Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 + 3 og Hos jordmor igår vàr blodtrykket mitt 118/92..kommentaren til jordmor var " nå vil vi ikke ha deg høyere på undertrykket" . Når jeg leser på nettet ser jeg at andre med tilsvarende undertrykk blir fulgt nøye og ofte opp m tanke på svangerskapsforgiftning. Jeg skal ikke tilbake før om ca 17 dager på ny kontroll..andre med erfaringer med høyt undertrykk? Hva fikk dere beskjed om?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144034785-h%C3%B8yt-undertrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var med jordmor igår. Oppdaget også høyt undertrykk. 125/95 her. Urin er heldigvis fin. Jordmor ville at jeg skulle få legetime å sjekke igjen etter to dager. Skal til legen i morgen. Synes du også skal få seg legetime. Har googlet litt. Og vi har krav på ekstra oppfølging. Hva ikke noe fare for babyen enda. Da magen vokser å den ser ut til å ha det bra. Men måtte være obs på bevegelser. Og hun ville helst ikke ha undertrykke høyere. De er vell litt redd man skal utvikle svangerskapsforgiftning. Hvordan er formen din? Jeg er trøtt og null energi. Blir fort veldig sliten og rar i kroppen. Vært mye trøtt hele svangerskapet. Men er bare blitt værre i d siste. Blir også fort varm

Jeg var hos legen på tirsdag og ble målt til 144/98, så jeg måtte gå med blodtrykksmåler i et døgn. Det var ikke noe særlig! Alt annet er fint, så legen var ikke veldig bekymret, men sendte henvisning til sykehuset, så jeg blir vel innkalt til sjekk der regner jeg med. Jeg er 36+6.

Jeg blir anpusten av ingenting (hjelper ikke at vi bor i tredje etasje uten heis), og får fort hovne føtter og hender. Legen ga meg bare beskjed om å ta det med ro og slappe av. Er forøvrig også veldig varm!

Søsteren min ble satt i gang en uke før termin med 110 i undertrykk, så jeg har følelsen av at de tar det alvorlig.

Jeg er i uke 32 nå, og har ligget jevnt på 100/50. Sist kontroll målte de det til å bli 120/80, noe jeg synes er høyt for meg, og de mente jeg burde være obs på det selv. Men hvordan kan man være obs på sitt eget blodtrykk? Jeg har jo ikke noe sånt apparat hjemme?! :s Det er 2 uker siden sist kontroll og skal til ny i morgen, så får se om det har endret seg noe. Føler meg mye slapp og susete og tung i hodet...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...