Gå til innhold

Damer, dere som vet alt;)¨: Hva slags sammenleggbar gjesteseng til voksne bør jeg kjøpe til våre gjester

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke prøvd slik feltseng, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men opplåsbar er noe skikkelig drit, hvertfall dobbeltseng varianten. Sov på det hos noen venner en uke i sommer, har aldrig vært så glad for å komme hjem til min seng noen sinne. Hvis den du deler seng med rører seg det minste lille grann så spretter den andre opp og ned. Og de aller fleste ligger ikke i ro hele natten.

Anonym poster: 01266632e6a28a1b17a8989eac114e4a

Jeg foretrekker ofte en vanlig skumgummimadrass på gulvet. En treningsmatte eller et soveposeunderlag er også bedre enn feltsenger og luftmadrasser.

Anonym poster: 7a433dffbe68ca6503a4145635f9b446

Det finnes senger man kan pakke vekk i små skap, som skal være ganske gode å ligge på, men de er dyre :(

Anonym poster: c7c6cafca714b77a7f80ae608a8e0d4c

vi har en enkeltseng fra ikea. den er "veldig god". den er type feltseng/solseng med enkel skumgummimadrass og ribbebunn. Den klappes sammen i to. tar lite plass og får hjul nederst når du klapper den sammen

får ikke lagt ut link, men senga heter sandvika og koster 449 kr

Endret av rollergirl

Annonse

Har selv ligget på oppblåsbarmadrass fra jysk. Slik som blåses opp av seg selv. Den var såpass god å ligge på at jeg vurderer å kjøpe en som vi kan ha til våre gjester også.

Har ikke gjesterom så er da veldig greit med en madrass som bruker minimalt med oppbevaringsplass :-)

Gjest <3Barn&Engler<3

Vi har en slik som blåser seg opp selv fra jysk, når den er rett blåst opp (ikke for mye, ikke for lite) så er den god å ligge på, og enda vi ligger to stk på den, så hopper ikke den ene når den andre snur seg :) Veldig god... Om det ikke er aktuelt, ville jeg gått for en sovestol på ikea, det er da en madrass som kan brettes som en stol når den ikke er i bruk :) to slike og et laken for dobbeltseng, så har et par god plass, og det er behagelig :)

Oppblåsbar :) jeg synes den er ganske god og ligge på, men det lønner seg å ha et stort pledd under laken, fordi de er kalde å ligge på. Ellers er den topp spør du meg :) lett å pakke bort også. Jeg sover noen netter i året på en slik.

Anonym poster: 081709dadb28421e6f4954686f8c494d

Min erfaring med oppblåsbare er at det kan være veldig kaldt å ligge på hvis rommet er kaldt. :-D Men tar jo mindre plass å oppbevare enn feltseng. :-D

Det har du helt rett i! Jeg legger gjerne et vatteppe og et godt ullteppe under et stretchlaken - funker veldig bra :)

Vi har en feltseng fra ikea. Den er helt grusom å ligge på. Eneste vi har hatt besøk av som sov godt på den var en jente på 8år. Alle voksne finner vi gjerne på sofaen i stuen neste morgen, de orker ikke hele natten på den sengen. Anbefales ikke.

Hva med sovesofa?

Anonym poster: 3ea9ac6ab32d03c890d84e336c3a4162

Annonse

Vi har både oppblåsbar dobbelsengmadrass, den enkleste feltsengen fra IKEA, og sengestol fra IKEA. Sistnevnte er absolutt favoritt. Feltsengen er verst.

Vi har en billig feltseng fra Jysk, den er forferdelig å sove på, knekker sammen og madrassen er veldig tynn. Er på vei på søpla, for å si det sånn. Jeg har overnattet en natt på en litt mer avansert feltseng fra Ikea, den var mye mer robust og stabil, ligner veldig på Sandvika (hadde 4 "ben"), og jeg sov i hvert fall godt på den.

Ellers er skikkelige oppblåsbare senger relativt behagelige, men de blir fort veldig klamme da du svetter rett på "gummien". For å få de behagelige må du nesten legge på en overmadrass som kan observere noe av fuktigheten.

Anonym poster: 0ab67cf5ea1ecaa0e457bc96f6050114

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...