Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde negativt icsi forsøk i mars 2013 og skal inn på samtale 16.04.2013 for å diskutere videre gang. Sykepleier nevnte at det kanskje kunne være aktuelt med kort regime...Vil man oppnå like mange egg mm ved kort regime som ved langt. (Tenker jo på at når man nedregulerer for så å stimulere vil man vel få en jevnere modning av egg slik at flere er på optimal størrelse ved uttak??)

Noen som har prøvd begge deler.

Er usikker på hva vi skal velge dersom valgmulighet.

Fortsetter under...

Jeg har hatt tre avbrudd med langt regime pga overstimulering. Hadde over 30 eggposer og jeg kan trygt si at det kjentes ikke godt ut.

Da jeg gikk over på kort regime med puregon og orgalutran i juni i fjor fikk hadde jeg 17 eggposer uttaksdagen, 11 egg ut og 7 som ble befruktet. Vi har og ICSI, men har tenkt på første fullførte egguttak som en prøve og håper at andre egguttak blir vellykket etter innsett.

På klinikken i Tromsø sa de til meg at kvaliteten på eggene er bedre hvis det ikke er så mange av dem og de mente at over 15 eggposer var egentlig for mye for et uttak. Vet ikke hvordan det er med andre klinikker.

Ihvertfall hadde kroppen min det mye bedre under et kort regime og når jeg skal igang igjen i mai er det det jeg skal ha.

Jeg har ikke hatt langt regime, bare kort, og har fått ut 7 egg begge gangene. Første gang var 6 modne og ble befruktet, 1 inn og fem på frys. Alle fem overlevde opptining (ble gravid to ganger, men mistet tidlig). Andre gang var det også 7 ut, 6 befruktet, 1 inn og 2 som var gode nok til frys. Ble gravid på det andre ferskforsøket, og er nå 23 uker på vei.

Jeg spurte om å få kort regime første gang fordi jeg synes det virker helt uutholdelig å gå på spray lenge før man skal ta sprøyter og deretter er det den lange ventetiden mellom innsett og test. For min del har det resultert i et ok antall egg ut, og spesielt første forsøk var visst unormalt bra, andre var åpenbart kvaliteten litt dårligere, men da var jeg også to år eldre.

Har prøvd begge deler!

Jeg fikk bedre, og flere egg ved kort regime. Og hadde det mye bedre- ble ganske satt ut av sprayen. Men hva som er "best" er sikkert individuelt.

Jeg har hatt forsøk både offentlig og privat, og som Hubro sier, så ønsket ingen av dem at det ble så alt for mange egg pga kvalitet. Men igjen er det sikkert litt individuelt. Jeg fikk mange egg med kort regime, de var bra, flere på frys, og ble gravid med fryseegg :)

Hvis du plagdes av sprayen ville jeg prøvd kort regime. Det er himmelsk i forhold til langt, og over på ca 14 dager :)

Jeg hadde ingen bivirkninger på hverken spray eller sprøyter annet enn at jeg ble vedlig trøtt.

Tusen takk for svar. Nå føles det mye bedre evt. med kort regime.

Jeg gikk på langt ved første forsøk....som dessverre endte enten i tidlig spontanabort eller kjemisk...

Hadde 22 eggposer, men fikk kun ut åtte egg. Og dette var med en dose på 125 puregon i åtte dager :)

De er veldig redd for overstimulering av meg da jeg visstnok ser ut til å være veldig fruktbar (som de sier).....

Synd ikke svømmerne til gubben har skjønt dette...

Annonse

Jeg vil tro at det har mye å si hva slags diagnose man har. Jeg selv har hatt alle forsøk i det offentlige med laaang nedregulering på grunn av endometriose (opp til 8 uker på sprayen). Og alle gangene har jeg vært utrolig dårlig of det endte opp med at jeg gikk mye ned i vekt også. Hadde ikke matlyst på grunn av sprayen, hadde hodeverk døgnet rundt. Og jeg var ikke overvektig altså. Så kroppen var jo utkjørt til jeg kom til innsetning. Har blitt gravid 2 ganger, men mista tidlig. Nå i det private sa legen med en gang, vi skal kutte ut nesesprayen. Han mente at det er jo ikke ideelt for egget som blir satt inn når kroppen er helt nede heller. Så hvordan det skal gå med eggmodninga og antallet, kan jeg si om 3 ukers tid. Skal ha uttaket sånn på slutten av månad. Jeg er jo små redd, men det er fordi det er nytt med kort regime, men helt anna altså! Ingen hodeverk! Jeg går på p-piller (2 mån). Og så rett på sprøytene etterpå.

Spennende å lese..... supert med så mange svar!! Jeg har hatt 5 forsøk nå, og 4 ganger på spray og en gang på frys... Har vært skikkelig dårlig av sprayenog vært sykmeldt i lange perioder.. IKKE bra. Nå siste forsøk går vi for kort regime, og jeg er kjempe spent.... Var redd for at det ikke skulle bli så mange egg, men leser her at det kan godt bli det for det... Satser på litt færre og bedre kvalitet på eggene.. og ikke minst en kropp som vil fungere langt bedre ved dette forsøket... Lykke til alle sammen :)

Jeg tror også det har mye å si hva som er diagnose. Hos oss har mannen for få svømmere og jeg fikk derfor kort regime første gang vi prøvde i 2011, og det satt på første forsøk, selv om de kun fikk ut 3 egg:-) de sa da at jeg måtte regne med langt regime neste gang pga få egg.

Nå har jeg hatt et avbrutt forsøk etter kort regime, selv om de fikk ut 10 egg, hvorav 7 ble forsøkt befruktet uten hell.. Så nå er jeg på langt regime for første gang og har trudd meg veldig til sprayen.. Foreløpig, etter 1 uke, har jeg ikke noen bivirkninger:-) når har dere blitt dårlige, dere som har brukt nesespray? Jeg bruker Suprecur.

Jeg tror også det har mye å si hva som er diagnose. Hos oss har mannen for få svømmere og jeg fikk derfor kort regime første gang vi prøvde i 2011, og det satt på første forsøk, selv om de kun fikk ut 3 egg:-) de sa da at jeg måtte regne med langt regime neste gang pga få egg.

Nå har jeg hatt et avbrutt forsøk etter kort regime, selv om de fikk ut 10 egg, hvorav 7 ble forsøkt befruktet uten hell.. Så nå er jeg på langt regime for første gang og har trudd meg veldig til sprayen.. Foreløpig, etter 1 uke, har jeg ikke noen bivirkninger:-) når har dere blitt dårlige, dere som har brukt nesespray? Jeg bruker Suprecur.

Jeg fikk det litt etter hvert.. Men ble verre og verre for hver gang.. Lykke til:)

jeg synes det et mye mer behagelig med kort regime. Slippe sprayen, mye kortere behandligstid samt mindre fare for overstimmulering og ubegagligeter. Mitt første forsøk måtte jeg avbryte da jeg produserte sinnsykt med egg på langt regime. PÅ kort regime sist produserte jeg 8 egg.

Annonse

Har forsøkt både kort og langt regime.

Mitt første forsøk var langt og ble gravid. Deretter fulgte to lange som ble negative. Så forsøkte jeg et kort, fikk minst like mange egg, men ikke gravid. På neste forsøk, fikk jeg enda flere egg og mange befruktede egg og ble gravid - med tvillinger :)

Synes som de fleste at det var utrolig deilig å slippe sprayen, og så føltes hele forsøket litt kortere også ;)

Verdt et forsøk vil nå jeg si!

Tydeligvis veldig varierende fra person til person, både når det gjelder suksess og bivirkninger;-)

Synes også det er godt med kort regime og føles mere naturlig for kroppen:-)

Men sitter det i mai var det jo verdt å prøve med langt regime for min del:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...