Gå til innhold

Hvor lang ventetid på tidlig UL (St.Olavs) etter henvisning fra lege?

Anbefalte innlegg

Skal til lege på mandag og få henvisning til tidlig UL p.g.a. en MA tidligere i år. Hvor lang ventetid kan jeg regne med? Er jo allerede i uke 8, så vil gjerne finne ut av det raskt! Blir henvist til sykehuset (St.Olavs), så hvis noen har erfaringer vil jeg gjerne høre :)

Fortsetter under...

Jeg vet ikke med St. Olavs, men jeg fikk henvisning fra fastlege til Ahus vedr. tidlig ultralyd. Var hos lege når jeg var 5 uker. Fikk svar etter halvannen uke. Fikk time i uke 11, selv om en av grunnene til at jeg ble henvist til tidlig ul var at jeg har en exu bak meg. Litt seint å oppdage det i uke 11... Bestilte meg time til privat ul jeg. ;-)

[quote name=Tredjemann på vei :D' timestamp='1364973490' post='145213227]

Skal til lege på mandag og få henvisning til tidlig UL p.g.a. en MA tidligere i år. Hvor lang ventetid kan jeg regne med? Er jo allerede i uke 8, så vil gjerne finne ut av det raskt! Blir henvist til sykehuset (St.Olavs), så hvis noen har erfaringer vil jeg gjerne høre :)

Hei!

Det varierer sikker litt, men jeg fikk henvisning pga. gjentatte blødninger og fikk time innen 1 1/2 uke. Det var på nasjonalt senter for fostermedisin. Det er sikkert dit du henvises også tenker jeg, om legen ikke henviser til gynekologisk avdeling da. Håper du slipper å vente lenge:)

[quote name=Tredjemann på vei :D' timestamp='1364973490' post='145213227]

Hei!

Det varierer sikker litt, men jeg fikk henvisning pga. gjentatte blødninger og fikk time innen 1 1/2 uke. Det var på nasjonalt senter for fostermedisin. Det er sikkert dit du henvises også tenker jeg, om legen ikke henviser til gynekologisk avdeling da. Håper du slipper å vente lenge:)

Regner med jeg skal til NSFM igjen ja, der jeg var sist det ble oppdaget. Var først på privat UL sist, men måtte henvises videre til st.olavs. Jeg skal huske å nevne til turnuslegen at det haster veldig p.g.a. jeg hadde en stor blødning 5 uker etter aborten, altså mens jeg var gravid! Visste jo ikke da at jeg allerede var gravid, for jeg trodde jo det var vanlig mens...

[quote name=2 solskinnsbarn :)' timestamp='1365159692' post='145222039]

Hei. Jeg hadde risikosvangerskap sist svangerskap, tror ikke det tok mer en en uke før jeg fikk tidlig ul, var ca. 7 uker da tror jeg..

Håper det går like fort til meg! Bør ikke gå lenger enn 9 uker før jeg finner ut at ting ser bra ut i hvert fall! Om ting skulle gå galt som sist, så kommer jeg til å gå på en skikkelig smell hvis jeg først har vært kvalm i 2-3 uker før det oppdages... Føles jo som jeg har vært konstant kvalm siden midten av januar..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...