Gå til innhold

Mannen min nekter å ha Pinata i barnebursdag

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er redd for at din man er på feil kontinent ..,

Teknisk sett var det Marco Polo som tok men seg pinataen fra Kina til Europa, den "vandret" via Italia til Spania og ble tatt med til Sør-Amerika på 1500-tallet.

Din manns argument holder altså ikke! Haha!! :D

*mumler for meg selv* jeg er ikke nerd, jeg er ikke nerd, jeg er ikke nerd ...

Teknisk sett var det Marco Polo som tok men seg pinataen fra Kina til Europa, den "vandret" via Italia til Spania og ble tatt med til Sør-Amerika på 1500-tallet.

Wow, tror du er en av de mer kunnskapsrike her inne ;)

Tror jeg skal sende svaret ditt på mail til ham.

Anonym poster: d8fa573fe9104aa9c7c6841faecc6736

*mumler for meg selv *du bruker aldri Wikipedia på alle dine jeg er så kunnskapsrik-innlegg *

Pinata brukes i mye større grad av Sør-Amerikanere og mexicanere enn amerikanere.

Anonym poster: fa86bcdf4bb76fe7e5b5b2fcca8bc9ce

Wow, tror du er en av de mer kunnskapsrike her inne ;)

Tror jeg skal sende svaret ditt på mail til ham.

Anonym poster: d8fa573fe9104aa9c7c6841faecc6736

takk, takk :)

... er født nysgjerrig, jobber i skolen og driver mye med quiz og ulike triviaspill - MÅ kunne "litt av hvert om mye rart" - ikke alt som et like matnyttig, da.

Annonse

*mumler for meg selv *du bruker aldri Wikipedia på alle dine jeg er så kunnskapsrik-innlegg *

Pinata brukes i mye større grad av Sør-Amerikanere og mexicanere enn amerikanere.

Anonym poster: fa86bcdf4bb76fe7e5b5b2fcca8bc9ce

Leser masse på wikipedia i tilknytning til at jeg driver med quiz (har pause fra laget mitt nå som jeg er sykemeldt og gravid). Ikke alle artikler er like gode, da ... Pinata-informasjonen har jeg fra da en barnegruppe på jobb hadde prosjekt/fremføring om Mexico :)

Jeg synes egentlig pinata er en uting... Har sett det har blitt veldig populært. Min erfaring (i de 3 bursdagene jeg har vært i), er at det blir fort hull i den, kanskje bare etter 2 slag, og da kommer alt ut. Ungene løper frem og prøver å grabbe til seg mest mulig, noen får fanget fullt og noen bare et par ting. Synes også det er ekkelt når godteriet ikke er innpakket godteri.

Anonym poster: 5f5a19ade78572bbdb889d527e1a3006

Jeg synes egentlig pinata er en uting... Har sett det har blitt veldig populært. Min erfaring (i de 3 bursdagene jeg har vært i), er at det blir fort hull i den, kanskje bare etter 2 slag, og da kommer alt ut. Ungene løper frem og prøver å grabbe til seg mest mulig, noen får fanget fullt og noen bare et par ting. Synes også det er ekkelt når godteriet ikke er innpakket godteri.

Vi hadde godteposer inni vi, trodde det var vanlig i barnebursdag?

Vi hadde godteposer inni vi, trodde det var vanlig i barnebursdag?

Hvor kjøper dere de? Eller lager dere selv?

Anonym poster: c06648046da25bc8f2782fa2462675da

Enig med deg at om foreldrene bare har slengt oppi masse løsgodis som da deiser rett i gulvet og grabbes av de ivrigste ikke kan være noe moro. Vi har vært med på snorpinàta i småbarnsbursdag og det var superkos! Det regnet ut masse konfetti og det var en personlig gavepose til hver av ungene :) Littegranne godteri og en liten leke, det var stor stas :)

Hvor kjøper dere de? Eller lager dere selv?

Anonym poster: c06648046da25bc8f2782fa2462675da

Slike tomme gaveposer kan du kjøpe på nille. På nille/europris osv selger de også sånne store godteriposer med småposer med godteri inni, så er det lett å fordele oppi gaveposene :)

Vi har også hatt godteposer inni, en til hvert barn.

Godteposer får du kjøpt alle steder de har utstyr til barnebursdag, f.eks Nille eller Europris, men vi bruker gjerne bare en 2L frysepose som vi knyter igjen med et pent bånd.

Som Pinjata har vi gjerne brukt en stor papirpose som bursdagsbarnet har dekorert med vannmaling, tusj, klistremerker e.l. Henger den på et langs skaft som mannen min holder også slår barna etter den, mannen min svinger litt på den, hever den litt osv så de ikke treffer så godt og alle får prøvd. Populært alternativ til "fisking"

Anonym poster: 877088f9d848af7960793c9f26af467c

Kan dere ikke bare ha noe annet da? Pinjata er jo ikke noen nødvendighet i en bursdag, uansett hva begrunnelsen er for ikke å ha det.

Anonym poster: 567c0484707e3f52694cf3d2498428da

Selvsagt kan de det! Tror du at de tror at de MÅ ha det? Eller tror du at bursdagsbarnet ønsker å ha det og at pappaen protesterer?

Viktigper!

Anonym poster: 2febc6fac90abf2faad3977a0f993ad9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...