Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Overtidskontroll overstått!

Her skjer det ikke mye..Jeg er ikke moden i det hele tatt.Men ctg viste at livmoren jobber :) Jeg hadde regelmessige tak/menssmerter :) Aldri kjent så høyt opp på magen som i dag,så det skjer litt :)

Baby har det veldig bra og ble anslått å være 3600/3700g :)

Men det er bare å vente.Skjer det ikke noe før torsdag så blir det igangsettelse da.Håper jo det skjer noe av seg selv :)

Hvordan har det gått med dere andre idag?? :D Spent!! :)

Fortsetter under...

Her er d 2cm åpning og livmorhalsen er borte..har litt hard kant på eine siden men den er tøyelig som bare d sa jm.

Har noen tak som nesten kjennes ut som rie,men det kommer bare en eller to også stopper d opp i mange timer.

Skal på ny kontroll onsdag hvis ikke noe har skjedd.

Er 4 dager over nå.

Er det vondere/værre å bli satt i gang enn hvis d skjer av seg selv?

Hiver meg på denne tråden jeg også. Greit å se at jeg ikke er alene om gå over ;)

Jeg er nå 7 dager over, var på overtidskontroll i dag, babyen har det helt supert og vekt ble estimert til ca 4200 (så håper ikke hun legger på seg så mye de nærmeste dagene...)

Har fått time til igangsetting på fredag, håper jo virkelig at det skjer noe før men hvis ikke er det veldig godt å vite at det bare er snakk om dager igjen!

Jordmor ville helst ikke sjekke om jeg var moden, hun mente at det hadde uansett ikke noe å si fordi man kan gå lenge med 3-4 cm åpning og forkortet livmorhals og man kan gå fra helt umoden til full åpning på kort tid, så hun mente det var best å ta det som det kommer. Har igrunnen sansen for den tankegangen, er jo ikke mye man får gjort fra eller til uansett.

Ser det er mange som er omtrent like mye på overtid som meg. Spennende å se hvem som føder først ;)

Takk for rappport IceNose. Da vet du i alle fall litt mer om hva som skjer fremover. Får håpe du modnes fort, det kan jo både gå raskt og ta lang tid.

Jeg mister også troen på at noe skal starte av seg selv, friluftsfriken, så du er ikke alene. Med sønnen min tok det nesten fem dager å sette fødselen i gang, og selv om jeg hadde håpet at det skulle starte av seg selv denne gangen ser det ikke slik ut. Man er vel bare forskjellig der.

Jeg skal på overtidskontroll i morgen, da er jeg 8/12 dager over - kommer an på hvilken termin man regner på. Spent på om det er noe moding.

Håper det skjer noe for dere andre snart og lykke til med overtidskontroll i morgen, Bentix!!

Her er d 2cm åpning og livmorhalsen er borte..har litt hard kant på eine siden men den er tøyelig som bare d sa jm.

Har noen tak som nesten kjennes ut som rie,men det kommer bare en eller to også stopper d opp i mange timer.

Er 4 dager over nå.

Det med igangsetting er veldig individuelt, jeg har ikke erfaring med det selv (enda, ser kanskje ut som jeg får det denne gangen...) men kjenner veldig mange som er blitt satt igang. Noen pga overtid, andre pga komplikasjoner. Noen synes igangsetting har vært grusomt, andre har beskrevet det som den beste fødselen. Har hørt at det kan bli mer intenst enn om fødselen starter av seg selv, og vet også om de som har opplevd styrtfødsel etter igangsetting. Andre igjen mener at det har vært supert fordi fødselen foregår i så kontrollerte former, og med god tilgang til smertelindring osv.

Men alle undersøkelser viser jo at det forekommer noe oftere komplikasjoner ved igangsatte fødsler, så er jo alltid en fordel om kroppen klarer å ordne opp av seg selv :)

Er 4 dager over nå.

Jeg tror det er vanskelig å se om det er vondere eller ikke å bli satt i gang. Det kommer nok litt an på hvor mye som skal til for å sette i gang og hvor fort det går når man først blir satt i gang. Hvor godt man takler smerten kommer jo også an på hvor lenge man har vært i fødsel, det er mye psykisk i det å takle smerte også. Dessuten oppfattes jo smerten så ulikt fra person til person. Jeg tenker at det beste er jo om kroppen kan få sette alt i gang selv, men om det går for lang tid kan det være et bedre alternativ for en del å bli satt i gang:-)

Annonse

Er 4 dager over nå.

Det med igangsetting er veldig individuelt, jeg har ikke erfaring med det selv (enda, ser kanskje ut som jeg får det denne gangen...) men kjenner veldig mange som er blitt satt igang. Noen pga overtid, andre pga komplikasjoner. Noen synes igangsetting har vært grusomt, andre har beskrevet det som den beste fødselen. Har hørt at det kan bli mer intenst enn om fødselen starter av seg selv, og vet også om de som har opplevd styrtfødsel etter igangsetting. Andre igjen mener at det har vært supert fordi fødselen foregår i så kontrollerte former, og med god tilgang til smertelindring osv.

Men alle undersøkelser viser jo at det forekommer noe oftere komplikasjoner ved igangsatte fødsler, så er jo alltid en fordel om kroppen klarer å ordne opp av seg selv :)

Jeg er enig med deg. Jeg ble satt i gang sist og det var slitsomt siden det tok så lang tid. Når riene først startet, da de tok vannet, ble det veldig intenst med en gang og det var jeg nok ikke helt forberedt på. Det sies nok at riene da kan bli ekstra intense noe som fører til at en del trenger mer bedøvelse, noe som igjen kan gi behov for drypp, og da kan det lett bli litt mer komplikasjoner. Samtidig tror jeg det er lurt å fokusere på seg selv, og at sykehuset gjør det de mener er best for barnet. De fleste igangsatte fødsler blir jo ganske like en fødsel som starter av seg selv, men det kan jo være greit å være forberedt på at det ofte er en del venting og at alt monitoreres nøye. Siden man er på sykehuset mer kan fødselen virke lenger og mer drøy.

Takk det samme baremay :) Det blir spennende! Håper hun ikke har blitt så stor, redd for det merker jeg. Har jo ikke født før og ingenting å sammenligne med. Kanskje er det like greit å ikke helt vite hva man går til? Hehe... Redd for å revne masse masse også! Tror det begynner å synke inn at jeg skal gjennom en fødsel snart...

Er 7 dager på overtid i morgen jeg da eller 11 i forhold til menstermin. Men virka ikke som de brydde seg så mye om den ;)

Hva gjorde de på overtidskontrollen IceNose? Har man med urinprøve?

Takk det samme baremay :) Det blir spennende! Håper hun ikke har blitt så stor, redd for det merker jeg. Har jo ikke født før og ingenting å sammenligne med. Kanskje er det like greit å ikke helt vite hva man går til? Hehe... Redd for å revne masse masse også! Tror det begynner å synke inn at jeg skal gjennom en fødsel snart...

Er 7 dager på overtid i morgen jeg da eller 11 i forhold til menstermin. Men virka ikke som de brydde seg så mye om den ;)

Hva gjorde de på overtidskontrollen IceNose? Har man med urinprøve?

Ta med deg helsekort og urinprøve :) De tar blodtrykket ditt og.

Først så tar de ctg en halvtimes tid (belte hvor de hører hjertelyd på babyen og hvor det registreres om livmoraktivitet) Du trykker og på en knapp hver gang du kjenner liv :)

Jeg fikk et par druesukker tabletter siden han sov, da kviknet han til :)

Så er det inn på UL hvor de måler som vanlig og sjekker gjennomstrømning av navlestrengelen og fostervann.

Etterpå tar de en underlivsundersøkelse og sjekker om du er moden..Det er ubehagelig..!Men pust rolig,slapp av og slapp av i rompa som han sa.Klarer du det så går det fint :) Jeg lukket øynene og syntes det hjalp :)

Han kunne ikke strippe meg da jeg ikke var moden..Også har dere en samtale om videre vei..Om det blir igangsetting osv :)

Hvordan går det med dere jenter? Har det skjedd noe mer hos noen av dere?

Har du fått dato for når du eventuelt settes i gang friluftsfriken?

Jeg blir satt igang i morgen kl. 09.30. Så det nærmer seg slutten, hurra! :)

Blir spennende å høre hvordan det går med dere andre! Håper ting starter av seg selv hos så mange som mulig av dere :)

Noen som har opplevd å bli satt igang før, og som vet hva de gjør?

Jeg er ikke på overtid, men skal settes i gang om ei uke.

Med første mann startet fødselen 11 dager på overtid. Husker at smertene var rimelig intense når riene kom...men hadde pause inn imellom.

Med nummer 2 ble jeg satt igang 3 dager før termin pga ting som skjedde under fødsrlen med nr 1(alt endte godt). Fra å være helt umoden når pille nr2 ble satt inn og til nurket kom ut, så tok det 6,5 time. Den siste timen var veldig intens, men formen min varnok bedre denne gangen enn med nummer 1. Og skal i gangsettes denne gangen også.

Det kan gå fort når en settez i gang og det kan ta tid. Vær forberedt på begge deler.

Annonse

Så greit å vite hva som skal skje i morgen :)

Sjekker de modningen med fingrene eller hva gjør de? Var det vondt eller bare ubehagelig?

Ja med to fingre..Jeg synes det var veldig ubehagelig!

Men så skal vi føde og, det blir verre :P

Men pust godt ut og slapp av så godt du kan, så går det bra :)

Er 4 dager over nå.

Gynokologen sa til meg idag at det er individuelt på hvordan man reagerer.Smerteterskel, styrke osv.Alt spiller inn.

Jeg og var litt nervøs for det men han sa at det skulle jeg ikke gå å tenke på i det hele tatt :)

LYKKE TIL i morgen friluftsfisken! :)

GRATULERER DotM!! :) Kose dere! :)

Bentix, husk å gi oss oppdatering etter morgendagen :)

Det er så spennede å følge med alle :)

For en times tid siden, så jeg endringer i truseinnlegget mitt!

Det har kommet litt blod..Enten så er det fra undersøkelsen ( ca 6 timer etterpå?) eller så er det en tegneblødning/slimpropp!

Det er ikke friskt blod, men litt utvannet.

Noen som har hatt det samme??

Kommer det mer og i mengder så ringer jeg inn..Men jeg troooor ikke jeg trenger bekymre meg for det?

Endret av IceNose

LYKKE TIL i morgen friluftsfisken! :)

GRATULERER DotM!! :) Kose dere! :)

Bentix, husk å gi oss oppdatering etter morgendagen :)

Det er så spennede å følge med alle :)

For en times tid siden, så jeg endringer i truseinnlegget mitt!

Det har kommet litt blod..Enten så er det fra undersøkelsen ( ca 6 timer etterpå?) eller så er det en tegneblødning/slimpropp!

Det er ikke friskt blod, men litt utvannet.

Noen som har hatt det samme??

Kommer det mer og i mengder så ringer jeg inn..Men jeg troooor ikke jeg trenger bekymre meg for det?

Det høres veldig ut som det kan være slimproppen/tegningsblødning ja! Kan jo selvsagt også være litt blod etter undersøkelsen, men krysser fingrene for at det er fødselen som nærmer seg!

Det er helt vanlig å blø litt når fødselen starter, så ikke noe å bekymre seg for om det ikke blir mye. Blir du usikker så ringer du føden. Var sånn min første fødsel startet, først noen småblødninger og så kom riene etterhvert. Han var ute innen 24 timer :)

Jeg håper det er tegneblødning! :)

Men jeg er ikke bekymret for at det har kommet litt..så jeg har ikke ringt.Men det trenger jeg sikkert ikke?

Nå er det bare litt brunlig utflod :)

Og jeg har et press over magen.Ikke vondt.Ikke ubehagelig.

Kjenner at ting skjer.Er rart bare man har vært innom sykehuset ;) Gynokologen sa at det var noe med lufta på sykehus ;)

Jeg har slitt med diverse magesmerter i 10 år, så det er liksom en vane for meg :P JM sa og idag at det var nok ikke sikkert at jeg ville kjenne såå mye siden jeg ikke synes det var noe ubehag.

På ctg idag, så gikk det jo helt på topp, 100.

Og det var greit :)

Jeg håper jo han kommer av seg selv :) og føøøør torsdag :D

Nå har jeg noen sterke tak med jevne mellomrom her.Takene går over hele magen og sitter egentlig som et konstant press som går litt opp og ned i styrke.. :)

Jeg er spent nå.Kanskje det skjer noe i løpet av natta?? :)

Så spennende! Høres ut som det er mye mer ting på gang hos deg enn hos meg hvertfall! Håper du får sove litt i natt da, så du har masse energi til i morgen :) Det virker som du kan få bruk for det!

Hei igjen! :) Jeg har våknet av noen skikkelige tak igjennom natten men har sovet godt allikevel :) Er støl kjenner jeg så det er noe som pågår her! ;) Har fortsatt sammentrekninger.Er kanskje bare å vente på at de blir sterkere nå kanskje?!

Spennende Bentix!!Har du merket noe siden blødningen?? :) Du er jo P kontroll nå så jeg gleder meg til referat!! :)

Endret av IceNose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...