Gå til innhold

Begynne å pumpe før planlagt ks?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om det er "lurt" å begynne å pumpe seg et par dager før planlagt ks, eller om en "mister" noe av den første gode rå melka da? Har hatt melk i mange uker, men aner ikke hvor mye og kan huske fra de andre gangene at det tok et par dager før produsjonen var skikkelig i gang.. Så tenker at det må være lurt å sette i gang et par dager før han kommer, så det er klar ?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morkaka hindrer melkeproduksjonen, så det er derfor melka ikke kommer ordentlig i gang før etter fødsel. Selv om baby bare får i deg noen få dråper de første dagene er dette veldig viktig næring. Dessuten har babyen et lager og tåler lite mate de første døgnene :) Så, konklusjonen min er at jeg ikke ville begynt med noe pumping før etter fødsel... :) Evt kan du jo ringe Amme ekspertene :)

Skrevet

Jeg har hatt to ks og produksjonen kommer i gang som ved vanlig fødsel.. Tar uansett litt tid før det er skikkelig i gang,men det gjør ingenting da en nyfødt ikke trenger mange dråpene:

Skrevet

Oki, jeg har alltid fått høre at det tar litt lenger tid ved ks, og de andre ungene har gått ned over 500 gr før vekta begynnte å stige igjen, så tenkte bare jeg skulle prøve å unngå det denne gngen:-) tusen takk for svar :-)

Skrevet

Jeg spurte en jordmor om det, og hun sa at vi for all del ikke måtte begynne å pumpe oss før ks... Det kunne vist sette i gang fødselen mente hun på...

Skrevet

Ja, stimulering av brystene kan sette i gang fødsel, så ville holdt meg unna pumping før planlagt ks.

Skrevet

Jeg tok ks og prodkusjonen kom igang like raskt som for mine venniner som født vanlig. Lillegutt gikk ikke ner noe i vekt!

Skrevet

Jeg har hatt ks tidligere og merket ikke noe til at jeg hadde senere melkeproduksjon enn de andre jeg delte føden med den gangen. Den første dagen ville hun uansett ikke ha noe. :-)

Skrevet

Alle mine har gått ned over 500 gr, å har tatt ks med alle.... Men hadde nok ikke fått gang på melka noe kjappere om jeg hadde født vanlig da:-) da har jeg i alle fall fått svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...