ønsker1til Skrevet 3. april 2013 #1 Skrevet 3. april 2013 Det er jo SÅÅÅ dyrt... Skal jeg kjøpe 3 pack på Cecilie til 36500;? Skulle på kortregime kom at jeg er frisk ellers, og normal el. Hva koster de medisinene her? Lindberg sa ca 10.000? Sjansen er 38% for å lykkes sa han... Burde ta opp 60 000 i lån jeg da.. Hva har dere andre gjort?
tale83 Skrevet 3. april 2013 #2 Skrevet 3. april 2013 etter 3 ins. ga vi opp og skal starte med ivf nå. 9000 kr ga vi for medisinene og de regnet med at vi landet på 16500 totalt på 1. forsøk.. (lang regime)..
Kjærepære Skrevet 3. april 2013 #3 Skrevet 3. april 2013 Vi har spart noen mnd før hvert forsøk, altså levd litt mer spartansk osv. Har brukt ca 100 000 på to ivf-forsøk inkl sperm og barneretter. Vi tok ikke 3-pk, dessverre, siden vi ikke hadde spart opp nok da. Kan dere ikke spare opp en stund da?
ønsker1til Skrevet 3. april 2013 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2013 Takk for svar 16500 totalt? Inkl medisiner? Det går vel ikke? 16500; pluss 9000; da? Jeg ser det koster 17500 pr forsøk, og da kommer donorsæd, medisiner, reise ogcopphold i tilegg... jeg er på cfc jeg, har en datter fra før født i 09, hun fikk jeg ved hjelp av inseminasjon. Jeg trur jeg kommer til å velge 3 pack kom at det er 17500 pr forsøk.. Huff, det her er ikke lett nei, jeg er alene og greie ikke spare opp SÅÅÅ mye..:-/ vil så gjerne ha søsken til datteren min..
ønsker1til Skrevet 3. april 2013 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2013 Men brukte dere 50.000 pr forsøk dere da? Hvilken klinikk? Det var da ganske dyrt..
ønsker1til Skrevet 3. april 2013 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2013 Ja.. Pluss reise ja... Jeg bor midt i landet og reise blir dyyyrt
Kjærepære Skrevet 3. april 2013 #7 Skrevet 3. april 2013 Nei, ikke akkurat, men det kosta rundt 20 000 for tre strå med sperm + to barneretter. Har brukt to strå. I tillegg et gjennomsnitt på 30 000 per forsøk. I tillegg kommer medisiner, 2 x 10 000. Vips, 100 lapper Er hos IVF-klinikk.
ønsker1til Skrevet 3. april 2013 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2013 Ok skiitdyrt! Men er verdt det om det lykkes hva er barnerett?
Tidenerinne Skrevet 3. april 2013 #9 Skrevet 3. april 2013 Det er billigere i Danmark enn her Norge. Man trenger ikke kjøpe barneretter, og stråene er også billigere, det samme med selve ivf-forsøkene.. Men man har jo såklart reiseveien, og bruker kanskje mer tid borte fra jobb i tillegg. Og som singel har man ikke mulighet i Norge, så da må man til Danmark uansett.
ønsker1til Skrevet 4. april 2013 Forfatter #10 Skrevet 4. april 2013 Ja, ikke lov her nei håper det går på IVF nå assa!! Fikk medisinlisten nå idag. Begynner med gonal-f injeksoner, fra dag 3-9 også gonal-f og orgalutran også ovitrelle også crinone, Gud hjelpe meg,, redd for hormonkaoset som det snakkes om :-/
Kjærepære Skrevet 4. april 2013 #11 Skrevet 4. april 2013 Barnerett må man ha for å kunne få barn med donor. Max to barneretter pr doner, altså to barn per donor. Det stemmer nok at man ikke trenger det i danmark, men så er det litt mer knot med medmorskap om man gjør det i dk også, har jeg skjønt. Uansett, det er verdt det om det blir klaff!
Tidenerinne Skrevet 4. april 2013 #12 Skrevet 4. april 2013 Ikke bekymre deg så mye over bivirkninger av sprøytene! Det er mest sprayen man får bivirkninger av, og den slipper du jo :-) Når starter du opp?
ønsker1til Skrevet 5. april 2013 Forfatter #13 Skrevet 5. april 2013 Takk DET var godt å høre starter neste syklus, det er vel rundt 23 april ca. Er det en bedre sjanse med IVF når jeg ellers er frisk? Fyller 35 år nå i april. Må hive meg rundt før det er for sent. Er det slik at de i danmark kan fryse ned befrukta egg om det er noen gode til overs? Slik at jeg kan slippe å ta medisin ved et forsøk nr 2? Eller er det litt risikabelt mtp oppting og de blir ødelagt? Gruer meg til å be meg fri fra jobb til 3 ul scanninger OG danmark. Lurer på å ta egenmld, for er SÅÅÅ redd for ikke å få fri. Dette er jo litt sånn på sparket opplegg.. Og ikke lett å planlegge så nøye.. Er det en viss risiko for at eggstokkene mine ikke reagerer på hormonstimuleringen? Tenk om jeg kjøper medisiner for 10000 også funker de ikke på meg liksom.. :-/
Tidenerinne Skrevet 5. april 2013 #14 Skrevet 5. april 2013 Det er ikke så greit med Danmark, at man må være borte i 3 dager. Selv har jeg klart å minse og trikse det til i turnusen min, bytta vakter og sånn. Har heldigvis passa ganske greit, men har alltid spurt på jobb om det er mulig med fri før jeg startet med sprøytene (uten å fortelle hva jeg skulle). Tror det er noen som bruker egenmelding, men da har man ikke lov til å reise utenlands. Jeg hadde vært rimelig desperat om jeg skulle gjort det, men det er jo opp til hver enkelt :-) Jeg også var litt nervøs første gang med medisineringen, om de virket som de skulle etc. Følte jeg ikke hadde oversikt og kontroll. Men alt gikk fint, klinikken kunne sakene sine :-) har forresten bare trengt 2 ultralyder begge gangene, men tror noen trenger flere. Ja, de kan fryse ned egg der også. Dessuten tror jeg alle får velge om man vil ha inn 1 eller 2 egg.
ønsker1til Skrevet 6. april 2013 Forfatter #15 Skrevet 6. april 2013 tuusen takk for svar jeg skal sette inn kun 1 egg. ønsker ikke tvillinger. da jeg har ei fra før... men hvis det blir egg til overs jeg kan fryse ned, er det en risiko for at eggene blir ødelagt ved opptining? føler liksom sikrere å dra nå istedenfor inseminasjon. det er jo bedre odds for graviditet hvertfall selv om 38% ikke er så mye. men på en av de tre SKAL det gå!!! hvis ikke er det virkelig ikke meningen. men satser på det går på 1 når jeg ellers er frisk.... trur jeg.. :-/ Jeg trur egenmld på ul, og be om feriedag på danmarktur, håper det kommer på helg da.. sant det, blir grusom å lyve, det klarer jeg ikke..
Tidenerinne Skrevet 7. april 2013 #16 Skrevet 7. april 2013 Jeg har aldri fått egg på frys selv. Men ettersom jeg har lest er det riktig at ikke alle egg tåler frysing/opptining. Det skal også være litt mindre sjanse med fryseegg, tror jeg har lest 25%. Større sjanse med ivf ja, håper du lykkes på første forsøk :-)
Anonym bruker Skrevet 15. april 2013 #17 Skrevet 15. april 2013 Jeg tok 3 insemineringer før jeg gikk på ivf. Siste sjans tenkte jeg, klaffet på første forsøk. Kostet som så på CFC, 18000,- på selve ivf, ca 10000,- på hormonbehandling, kort regime. Satte to egg, det ene festet seg! har også 4 egg på frys, det er bra mulighet for bli gravid med frys-egg også, høyere enn inseminering mener jeg. Anonym poster: 63cf4ee422721fb37cc2358e07dd7444
Anonym bruker Skrevet 18. april 2013 #18 Skrevet 18. april 2013 Barnerett må man ha for å kunne få barn med donor. Max to barneretter pr doner, altså to barn per donor. Det stemmer nok at man ikke trenger det i danmark, men så er det litt mer knot med medmorskap om man gjør det i dk også, har jeg skjønt. Uansett, det er verdt det om det blir klaff! Barnerett trenger man bare om det er et lesbisk par, og ikke om man er singel? Anonym poster: d6982f9f3eaa862dffe6dfd5ae21216a
Kjærepære Skrevet 18. april 2013 #19 Skrevet 18. april 2013 Man kan jo ikke bruke donor som singel i Norge, og tror ikke man trenger det i DK. MEN ikke stol 100 % på meg, jeg vet ikke helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå