Gjest Mammantil2prinser Skrevet 5. april 2013 #1 Skrevet 5. april 2013 Kanskje jeg overreagerer, men har en gutt på snart 3 år og han har over lengre tid klaget på vondt i magen. Å da mener jeg flere mnd, men bare sånn av og til. Men nå i det siste har det blitt mer, han kan helt ut av det blå si at han har vondt i magen, gråte fordi han har vondt i magen. Men har er ikke syk. Han har også hatt en klump på høyre vannlinje (øynene). Jeg har tenkt at det har vert en fettklump, men den er blitt verre nå i det siste og veldig rød. Jeg innbiller meg jo det verste som er som kreft og lignende. Hva ville dere gjort? Er så redd hvis det er noen og jeg ikke tar tak i det :/
lillenims Skrevet 5. april 2013 #2 Skrevet 5. april 2013 Få en time hos lege, så får du sjekket det ut. Fettkuler kan sikkert bli irriterte (særlig hvis mor nevler og klemmer på den ), men det er jo uansett lett å sjekke ut. Magesmertene er mest sannsynlig ikke noe farlig, det kan feks være noe han ikke tåler eller noe han bare tåler i små mengder (og dermed blir det verre når han får mer enn vanlig av det, selv om det vanligvis går fint). Psykiske ting kan også gi utslag i smerter, eller at barnet forklarer psykisk smerte med fysisk smerte. Dess mindre barna er, dess viktigere er det å gå til lege, synes jeg. Ikke fordi det nødvendigvis er farligere for dem, men fordi de har mindre språk og mindre evne til å forklare hvordan vondt de har.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 5. april 2013 #3 Skrevet 5. april 2013 Min datter klager også ofte over vondt i magen. Det er fordi hun husker fra hun hadde omgangssyken og fikk være hjemme med brus og kjeks. Luringen min
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 5. april 2013 #4 Skrevet 5. april 2013 Min datter klager også ofte over vondt i magen. Det er fordi hun husker fra hun hadde omgangssyken og fikk være hjemme med brus og kjeks. Luringen min Ja d glemte jeg P skrive. Han også husker det, så han bruker det feks hvis jeg sier at han skal rydde lekene sine, da har han vondt i magen. Men vet liksom ikke hvordan jeg skal skille spøk fra alvor.
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 5. april 2013 #5 Skrevet 5. april 2013 Få en time hos lege, så får du sjekket det ut. Fettkuler kan sikkert bli irriterte (særlig hvis mor nevler og klemmer på den ), men det er jo uansett lett å sjekke ut. Magesmertene er mest sannsynlig ikke noe farlig, det kan feks være noe han ikke tåler eller noe han bare tåler i små mengder (og dermed blir det verre når han får mer enn vanlig av det, selv om det vanligvis går fint). Psykiske ting kan også gi utslag i smerter, eller at barnet forklarer psykisk smerte med fysisk smerte. Dess mindre barna er, dess viktigere er det å gå til lege, synes jeg. Ikke fordi det nødvendigvis er farligere for dem, men fordi de har mindre språk og mindre evne til å forklare hvordan vondt de har. tTakk for svar Jeg klemmer ikke på fettklumpen hehe Men vet du om disse fjernes? Eller er de bare der for alltid?
lillenims Skrevet 5. april 2013 #6 Skrevet 5. april 2013 Få en time hos lege, så får du sjekket det ut. Fettkuler kan sikkert bli irriterte (særlig hvis mor nevler og klemmer på den ), men det er jo uansett lett å sjekke ut. Magesmertene er mest sannsynlig ikke noe farlig, det kan feks være noe han ikke tåler eller noe han bare tåler i små mengder (og dermed blir det verre når han får mer enn vanlig av det, selv om det vanligvis går fint). Psykiske ting kan også gi utslag i smerter, eller at barnet forklarer psykisk smerte med fysisk smerte. Dess mindre barna er, dess viktigere er det å gå til lege, synes jeg. Ikke fordi det nødvendigvis er farligere for dem, men fordi de har mindre språk og mindre evne til å forklare hvordan vondt de har. tTakk for svar Jeg klemmer ikke på fettklumpen hehe Men vet du om disse fjernes? Eller er de bare der for alltid? Anerikke. Datteren min har en fettkul like ved øyebrynet, legen gjorde ikke noe med den. Men jeg antar de fjernes dersom de er til sjenanse, gjør vondt eller liknende.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 28. april 2013 #7 Skrevet 28. april 2013 Få en time hos lege, så får du sjekket det ut. Fettkuler kan sikkert bli irriterte (særlig hvis mor nevler og klemmer på den ), men det er jo uansett lett å sjekke ut. Magesmertene er mest sannsynlig ikke noe farlig, det kan feks være noe han ikke tåler eller noe han bare tåler i små mengder (og dermed blir det verre når han får mer enn vanlig av det, selv om det vanligvis går fint). Psykiske ting kan også gi utslag i smerter, eller at barnet forklarer psykisk smerte med fysisk smerte. Dess mindre barna er, dess viktigere er det å gå til lege, synes jeg. Ikke fordi det nødvendigvis er farligere for dem, men fordi de har mindre språk og mindre evne til å forklare hvordan vondt de har. tTakk for svar Jeg klemmer ikke på fettklumpen hehe Men vet du om disse fjernes? Eller er de bare der for alltid? Anerikke. Datteren min har en fettkul like ved øyebrynet, legen gjorde ikke noe med den. Men jeg antar de fjernes dersom de er til sjenanse, gjør vondt eller liknende. Jeg har en fettklump på magen, og den kan fjernes dersom, som du nevner, er til sjenanse, gjør vondt osv Jeg har hatt min i 3 år ca, og den vokste litt, men nå i det siste har den blitt veldig liten igjen. Jeg skulle fjerne den, men var 8 uker på vei, og da ville arret bli stygt. Men jeg kommer nok til å fjerne den når jeg er ferdig med barn fordi den blir irritert pga buksekanten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå