Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Han får littegranne grøt på kvelden, har fått det i ca 1 måned, og det har gått helt fint! I tillegg har vi de siste to-tre ukene (ca) gitt han smaksprøver, og etter hvert litt større porsjoner av diverse fruktmoser, grønnsaker osv Og han er så utrolig hard i magen stakkar! Stever og sliter og gråter når han bæsjer, og innimellom blør det til og med litt! Kommer hard (tørr) avføring.. Noen tips til hva vi kan gjøre for å hjelpe han! Han får masse sviskemos (et helt glass om dagen), og vi prøver å få han til å drikke litt vann, men det er han lite interessert i! Men jeg ammer fortsatt mye så jeg føler meg trygg på at han får i seg nok væske.. Masserer også magen hans flere ganger om dagen (øvelse lært av venninne som igjen har lært av manuellterapeut) Men ingenting ser ut til å hjelpe noe særlig.. Så nå tyr jeg til dere erfarne dib-damer, hva annet kan vi prøve?? Bør vi kutte ut alt og la magen få en pause? Anonym poster: da7cbf83f4082f3ef3bdd5f80ecdcb48
TPK Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Det kan vel være lurt å gå back to basics og bare gi ham grøt (og sviskemos) et par dager. Introduser så en og en matvare og se hva han reagerer på. La det gå minst 4 dager mellom hver nye matvare. Gulrot, blåbær og kokt ris binder magen har jeg hørt, så det bør gjerne unngås en stund
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #3 Skrevet 4. april 2013 Hadde samme problem. Har hatt mange runder med helsevesenet og etter mange mnd fikk vi endelig komme på barnepoliklinikken. Der tømte de tarmen i 3 dager med oljeklyster, var masse avføring høyt i tarmen som var hard, så den "nye" avføringen kom aldri ut, det var bare gammel, hard avføring hele tiden og derfor ble det ikke bedre. Etter at tarmen ble tømt, begynte vi med Movicol, som er et pulver du blander i drikke hver dag. Det får du på resept hos legen. Nå er det mye bedre, men er spent på hva som skjer den dagen vi slutter med Movicol. Vi prøvde alt, malt, svisker, lactulose, ingenting hjalp. Måtte bare tømme tarmen helt på sykehuset. Anonym poster: 624943f7d58cfce58efa00dd1f793906
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Og unngå banan, for det virker forstoppende. Anonym poster: 624943f7d58cfce58efa00dd1f793906
Hybelkanina Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Min lille blir slik av gulrotmos.... Har kutta det ut og vips ble han helt fin igjen.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Gulrot har han ikke fått enda, og banan har han kun smakt en gang (en liten teskje)! Men vurderer å kutte ut alt en liten stund, og bare gi han grøt.. Går det forresten an å blande litt malt i grøten? Husker vi brukte det i mme til storesøster HI Anonym poster: da7cbf83f4082f3ef3bdd5f80ecdcb48
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Malt kan du blande i grøten. Ei god teskje skal holde har jeg hørt, men det har aldri funket her. Anonym poster: 624943f7d58cfce58efa00dd1f793906
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Her pøste vi på med svisker, både mos og flytende form + malt Hadde et noen harde runder med veldig hard avføring og skriking før det gikk seg til. Når han begynte å presse og skrike fordi han ikke fikk ut noe så la jeg han på stellebordet og masserte rundt endetarmsåpningen. Det hjalp et par ganger. Ikke lett det der når de små har det vondt nei. Kan blande malt i grøten.
petite fleur Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Malt hjalp ikke hos oss heller. Minstamann fikk hard mage da han var 5 mndr, og det eneste som hjalp var duphalac.
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 Vi måtte ha malt i grøten. Anonym poster: 6af7079d62086e3b6d3a49ae301010ba
Anonym bruker Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Nå leste jeg også at man kan blande litt rapsolje i grøten.. Noen som har prøvd det? Og hvilken grøt skal være mildest for magen Anonym poster: da7cbf83f4082f3ef3bdd5f80ecdcb48
Tarssan Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Han får littegranne grøt på kvelden, har fått det i ca 1 måned, og det har gått helt fint! I tillegg har vi de siste to-tre ukene (ca) gitt han smaksprøver, og etter hvert litt større porsjoner av diverse fruktmoser, grønnsaker osv Og han er så utrolig hard i magen stakkar! Stever og sliter og gråter når han bæsjer, og innimellom blør det til og med litt! Kommer hard (tørr) avføring.. Noen tips til hva vi kan gjøre for å hjelpe han! Han får masse sviskemos (et helt glass om dagen), og vi prøver å få han til å drikke litt vann, men det er han lite interessert i! Men jeg ammer fortsatt mye så jeg føler meg trygg på at han får i seg nok væske.. Masserer også magen hans flere ganger om dagen (øvelse lært av venninne som igjen har lært av manuellterapeut) Men ingenting ser ut til å hjelpe noe særlig.. Så nå tyr jeg til dere erfarne dib-damer, hva annet kan vi prøve?? Bør vi kutte ut alt og la magen få en pause? Anonym poster: da7cbf83f4082f3ef3bdd5f80ecdcb48 Nødhjelp for tarmen som som sprekker når han bæsjer er å smøre åpningen og litt innenfor med vaselin slik at bæsjen glir lettere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå