Gå til innhold

Prøver meg her å... (MA/SA)

Anbefalte innlegg

Etter en MA for 10 dager siden har det nå sluttet blø i helga. Det verker og i eggstokkene (føles som el smerter). Er det mulig å ha el så fort etter en MA? Dumme meg tok en el test som selvfølgelig var superpositiv da, men tenker det er vel pga fortsatt hcg i kroppen. Er det noen som vet hvor fort hcg kan være lavt nok etter en MA til å ha eggløsning igjen? Hadde forresten en hcg på 48000 for 14 dager siden.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144034686-pr%C3%B8ver-meg-her-%C3%A5-masa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker at det stakk litt nedi der flere ganger etter MA'en, men EL kom ikke før tidligst 2 uker etter aborten, for vi ventet med sex til det var gått 2 uker og ble gravid på første EL. Tror hcg-nivået mitt var veldig høyt før jeg aborterte, fordi jeg var vanvittig kvalm, men like etterpå forsvant alle symptomer. Tror dette er ganske individuelt, og ville ikke tolket noen EL-test så kjapt etter en abort.

Nei, stoler ikke på noen tester nå, men var mest for å se om det fortsatt var utslag. Har bestillt opp en bunke billigstrips å tenkte teste en gang i uka for å se når hormonnivået er sunket så mye at jeg får neg graviditetstest. Var bare litt usikker på hvor lang tid jeg kunne forvente at hormonene skulle sitte i kroppen.

Jeg tok tester etter ma,og når hcg nivået var på vei ut av kroppen var eggløsningstesten veldig positiv et par dager...men fikk mensen litt senere..den varte lenger enn vanlig og kom mye størknet blod ut og ferskt blod..Så hos meg trengte jeg å rense opp i livmoren..

El-tester var lenge positiv og tullet mye med meg etter MA. Hadde også MYE vondt etter MA. Var 14 uker gravid da vi fant det ut, så tok ei stund før kroppen kom til seg selv , eller kom vel egentlig ikke til seg selv. Ble gravid 4 måneder etter og både kropp og syklus var da enda ikke i riktig bane.

Vi er nok forskjellige, men tror du må ta tiden til hjelp:) Lykke til.

Annonse

Skal inn å måle hcg på sykehuset om et par uker. Fikk beskjed at om det var under 100 så hørte jeg ikke mer, men over det så var det mulig det enda var rester. Vi har tenkt at vi ikke prøver igjen før etter en mens, men vi bruker heller ingen prevensjon i mellomtiden. Om kroppen er klar for en ny graviditet så blir den nok det uansett :) Ville bare være greit å vite om testene ble negative før blodprøven og om den skulle være stigende så vet vi jo hvorfor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...