Gå til innhold

Hjelp til bilsete - mini vokser ut av babysetet!

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurer på om det er noen som kan anbefale et bilsete fra 8 kg og oppover. Lillegutt bruker et Graco sete med base nå som egentlig holder noen kilo til, men han er så lang at vi må bytte det ut veldig snart. Han er 7 mnd og rimelig sterk i ryggen, så delvis sittestilling bør gå helt fint. Vi har arvet et Graco sete, men det virker helt umulig å montere.

Jeg tar gjerne imot tips til bakovervendte, gode seter som er forholdsvis lett å montere da vi har to biler. :)

Fortsetter under...

De fleste klasse2 setene er fra 9kg men det finnes noen som er fra 0-18kg også. Kan anbefale Akta graco duologic, dette hadde vi fra nyfødt til 4år, et veldig godt sete med isofix feste. Det dumme med klasse2 stolene er at de ikke er beregnet på så små babyer så sittevinkelen blir veldig bratt. Dette problemet slipper man med duologic siden det kan legges helt ned.

Jeg ville også sjekket ut det nye cybex setet som er fra 0-18. Det kan brukes både bakover og forover, det kan vippes bak så det ikke er så bratt for de minste. Og et lite ekstra pluss er at det kan dreies på basen slik at du kan snu setet mot deg når du løfter barnet inn og ut ;) Festes med isofix.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...