Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 4. april 2013 #1 Skrevet 4. april 2013 Noen som har en oppskrift på en fantastisk, saftig og god gulrotkake? Kan ikke tenke meg noen bedre å spørre enn kranglerne
Gjest amandine Skrevet 4. april 2013 #2 Skrevet 4. april 2013 Coming right at ya! Til stor langpanne gjør du således: 6 egg 6 dl sukker vispes til luftig eggedosis 6 dl hvetemel 3 ts natron 3 ts kanel 3 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 2 dl smaksvak olje eller smeltet smør(flytende bremykt, for eksempel) 5-6 revne gulrøtter blandes i Stekes i smurt stor langpanne ved 175 grader i ca 40 minutter Glasur av: 1 pk naturell kremost 120 g mykt smør 8 dl melis 4 ts vaniljesukker smøres på når kaken er kald. Kaken kan godt fryses, men da pleier jeg å gjøre det uten glasur. Så fryser jeg heller glasuren i en egen pose og tar på når det er tint. Voilà
bIomstre Skrevet 4. april 2013 #4 Skrevet 4. april 2013 Nammelig nam! Tror jeg bruker ca samme oppskrift som amandine, men uten natron (og av og till med hakka mandler). Hvorfor skal man egt ha i natron? Trodde det var kun når man hadde noe surt i røra(rømme, kulturmelk ol)? Til hverdags har jeg forøvrig funnet en gulrotkake med alt! Kutter ned på sukkeret og dropper kremen da. Gå på detsoteliv.no og søk på gulrotkake. Da finner du b.la Gulrotkake fra R.O.O.M, anbefales!
ms.Pond Skrevet 4. april 2013 #5 Skrevet 4. april 2013 Hva er det krangledamene ikke kan? Gulrotkake med mandler må jeg prøve! Og kanskje litt valnøtter, om jeg er skikkelig gæren
Iiiiik Skrevet 4. april 2013 #6 Skrevet 4. april 2013 Den gulrotkaka fra Room er det vel ganske mye valnøtter i tror jeg. God er den i hvert fall!
Kortslutning Skrevet 4. april 2013 #7 Skrevet 4. april 2013 Åhh, nå fikk jeg lyst på gulrotkake!! Skal jammen prøve meg på amandine sin neste uke
Mamma til 3? Skrevet 4. april 2013 #8 Skrevet 4. april 2013 Min kjære lagde gulrotkake med fyll både inni og utenpå. Dobbel porsjon fyll = himmelsk!!
Gjest pupp and go Skrevet 4. april 2013 #9 Skrevet 4. april 2013 Coming right at ya! Til stor langpanne gjør du således: 6 egg 6 dl sukker vispes til luftig eggedosis 6 dl hvetemel 3 ts natron 3 ts kanel 3 ts vaniljesukker 3 ts bakepulver 2 dl smaksvak olje eller smeltet smør(flytende bremykt, for eksempel) 5-6 revne gulrøtter blandes i Stekes i smurt stor langpanne ved 175 grader i ca 40 minutter Glasur av: 1 pk naturell kremost 120 g mykt smør 8 dl melis 4 ts vaniljesukker smøres på når kaken er kald. Kaken kan godt fryses, men da pleier jeg å gjøre det uten glasur. Så fryser jeg heller glasuren i en egen pose og tar på når det er tint. Voilà Fantastisk Akkurat nå når jeg gikk og lurte på å prøve en ordentlig gulrotkake framfor 1-2-3-versjonen. Men hva skjer om jeg deler oppskriften i tre? Passer den i en rundform da?
Gjest amandine Skrevet 4. april 2013 #10 Skrevet 4. april 2013 (endret) Sikkert:-) men du må nok justere steketiden Endret 4. april 2013 av amandine
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Den såg skikkelig fristene ut! Men skal det ikke være melk e.l. i den?
bIomstre Skrevet 4. april 2013 #13 Skrevet 4. april 2013 Den såg skikkelig fristene ut! Men skal det ikke være melk e.l. i den? Nope. Gulrotkake uten krem er helt melkefri (hvis man bruker olje) - hurra!
Gjest Nerdens'mus Skrevet 4. april 2013 #14 Skrevet 4. april 2013 Må dere være forsiktige her hadde vi ikke nylig en tråd om kaker og negative kcal? Ser for meg at gulerotkake må være en kake der det fort blir kcal underskudd derfor bør dere spise sjokolade som motvekt mot sunheten. Ellers hørte kaken god ut.
Gjest sug lut Skrevet 5. april 2013 #15 Skrevet 5. april 2013 Min kjære lagde gulrotkake med fyll både inni og utenpå. Dobbel porsjon fyll = himmelsk!! Samme fyll inni og utenpå?
seigdamererbest Skrevet 5. april 2013 #16 Skrevet 5. april 2013 Hva er det krangledamene ikke kan? Gulrotkake med mandler må jeg prøve! Og kanskje litt valnøtter, om jeg er skikkelig gæren Skal du vere geren ( blir IKKE samme sving over ordet når jeg ikke har e på tastaturet!!!!) så skal du ta både grovt hakket valnötter og kokesjokolade i kaken :-) Også selvfölgelig ostekrem på toppen...
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 5. april 2013 #17 Skrevet 5. april 2013 Min kjære lagde gulrotkake med fyll både inni og utenpå. Dobbel porsjon fyll = himmelsk!! Samme fyll inni og utenpå? Blir helt fantastisk med samme fyll inni som toppen Ekstra saftig og god
Mamma til 3? Skrevet 5. april 2013 #18 Skrevet 5. april 2013 Min kjære lagde gulrotkake med fyll både inni og utenpå. Dobbel porsjon fyll = himmelsk!! Samme fyll inni og utenpå? Samme inni og utenpå, ja. Fyllet inni trekker litt inn i kakas midtre deler... Snadder!
peanutts82 Skrevet 6. april 2013 #19 Skrevet 6. april 2013 hva gjør man om man har alle ingrediensene klare men gidder ikke gå ut av huset kun for natron??????? hva skjer med kaken da? ikke like luftig? god? himmelsk? trenger spark bak for å komme meg ut... eller for å bli værende hjemme
Gjest sug lut Skrevet 6. april 2013 #20 Skrevet 6. april 2013 hva gjør man om man har alle ingrediensene klare men gidder ikke gå ut av huset kun for natron??????? hva skjer med kaken da? ikke like luftig? god? himmelsk? trenger spark bak for å komme meg ut... eller for å bli værende hjemme Ikke stol på meg, men jeg bytter ut hva som helst med hva som helst i din situasjon - så jeg hadde stappa inn bakepulver og håpa det beste (evt ekstra bakepulver om det allerede er noe bakepulver i oppskrifta).
bIomstre Skrevet 6. april 2013 #21 Skrevet 6. april 2013 hva gjør man om man har alle ingrediensene klare men gidder ikke gå ut av huset kun for natron??????? hva skjer med kaken da? ikke like luftig? god? himmelsk? trenger spark bak for å komme meg ut... eller for å bli værende hjemme Jeg er prinsipielt mot natron i gulrotkake og bytter konsekvent ut med bakepulver. Går såå fint atte!
peanutts82 Skrevet 6. april 2013 #22 Skrevet 6. april 2013 hva gjør man om man har alle ingrediensene klare men gidder ikke gå ut av huset kun for natron??????? hva skjer med kaken da? ikke like luftig? god? himmelsk? trenger spark bak for å komme meg ut... eller for å bli værende hjemme Jeg er prinsipielt mot natron i gulrotkake og bytter konsekvent ut med bakepulver. Går såå fint atte! sååååå 5 ts bakepulver???
bIomstre Skrevet 6. april 2013 #23 Skrevet 6. april 2013 sååååå 5 ts bakepulver??? Til en stor langpanne? Absolutt!
Gjest amandine Skrevet 6. april 2013 #24 Skrevet 6. april 2013 http://www.naturfag.no/artikkel/vis.html?tid=1087336 Tar selvkritikk og stryker herved natron fra oppskriften. Passer bra, for jeg brukte all natronen i grønnsakene i går og har glemt å handle ny;-)
Gjest sug lut Skrevet 6. april 2013 #25 Skrevet 6. april 2013 http://www.naturfag....tml?tid=1087336 Tar selvkritikk og stryker herved natron fra oppskriften. Passer bra, for jeg brukte all natronen i grønnsakene i går og har glemt å handle ny;-) Hva gjør natron sammen med grønnsaker? Dette er helt nytt for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå