Gå til innhold

progesteron vaginalt

keikoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da regner jeg med at du skal få Crinone, som mange som har diagnosen habituell abort har fått, meg selv inkludert. Man får det de første 10-12 ukene for å tilføre livmoren mer hormoner. Er ikke sånn kjempeartig å gå på men gikk greit for meg de 3 svangerskapene jeg brukte det.

Jeg tok min dose om morningen før jobb, skal vel helst være i bevegelse en stund etter at man tar det har jeg skjønt, men har hørt om de som tar på kvelden også. Koster rundt 500,- for 15 stykk "ampuller" så ikke kjempebillig, men jeg klarte meg med 3 pakninger fra uke 4- ca. 11.

Er ikke sikker på om det var det som gjorde utslaget, jeg tror for min del det var mest albyl-E frem til uke 34 som gjorde susen men nå er jeg hvertfall mamma til ei frøken som blir 2 i mai og ei som er 4 måneder!

Lykke til!

Jeg fikk beskjed om å starte på Albyl-e før eggløsning. Jeg har kun erfaring med Lutinus som progesteronstøtte. Tre tabl. vaginalt pr dag. Ikke særlig festlig, men det kan jo kanskje hjelpe. Har ikke hjulpet meg de to gangene jeg har forsøkt det. Men det kan jo være andre grunner for hvorfor det ikke gikk bra.

Jeg har stor tro på at det kan hjelpe noen - særlig de med progesteronsvikt. Nå når jeg skal igang med fryseforsøk så skal jeg ha progesteron frem til (forhåpentligvis) sv.uke 12 :)

Jeg fikk beskjed om å starte på Albyl-e før eggløsning. Jeg har kun erfaring med Lutinus som progesteronstøtte. Tre tabl. vaginalt pr dag. Ikke særlig festlig, men det kan jo kanskje hjelpe. Har ikke hjulpet meg de to gangene jeg har forsøkt det. Men det kan jo være andre grunner for hvorfor det ikke gikk bra.

Jeg har stor tro på at det kan hjelpe noen - særlig de med progesteronsvikt. Nå når jeg skal igang med fryseforsøk så skal jeg ha progesteron frem til (forhåpentligvis) sv.uke 12 :)

Spennande med fryseforsøk! Når startar du og kva er "framgangsmåten"? Skulle gjerne prøvd dette sjølv, men mannan min er vanskeleg å overtale til "gamlemåten", så eg tør ikkje ein gang å foreslå dette. Håpar du oppdaterar oss :)

helixxx: Dette er mitt første fryseforsøk, men jeg kan sånn ca. gangen i det :) Nå går jeg på Progynova som skal bygge opp slimhinnen og få kroppen til tro den har hatt eggløsning. Så skal jeg på ultrayd på fredag i neste uke, og forhåpentligvis innsett av fryseegg i uken etter.

Vi prøver ivf nå pga legene mener det kanskje kan hjelpe vedr. MAene mine. Men jeg foretrekker gamlemåten hehe. Så hvis det ikke fungerer med fryseeggene så tror jeg vi prøver litt selv. Medisinene og hele ivfen har tatt veldig på både fysisk og psykisk.

Vi hadde en lang samtale om vi skulle følge gynekologene sine råd om ivf, men vi valgte det. Prøver det som prøves kan :)

Annonse

Ønskegull- då satsar vi på at dei frosne egga dine gjer jobben sin. Ps:vil presisere at mannen min og foretrekker gamlemåten, men det er babyproduksjonen han er skeptisk til. Eg ligg no i forhandlingar og har samtidig fått time hos privat gyn i bergen for å snakke om mulegheiter. Er fornøgd med oppfølging eg fekk sist på offentleg sjukehus (lite sjukehus), men vil høyre ein "second opinion". Reknar med at eggstokkar og livmor blir sjekka...igjen....eg er vel blitt sjekka sånn rundt 10 gangar dei siste åra av minst 5 leger....menmen....vil og spørre om eg kan ha endometriose (blør så sinnsjukt masse + besvimar av og til av smerter under mens).

Det håper jeg absolutt :) Jeg har fem egg på frys, så forhåpentligvis er det en av de som blir en baby om en stund. I går tittet jeg litt på interiør til babyrommet hehe.

Tror absolutt det er fornuftig med den timen til privat gyn. Jeg har snakket med mange leger på sykehuset, og de fleste sier jo forskjellige ting. Så det har hjulpet litt å snakke med flere. En eller annen gang vil det jo klaffe :) Det hørtes grusomt ut med masse blødninger og smerte, mye mulig det kan være endo eller noe annet som plager deg :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...