c8f391c04b51f4191bbd7

Skrevet

Kommer jo an på temperaturen, men jeg selv ville følt det for varmt og ubehagelig i ull hvis termostaten viste 10+ Ergo ville jeg ikke kledd babyen min i det heller.

Bomull og lin er mer passende matrialer spør du meg. Man kan jo bruke flere lag.

Skrevet

i vanlig sommervarme synes jeg det virker for varmt, men har brukt ull på 3 åring i juli når det har vært rått og fuktig. Må se det litt an tenker jeg.

Skrevet

Jeg skal ikke ha ull på babyen min på sommeren iallefall, synes det er nok å ha ull på de nesten halve året om jeg ikke skal bale med det på sommeren også.

De sier ull isolerer ut varme og kulde, men mine barn har bestandig blitt alt for varme i ull om det er for varmt i været

Anonym poster: a38c235a9287f70e4368d5891a489a5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...