Gå til innhold

Tips til bursdagskake til barnehagen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage kake el til barnehagen. Ham fyller to år. Noen tips? Er litt lei av langpannesjokoladekake...

Anonym poster: 011ed1b5e4ddb8fdebf2c61680e4bb44

Fortsetter under...

Skrevet

*han

Skrevet

Ville laget muffins jeg, med melis i forskjellige farger på, alltid like populært.

Anonym poster: a1f17c6e18e02ccb03e78faa3c27cd2b

Skrevet

alle barna digger jo sjokoladekake! det er jo den kaken de liker best!;) meeeen du kan jo gjøre en vri å lage en figur ut av den? en båt, en bil? ? du fatter tegninga..;) strø på masse farger- barna liker jo farger og morsomme ting.

Anonym poster: e7e89042c1356c6de54d1827869e736f

Skrevet

Alle barna digger ikke sjokoladekake. Var selv av den oppfattningen til begynte å jobbe i barnehage. Mange barn som ikke liker sjokoladekake.

Anonym poster: 14df33b3e0f75139866f2aa329237018

Skrevet (endret)

Med fare for å være kjip (pensjonert barnehagetante) .... hva med fruktfat eller fruktspyd, "matmuffins" eller grønnsaker m/dip, grove pizzasnurrer eller snurrer med ost og skinke?

Endret av MammantilNurket

Annonse

Skrevet

Med fare for å være kjip (pensjonert barnehagetante) .... hva med fruktfat eller fruktspyd, "matmuffins" eller grønnsaker m/dip, grove pizzasnurrer eller snurrer med ost og skinke?

Deg har jeg sansen for :)

Takk :) er ikke anti-sukker-nazi-kjærringa-fra-helvete, men mange foreldre vil helt ha kontroll på hva smårollingene får i seg av søte ting. I tillegg kan en del barn få heller lite stilige bleier (les:mageknip ...au for liten magetass) etter å ha gaflet i seg kake og noen barn blir faktisk ganske duste (veldig pedagogisk) når de får i seg sukker :)
Skrevet

Har faktisk vurdert fruktspyd, men det må vel lages samme dag eller så blir frukten brun?

Tenkte også på muffins med blåbær, eller grove muffins med rosiner

Skrevet

Har faktisk vurdert fruktspyd, men det må vel lages samme dag eller så blir frukten brun?

Tenkte også på muffins med blåbær, eller grove muffins med rosiner

Det kommer litt an på frukten du velger. Ananas, ulike typer melon, appelsin, mango, druer og jordbær vil ikke bli misfarget :) Du kan også kjøpe inn frukt og bær og be personalet pent om å skjære det opp og legge på fat for deg. Vi gjorde det med glede. Bursdagbarnet fikk være med og det var stas. Noen ganger hadde foreldrene med ingridienser til smoothie som vi lagde på avd. (Vi hadde blendet på alle avdelinger),

Skrevet

Er det normalt at man har med seg noe i barnehagen på bursdagen? :) Jeg har tenkt på dette selv til småens 2 års dag om noen dager, men jeg har vært litt usikker da det ikke har virket som om noen andre gjør det. De gjør jo stas på de på avd med lefser osv...

Men de vet at jeg er glad i å bake da, så kanskje de ikke blir så veldig overrasket om jeg tar med noe :)

Skrevet

Jeg skal lage lyse muffins med forskjellig farger på glasuren.

Anonym poster: 70023145b95cfa9e8ab1ffcc66ef57cd

Skrevet

Er det normalt at man har med seg noe i barnehagen på bursdagen? :) Jeg har tenkt på dette selv til småens 2 års dag om noen dager, men jeg har vært litt usikker da det ikke har virket som om noen andre gjør det. De gjør jo stas på de på avd med lefser osv...

Men de vet at jeg er glad i å bake da, så kanskje de ikke blir så veldig overrasket om jeg tar med noe :)

Hos oss har de alltid med kake når det er bursdag.

Tenkte jeg ville gjøre det litt annerledes denne gangen så det blir nok fruktspyd med en og annen seigmann innimellom:) kanskje jeg kan feste de i ananas skallet så det blir som et pinnsvin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...