Gå til innhold

Hvordan sover babyen deres? ( 3 1/2 - 4 mnd babyer)

Anbefalte innlegg

Hvordan sover deres babyer om natten? når legger dere dem og når våkner de? Ammer dere om natten? 1,2,3 ganger?

Føler det er så mange som legger barna på denne alderen rundt kl19.00. ligger jeg sønnen min da ville ha nok ha våknet kl.4-5 og startet dagen dag

min sønn er 3 1/2 måned. Har pleid å få han til å sove rundt 20.30. Da sover han til 06.30-07.30, med 1 eller 2 amminger. Han har en tendens til å våkne kl.5 og være lys våken.

Fortsetter under...

Min er snart fire og en halv, vi legger oss mellom 20/21. Da ammes hun i søvn. De siste to ukene har hun vært mye våken om nettene, har da ammet 4-6 ganger mellom 22.00 og 06.00, da vi pleier å stå opp:p frem til for to uker siden la vi oss og sto opp på samme tid, men ammet bare to eller tre ganger. Tror det er tenner som klør

Min er 3,5 mnd og hun har i to dager nå våknet en gang for mat, siste mating er 19 og da sover hun til 02-03, mat og sover til 07. Krysser fingre for denne utviklingen.

Tidligere våknet hun to ganger i løpet av natta og begynte dagen kl 06... Sover fortsatt nesten ikke om dagen... :(

3 mnd her. Legger seg kl 19, spiser da ca kl 18-19:30. Neste måltid kl 00-01 ca. Sovner igjen med det samme. Så urolig søvn fra 03 tia, våkner helt i 04-05 tia. Forsøker med mat igjen da, men sjelden han vil ha noe særlig. Flaskemater med mme. Tar han i senga mi og han kan plundre/småsove til ca 06. Da står vi opp. Deeeeilig at han endelig sover på kvelden, men huff så tidlig det er morgen!! Håper det vil endres ved at jeg holder han i mørkna på rommet til minst 6. Sover veeeldig lite på dagtid, kun små blunder på 15-30 min. Den første litt lenger, ca 1-1,5 time etter at vi har stått opp. Har begynt å trille fast minst en time i 11-12-13 tia, håper å få en søvn rutine på 1-2 timer her.

hun får flaske, bleie og pysj klokka 19.00. ligger på armen til pappan sin til klokken 22.00, får ny flaske og bleie. legges så i vugga si.

om vi sløyfer 22.00(23.00)-flaska sover hun 19-04

når hun får 22/23 flaske sover hun som regel til 8.00

jente 3mnd

mme

sover fra 19.00-08.00

1flaske klokken 22/23

Min er 3,5 mnd. Har leggetid rundt 20-2030. Blir det mye senere blir hun overtrøtt og da trekker leggingen ut. Sover i vuggen sin nå.

Hender hun våkner i 04-05-tiden for påfyll, og da kan hun sove til ca 0630-0730. Men som regel sover hun til 06. Da får hun mat. Til det måltidet får hun mme og jeg ammer (får for det meste flaske ellers- amming når hun vil kose seg eller ha trøst), og da småspiser hun/koser seg/sover til ca 7-8.

På dagen er der verre. Hun sover korte lurer av gangen, typen 30-45 min. Ofte sover hun på armen min, men hun kan ligge i vuggen dersom hun legges før hun blir veldig trøtt. Siden hun sover korte lurer må hun sove ofte, ca en time etter at hun våknet. Jenta er innmari nysgjerrig og aktiv så hun blir fort trøtt uansett.

Ikke alt er helt topp mtp soving, men mye bedre og forutsigbart enn før!:)

Annonse

jeg har ikke påtvingt rutine, men pluselig for 2 uker siden begynte han å bli veldig trøtt rundt 20-21 og når jeg busset han i søvn så våknet han ikke før 04-0430 får å spise for så å sove igjen til 08.

nå pga små tusse-tenner som er på vei opp og fordi jeg ennå ikke tvinger han i rutine så har det blitt litt forskjell fra kveld til kveld og når på natta han våkner for å spise.

men man kan si at han tar kvelden et sted mellom 19 og 21. og våkner et sted mellom 02-05 får å drikke melk.

på dagtid sover han maks en time om gangen og det er hvis vi går på tur. om vi er inne så mer det maks 30 min og det er ca 3 ganger fra 08 til 19

han er 14 uker

Den siste uken har min sønn blitt veldig trøtt 18.30. Har latt ha sove en halvtime da til 19.00.. Burde jeg kanskje holde han til 8? når han sover en halvtime nå 1830, sovner han ikke for natten før 21.30-22..

Han var ikke sånn før. da sovnet han rundt 20.30...kanskje sommertid har et lite innspill også?

Min kar er 4 mnd. Er stup trøtt 1930. Får pupp på senkanten og legges i senga. Sovner som regel med en gang. Sover til 22-23 for pupp. Sover så til 03 for pupp og vide til 06. Da er det som regel morgen.

Rutinene kom gradvis av seg selv her. Har lagt henne når hun var trøtt. Da hun var 3-4 måneder la hun seg i halv-ti tiden og sov til åtte tiden. Nå er hun 5-6 måneder og legger seg halv åtte og sover til seks - sju tiden.

Frøkna her er 4 mnd om 6 dager og hu legger seg mellom 7 og 8. Da sover hun til ca 06. Legger hun seg seinere våkner hun også rundt 6. Hun er våken ca halvannen time da, før hun sover sin første lur på ca 3 timer.

Vi har fått vårt andre sovebarn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...