Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi sliiiter med å finne navn. Storesøster heter Signe Marie. Anyone?

Hvilken type navn liker dere da?

Signe Marie og..

Alma Sofie

Live Sofie

Ella Lovise

Tuva Lovise

Alva Malene

Elise Helen

Ida Celine

Oda Helene

Signe Marie og ..

Synne

Hedda

Live

Elida

Ada

Nora

Ingvild

Oda

Ingrid

Alva

Helle

Fride

Una

Tuva

Tilde

Tiril

Petra

Agnes

Henny

Iben

Mina

om dere vil ha dobbeltnavn kan dere jo sette et av disse bak..

Helene

Johanne

Christine

Oline

Pernille

Amalie

Louise

Mathea

Martine

Mathilde

f.eks;

Synne Helene

Fride Mathea

Ingvild Christine

Live Amalie

Helle Martine

Ada Louise

osv.. :)

Signe Marie og...

Mia Emilie

Sigrid Anne

Evy Agnete

Lea Serine

Ada Regine

Tuva Emine

Regine, Serine og Emine er jo fine navn som passer sammen med det meste som et navn nr to.

Live Johanne

Alma Elise

Gunhild Edvarda

Oline Sofie

Tilde Augusta

Alva Louise

Johanna Sofie

Vilde Amalie

Anna Elise

Eller bytte rundt på navn Nr to og se om noe faller. Smak. Eventuelt eksperimentere med ulike a og e-endelsen og se hva dere liker best.

Så fint nan storesøster har!

Gi oss lyd om hva det blir:)

Takk for gode forslag. Minimuffin; Live Sofie var et fint navn, men mannen er dessverre ikke så glad i Sofie:( Jeg har tenkt litt på Ella, men klarer ikke helt å bestemme meg for om det er et navn som passer på en voksen dame. Kjenner ingen som heter det, og kan kanskje minne om en forkortelse for et annet navn. Men det er pent.

Jeg vil gjerne ha dobbeltnavn siden storesøster har det. Scanidbuss: Mia Emilie var et fint navn. Det er herved ført opp på listen! Emine har jeg faktisk aldri hørt før. Må tenke litt på det.

Cybele: Oline Sofie er et nydelig navn. Men som sagt liker ikke mannen min Sofie. Kanskje jeg kan koble Oline med et annet navn.

Jeg tar gjerne i mot flere forslag:)

Annonse

Takk for gode forslag. Minimuffin; Live Sofie var et fint navn, men mannen er dessverre ikke så glad i Sofie:( Jeg har tenkt litt på Ella, men klarer ikke helt å bestemme meg for om det er et navn som passer på en voksen dame. Kjenner ingen som heter det, og kan kanskje minne om en forkortelse for et annet navn. Men det er pent.

Jeg vil gjerne ha dobbeltnavn siden storesøster har det. Scanidbuss: Mia Emilie var et fint navn. Det er herved ført opp på listen! Emine har jeg faktisk aldri hørt før. Må tenke litt på det.

Cybele: Oline Sofie er et nydelig navn. Men som sagt liker ikke mannen min Sofie. Kanskje jeg kan koble Oline med et annet navn.

Jeg tar gjerne i mot flere forslag:)

Da prøver jeg noen andre forslag med Live og Oline, siden du skriver at du liker dem :)

Live Odine er søtt :) Ikke så mange som heter Odine, så det er jo litt unikt :)

Ellers har du f.eks..

Selma Oline

Tiril Oline

Mina Oline

Amanda Oline

Annonse

Signe Marie er et tradisjonelt og klassisk navn. Et navn oldemor kunne hatt. Derfor bør lillesøster ha tilsvarende. Ella er fint, men veldig vanlig,,og er dessuten av annen opprinnelse enn Signe. Jeg er tilhenger av å ha en rød tråd i navnene, og Signe er norrønt, så ville holdt meg til et nordisk navn for lillesøster. Foreslår derfor navn som f.eks.:

Kristin Margrete

Guri Elida

Una Elise

Alvilde

Asta

Pia

Elida

Frida

Elin

Jeg er enig at lillesøster også bør få dobbeltnavn, hva med:

Fornavn:

Ida/Ada/Oda

Anna/Anne

Hanna/Hanne

Martha/Marthe

Frida/Frid/Fride

Elsa/Else

Ylva/Alva

Petra

Tiril/Siril

Embla

Sanne/Sanna

Vida

Mellomnavn:

Kristine

Eline

Elise

Louise/Lovise

Emilie

Iverine

Olive

Oline

Ulrikke

Dobbeltnavn:

Ida Eline

Anna Emilie

Martha Kristine

Frida Olive

Else Kristine

Vida Oline

Sanna Elise

Jeg foreslår at du begrenser deg til 6 navn som du liker, også prøver du disse navnene i kombinasjoner til du finner den beste sammensetningen ;) Du kan jo sette opp noen kriterier også, feks: fornavnet skal ha E-endig, fornavnet skal begynne på S!

Lykke til! :)

Tuuuusen takk for alle svar og forslag. Jeg har vurdert alle, og gjorde til slutt som firama foreslo; satt opp en liste med fornavn, og en liste med mellomnavn, for så å lage ulike kombinasjoner. Mange av alternativene deres var veldig flotte, men er uaktuelle på grunn av familiemedlemmer og venner med lignende navn (har stor familie). Astrid er jeg dessverre ikke så glad i, selv om jeg hører at det er samme sjanger som Signe. Jeg kjenner for mange voksne damer som heter det...

Jeg endte opp med 64 (!) ulike kombinasjoner som jeg fikk ned til 32 etter et par runder. Jeg sendte dem videre til mannen, som slaktet det ned til noen få... Vi har blitt enige om å beholde navnet Emilie, da storesøsteren har lyst at hun skal hete det. Jeg vil gjerne har synspunkter på de forslagene vi nå har satt opp. Ikke så stor variasjon i dem da, så dere ser hvilket spor vi er inne i...

Ada Emilie

Ine Emilie

Ane Emilie

Ann-Emilie

Ida Emilie

Oda Emilie

Oline Emilie

Emilie Mari

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...