Gå til innhold

Hvis man er alenemor... Dette har jeg lurt på

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man får barn med en fyr man ikke er sammen med. Pappaen stiller opp, men mor og far er ikke sammen.

Hvordan gjør man det med pappaperm egentlig?

Har han barnet hos seg i 12 uker, eller får mor disse ukene?

Ja, dumt spm. Men dette er noe jeg har lurt på lenge

Skrevet

Jeg lurer på hvordan man får bada babyen alene... (ikke for å kuppe tråden altså)

Tror mor kan velge å ta fars uker selv om hun er alene.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan man får bada babyen alene... (ikke for å kuppe tråden altså)

Tror mor kan velge å ta fars uker selv om hun er alene.

Bader ofte baby alene jeg. Er ikke vanskelig det da? :)

Gjest Lillee&mamsen<3
Skrevet

Ja, mor får fars permisjon. Han har ikke krav på permisjon, da han ikke har reell omsorg for barnet.

Og det var greit å ha hjelp til bading når baby var helt nyfødt, men det går helt fint å bade alene. :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Du får permisjonen ja :)

Jeg bader ikke babyen min jeg, synes det er bedre med rennende vann :) Så enten er han med meg i dusjen eller så holder jeg han under springen i vasken på badet (stor dyp vask, omtrent som en badebalje). Regner med at han blir badet når han kan sitte selv og plaske i vannet ;)

Skrevet

Mor får permisjonen til far hvis hun er alene.

Ingen problem å bade babyen alene, når de er liten er det badesete, når de kan sitte litt (fra 6 mnd ca) har vi badestol. :-)

Skrevet

Jeg bader ikke babyen min jeg, synes det er bedre med rennende vann :) Så enten er han med meg i dusjen eller så holder jeg han under springen i vasken på badet (stor dyp vask, omtrent som en badebalje). Regner med at han blir badet når han kan sitte selv og plaske i vannet ;)

Men babyen skal jo bare bade i 37 grader. Og vi Dusjer jo i mye varmere vann.

Tåler babyen litt varmere vann etterhvert?

HS sa at babyen kunne få brannskader hvis vannet bare var 40 grader

Skrevet

Frøkna her har aldri badet alene.. det er veldig koselig å være to om det. :) om det blir søsken må det vel endres, det er jo ikke så effektivt :P

Skrevet

Permisjonen blir automatisk overført til deg, trenger ikke å søke om overføring av ukene eller noe.

man fyller bare i badekaret til babyen og bader den vel :)

Gjest Thunder Road
Skrevet

Men babyen skal jo bare bade i 37 grader. Og vi Dusjer jo i mye varmere vann.

Tåler babyen litt varmere vann etterhvert?

HS sa at babyen kunne få brannskader hvis vannet bare var 40 grader

Vi dusjer ikke i mye varmere vann, er vel ca 38 grader (sjekket med termometer).

Skrevet

Jammen man må jo både holde babyen, og vaske den med klut? Snuppa her på snart 6 mnd spreller og klarer jo ikke sitte selv, vi er alltid 2 om badinga i alle fall :P

Skrevet

Jammen man må jo både holde babyen, og vaske den med klut? Snuppa her på snart 6 mnd spreller og klarer jo ikke sitte selv, vi er alltid 2 om badinga i alle fall :P

Badestol er tingen :-)

Skrevet

Jeg har aldri brukt badestol e.l. Det er null problem å bade babyen alene, enten den er nyfødt eller eldre og sprellende..... Jeg hadde ikke peiling med førstemann, men sykepleier på fødeavdelingen min viste meg hvordan holde han da han skulle bli badet;

din høyre arm bak ryggen på ungen og hånda di rundt overarmen på ungen, da har du venstre fri til å holde klut og hva som helst du skulle ønske. :)

Skrevet

Kanskje jeg bare må prøve... takk folkens :)

Skrevet

ja, lett og bade babyen når de er liten, men når de blir større sånn som min og er helt vill i badekaret går det ikke an å holde babyen med en hånd :-P så her må vi bruke badestol som han sitter i. :-)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Kanskje jeg bare må prøve... takk folkens :)

Brukte en ligge-bade-stol greie da hun var nyfødt. La den i en større balje og la babyen oppi. Der lå hun kjempe fint.

Etterhvert dusjet hun sammen med meg og så fikk hun en større balje som hun satt i.

Om du syns det er vanskelig så kan kanskje dette være tingen: http://www.tummytub.no/

Har ikke prøvd det selv, men har noen venner som har hatt fin nytte av Tummy Tub.

Skrevet

ja, lett og bade babyen når de er liten, men når de blir større sånn som min og er helt vill i badekaret går det ikke an å holde babyen med en hånd :-P så her må vi bruke badestol som han sitter i. :-)

Har en på nesten tre som alltid har vært helt vill, og en på 10 måneder som også er svært energisk, men synes at det har gått helt fint så lenge jeg holdt dem på den måten jeg beskrev, så lenge du holder armen rundt ryggen og HÅNDA godt rundt overarmen på babyen, så kan den ikke "komme seg løs" :) Anbefales :)

Skrevet

Jeg fikk hele permisjonen alene :) Bade han alene var jo ikke nor vanskelig.Hvorfor skulle det vært ett problem?

Skrevet

Har en på nesten tre som alltid har vært helt vill, og en på 10 måneder som også er svært energisk, men synes at det har gått helt fint så lenge jeg holdt dem på den måten jeg beskrev, så lenge du holder armen rundt ryggen og HÅNDA godt rundt overarmen på babyen, så kan den ikke "komme seg løs" :) Anbefales :)

Ja, skjønner hva du mener :-) Min snart 4 åring brukte vi ikke badestol til han satt stødig tidlig og var ikke så vill i badekaret. Men minstemann på 8 mnd vil ikke ligge i badekaret, han vil sitte, men han kan ikke sitte selv enda, så må holde han, han er helt turbo i badekaret så vi må ha badestol til han - spreller med bein og armer :-) Så har jeg begge hendene løs til og leke med han og vaske han :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...