Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slik jeg har forstått det gjelder den lønna du har ved permisjonsstart dersom du har fast stilling. Jeg går også i midlertidig redusert stilling, men skal opp i 100% noen mnd før permisjonsstart.

Det stemmer, lønna du har når du går ut i permisjon hvis den er høyere enn gjennomsnittet. Må også ha jobbet 6 av de 10 siste månedene før permisjonstart.

Annonse

Men hva med meg da, som kommer til å jobbe 80% frem til 1.aug., men som deretter sannsynligvis må gå ned til 50%? 30% av stillingen min er vikariat som jeg trolig mister fra august. Vil jeg bare ha krav på permisjonspenger ut ifra en 50%-stilling jeg da? Får permisjon i beg. av november.

• 3 uker senere...
Gjest happyfeet<3

Hei!

Jeg slenger inn et spørsmål her siden det er litt i samme gate:)

Jeg har jobbet 80% nå i et år etter forrige permisjon. Planen har hele tiden vært å gå tilbake til min 100% faste stilling 1.juni.

Er gravid igjen nå og etter formen å dømme så spørs det om ikke det blir en liten sykemelding en liten periode snart. Hva skjer med foreldrepengegrunnlaget dersom jeg evt fortsetter å være sykemeldt/delvis sykemeldt etter 1.juni? Eller må jeg evt tvinge meg gjennom noen uker i 100% stilling for å få rett til 100% foreldrepengegrunnlag?

Håper dere skjønte problemstillingen, litt knotete forklart :)

Hei!

Jeg slenger inn et spørsmål her siden det er litt i samme gate:)

Jeg har jobbet 80% nå i et år etter forrige permisjon. Planen har hele tiden vært å gå tilbake til min 100% faste stilling 1.juni.

Er gravid igjen nå og etter formen å dømme så spørs det om ikke det blir en liten sykemelding en liten periode snart. Hva skjer med foreldrepengegrunnlaget dersom jeg evt fortsetter å være sykemeldt/delvis sykemeldt etter 1.juni? Eller må jeg evt tvinge meg gjennom noen uker i 100% stilling for å få rett til 100% foreldrepengegrunnlag?

Håper dere skjønte problemstillingen, litt knotete forklart :)

Sykemelding gir jo rett på sykepenger dersom de er opptjent, noe du har gjort. Sykepenger er likestilt med arbeid i den forstand at det gir rettigheter i form av foreldrepenger. Det vil telles som inntekt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...