Gå til innhold

Hører til i 1.tri., men spør her ettersom dere er et hakk lengre på veien... Når slapp kvalmen hos dere???

Anbefalte innlegg

Har kun vært kvalm ei uke nå, er 7+3 i dag, men jeg prøver å berolige meg selv med at kanskje dette er den verste kvalmeuka :P Husker at jeg hadde 1 uke som var ekstra ille med de første to også...

Når var den verste kvalmeuka di? Og når slapp kvalmen helt og du fikk tilbake energien?

Fortsetter under...

Titter innom fra 3. tri jeg. Hos meg slapp kvalmen og oppkast da jeg kom til uke 30 ca :-( Men det er veldig individuelt da! Håper du slipper å gå så lenge med kvalme/oppkast. Ukene var jevnt like ille hos meg.

Kom kastet over meg en natt i uke 6 og forsvant momentant to -tre uker etterpå. Så jeg var nok heldig som slapp unna med "bare" tre uker grusom kvalme og oppkast... begynte dagene før julaften,så ribbe var uaktuelt i år ;) Energien følte jeg ikke kom ordentlig tilbake før uke 18/19. :)

So far, no good ... men jeg ble betydelig mindre kvalm rundt uke 14. Energi? Den har vi ikke sett. Drøyt tjue uker nå.

I forrige svangerskap var jeg kvalm til ca uke atten, deretter et opphold uten og så kvalm igjen cirka midt i tredje trimester.

Alle tre gangene har kvalmen vart mellom uke 6-14. Var minst kvalm denne gangen, spydde ikke nå, bare morra-kvalm. Blir en gutt denne gang. (Med jentene spydde jeg)

Annonse

Her slapp den verste kvalmen i uke 17... i uke 20 nesten borte... er i uke 21 nå og kaster opp av og til, men går ikke med konstant kvalme... litt periodevis... men betydelig bedre enn 1. trimester.. er til å leve med (har gutt i magen).

her roet det seg i uke 12+ ca, og fra uke 14 ca kom energien tilbake for fult. da var det ikke noe problem. Hadde det ikke vært for den voksene magen, kunne jeg sikkert glemt at jeg var gravid hehe.

Er 15+0 i dag og har hatt noen kvalmefrie dager nå, føler kanskje energien er litt bedre også, men tør ikke juble. Blitt lurt før ;-) Er mitt 3. svangerskap og dette er definitivt det verste så langt!

Annonse

Rundt uke 15 ga det verste seg, men er litt kvalm nå og da.. Spesielt hvis jeg går sulten en liten stund eller hvis jeg er trøtt/sliten!

Rundt uke 15 ga det verste seg, men er litt kvalm nå og da.. Spesielt hvis jeg går sulten en liten stund eller hvis jeg er trøtt/sliten! Er 18+0 idag

Endret av Tessolinen

her var det ille tom uke 14, så har det bedret seg betraktelig:) er 16+1 i dag og har hatt en fin dag;) noen dager i uka er kvalmen fremdeles på plass, men ikke såå ille at jeg går rundt å svelger oppkast lenger;)

Den var borte en stund, fra ca uke 12-13 tror jeg.

Var fin i noen uker, men nå får jeg det over meg om morgenene spesielt. Ikke hver dag, mest de dagene jeg må opp og ut av huset. Kan jeg sove så hjelper det.

Fikk et tips av en kollega som ser ut til å funke for meg.

Ta en kjele, ha oppi litt ris og masse vann og la koke en god stund. Sil av risen og sett vannet i kjøleskapet.

Har ikke testa dette så lenge, men det ser ut til å fungere, ihvertfall slik at man kan få i seg litt drikke i løpet av formiddagen. Masse næringsstoffer er det i også :)

• 2 uker senere...

Skulle inn hit i dag tidlig. Hadde ikke vært kvalm eller kasta opp på over to døgn..

men var vist ikke helt over likevel :(

men går på frem..

er vel ca uke 19 nå ifølge UL :/

Jeg har så å si vært kvalm siden dag 1, virka det som hvertfall.. nå er jeg 16 fullgåtte uker å er fortsatt kvalm og uvel... Hadde også ett håp om at det slapp taket etter 12 uker, men den gang ei... Håper fortsatt :P

Spis lite og ofte, og drikk mye vann... Det hjelper litt for meg.. om ikke har du hvertfall noe å kaste opp om du må det.. :P

prøvde dollys i kveld etter buekorpset.

gikk greit i fem minutter.. spiser ikke pizza igjen m d første :(

hjelper lite m ei som ligger på blæra, så går jo ikke bra det heller nr jeg brekker meg..

(sry, litt klaging nå, men godt å kunne klage litt uten at det er til kjekkasen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...