Gå til innhold

Noen med erfaring med ammeskjold ? Litt ammehjelpen her..

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å prøve dette på grunn av en kjempesprekk på brystvorta. Sønnen min er litt over to uker og vi har slitt litt med ammingen. Set går bra med ammingen på det ene brystet, men på det vonde pumper jeg bare nå. Pumpingen drar jo sårkantene litt fra hverandre den også... Virker ikke som det gror noe særlig for det og skal ta bakterieprøve av det, men trenger litt råd i tilfelle jeg gjør et forsøk med ammeskjold. Ja, jeg vet det ikke anbefales, men jeg er desperat nå. Tenker at det kanskje går bra i et par dager siden jeg ammer naturell på det andre brystet.

Er det vanlig når man tar på ammeskjoldet at det er litt luft i tuppen? Jeg får ikke brystknoppen helt inn liksom...

Andre tips og råd?

Er det noen som har brukt ammeskjold mot SPREKKER i brystvorten og det har hjulpet?

Anonym poster: 9e4b78d23622a10f1cf740f10f536ad4

Fortsetter under...

Brukte ammeskjold, men ikke av den grunnen.

Jeg brukte det vell i et par måneder og det var som regel alltid luft inni der. Jeg har ikke noe særlig nippel og derfor var det lettere for han å få tak med ammeskjold.

Anonym poster: 72c35f5823c857ca526c5000589799d6

Brukte ammeskjold, men ikke av den grunnen.

Jeg brukte det vell i et par måneder og det var som regel alltid luft inni der. Jeg har ikke noe særlig nippel og derfor var det lettere for han å få tak med ammeskjold.

Takk for svar!Fungerte det for deg? Fullammet du?

Fikk du avvent etterhvert?

Anonym poster: 9e4b78d23622a10f1cf740f10f536ad4

Jeg anbefaler det, og det var medvirkende til at jeg klarte å amme til ungen selv ikke ville mer :)

Jeg brukte det hele tiden mens brystvortene var skikkelig såre, så gikk jeg over til kun å bruke dem om natten(for å forebygge mer sårhet). Etterhvert var brystvortene så herdet at det gikk helt fint uten :)

Ikke hør så mye på "ekspertene", for de er ikke deg. Føl deg frem selv. Da går det så mye bedre :)

Anonym poster: a6aae11d19e6363195cd4659039fcc99

Fullammet hele tiden og det funket fint for meg. Når han ble større sluttet vi automatisk med ammeskjold og det var ingen problem da. Ammeskjold fikk jeg anbefalt på sykehuset og brukte det i ca 2 mnd.

Jeg brukte ammeskjold i de 3 månedene jeg ammet eldstemann. Han hadde kort tungebånd og jeg har litt flate brystvorter, dårlig kombo :) Etter 3 mndr ville han ikke ta puppen mer, og vi gikk over til flaske. Et tips for å avvenne med brystskjold er å klippe av tuppen, litt og litt hver dag, til barnet til slutt suger rett på brystvorta.

Anonym poster: 3e59efd6c94aaed5a8bd475a291b1c32

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...