Gå til innhold

"Ny" her og er gravid

Anbefalte innlegg

Jeg var her inne for noen år siden da vi begynte å prøve.

Vi begynte å prøve mars 08 og fikk kjemisk graviditet på første forsøk og etter det så skjedde det ikke noe mer....

Fikk etterhvert diagnosen tidlig ovegangsalder i en alder av 24 år.....

Prøvde også prøverør på hausken uten respons på eggene mine og ble da fortalt at jeg kunne glemme å få egne barn og får å få barn måtte jeg ta eggdonasjon eller adopsjon. sjanser er lik 0,1 % for å få det til.

Prøvene mine har vært på bærtur hele tiden og med kjempe høy fsh.

Nå i mars 13 er det 5 år siden vi prøvde og de siste 2 årene har jeg endelig begynt å komme over sorgen og lagt det bak meg.

Nå i det siste har jeg ikke engang hatt lyst på barn og vært glad til at jeg ikke har noen! Har også blitt glad for at jeg kan velge selv når jeg vil ha eggdonasjon, og sånn som det er i dag så passer det skikkelig dårlig med barn når vi er midt i en total rehabilitering av hele huset.

Men nå sitter jeg her da....GRAVID på egenhånd! :-)

Et medisinsk under!!

Er selfølgelig glad men livredd!

Sitter her med murringer i rygg og mage og er redd det er noe galt.

Aner ikke hvor langt jeg er på vei, om det lever eller er dødt.

Og aner ikke jeg vil klare å holde på fosteret når hormonene mine er så dårlig. Tanken om SA er der hele tiden.

Det eneste jeg veit er 4 positive tester.

Har fått time til ul idag og jeg gruer meg noe vanvittig.

Mine symptomer er menssmerter/murringer, "sår" i magen, små uggen, litt stikkinger i mage og pupp, murring i rygg og ømme pupper.

Og hoven i kjeden! Det var det første som fikk meg til å tenke på at jeg kanskje burde ta en test for å være helt sikker.

Vel....ble litt langt dette men måtte få det ut til noen....

Så nå sitter jeg her i fortsatt sjokk, redd, glad og usikker på en gang...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144035124-ny-her-og-er-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvordan gikk de på ul i dag da ?? å GRATULERER så masse :) vet de kan være et sjokk jaffal me slike prognoser du har hatt for å¨bli gravid. her planla vi graviditet å når jeg da først ble de så var jeg igrunn sjokka å forsto ikke helt at de var sant. så fant fort ut at de er noe annet å planlegge men når de fust skjer så tar de tid å synke inn :)

Hei! Tusen takk! :-)

Jeg har ikke vært på ul enda, jeg har time kl 14.30.

Ja det er ett stort sjokk.

Jeg bare skalv og gråt og visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg.

Men er selfølgelig kjempe glad! :-) hadde bare ikke forventet å få et kraftig blått kryss i fleisen....

Selv legene på legekontoret trodde det egentlig ikke, så jeg måtte pent tisse for dem også. var gravid hos dem også heldigvis :-)

Så nå gjenstår det bare å se om det lille mirakelet lever.

enten så er jeg nesten 6 uker eller 11 uker på vei.

Skrev opp siste mens i januar men ikke i februar.

Og veit ikke om jeg bare glemte det eller ikke har hatt mensen.

Har vært til ul nå og alt ser normalt ut.

Mulig jeg skal begynne på progesteron krem på grunn av hormonene mine er litt på bærtur, men det finner jeg ut i morra.

Jeg er i allefall rundt 5-6 uker på vei og da vil jeg etter mine beregninger i forhold til de andre syklusene mine, anta at jeg 5+4.

Det er litt tidlig å se om hjertet slår så det friker meg ikke ut selv om jeg ikke så det.

Så da er det bare å krysse fingre og bare nyte det jeg har her og nå :-)

Gratulerer så masse!!! Har ikke riktig så komplisert bakgrunn som deg...men vi har hatt 4 aih forsøk og to ivf forsøk uten å bli gravid..å nå har vi også fått det til på egenhånd;);)

Massemasse lykke til så får vi bare håpe at spirene våre klorer seg fast!!!;);)

Annonse

Ja det er utrolig hvordan naturen vil ha det til innimellom! :-)

Gratulerer masse til deg også! :-)

Hvor langt er du på vei?

ja, det er veldig rart...vi hadde egentlig gitt opp og poff der ble vi gravid;) Kanskje man prøver litt for hardt...;)

Vi er 11+4...så nå har jeg full nedtelling...;);)

Ja jeg også hadde ikke i min villeste fantasi trodd at dette kunne skje...jeg har større sjanse til å vinne eurolotto.

Hadde helt gitt opp å endelig lagt hele greia bak meg.

Ja da er det ikke mange dagene for dere igjen da! :-)

Deilig det :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...