Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Jenta mi på 4 år har fått skikkelig soleksem i kinnene nå i påsken.. Hjelper det å smøre med solkrem, eller vil det være bedre å smøre med hydrokortison før utetida? eller andre ting? Anonym poster: e4e465461b7308db0d2ffdc50af7e371
katha90 Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 hydrokortison skal vel ikke brukes i sola? Jeg plagdes veldig mye, og plages enda.. Eneste som fungerer er solkrem, og fet krem etterpå.! har man først fått soleksem så er det best å holde seg unna sola til det har gått seg til litt. Div kjerringråd som jeg har prøvd (men ikke husker hvordan fungerte ) agurk, tomat, alovera (fersk fra plante).
Gjest amandine Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Smør henne jevnt og trutt med Elisabeth Arden 8hour, det hjelper mot bla soleksem. Og for guds skyld sørg for at hun har skikkelig solbeskyttelse fremover!!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Ok, skal prøve den kremen. Hun ble smurt med faktor 30 hver dag hele påska, så føler egentlig hun har fått god solbeskyttelse. Men vi var mye ute på påskefjellet, så kanskje derfor... Hun har alltid vært plaget med soleksem på hendene, men dette var første gang i ansiktet HI Anonym poster: 0add2993146bec98adb1d9fe22baff84
katha90 Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Ok, skal prøve den kremen. Hun ble smurt med faktor 30 hver dag hele påska, så føler egentlig hun har fått god solbeskyttelse. Men vi var mye ute på påskefjellet, så kanskje derfor... Hun har alltid vært plaget med soleksem på hendene, men dette var første gang i ansiktet HI Anonym poster: 0add2993146bec98adb1d9fe22baff84 faktor 30 er faktisk veldig lite i disse påsketider når jeg er i syden må jeg bruke 30 og ofte 40-50 for ikke å få sommereksem, blir brun likavel
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Skrev til deg istad at du må gå til lege med barnet ditt. Og få råd der, ikke på et nettforum hvor du får svar fra hvem som helst. Du er klar over at man skal være forsiktig med bruk av kortisonpreparat i ansiktet, særlig hos barn. Drt kan bla. gjøre huden tynnere. Dessuten skal ikke kortisonsalve smøres hipp son happ. Det skal brukes som en kur og trappes ned. Rådspør lege, legevakt eller apotek, da får du faglig forsvarlige råd. Anonym poster: 157e08948e803f686c3ae6f05d0c780d
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Ok, skal prøve den kremen. Hun ble smurt med faktor 30 hver dag hele påska, så føler egentlig hun har fått god solbeskyttelse. Men vi var mye ute på påskefjellet, så kanskje derfor... Hun har alltid vært plaget med soleksem på hendene, men dette var første gang i ansiktet HI Anonym poster: 0add2993146bec98adb1d9fe22baff84 faktor 30 er faktisk veldig lite i disse påsketider når jeg er i syden må jeg bruke 30 og ofte 40-50 for ikke å få sommereksem, blir brun likavel Er ikke faktor som er det viktige, men mengden solkrem, så tror at faktor 30 er helt greit.. http://www.klikk.no/foreldre/utstyr/article664328.ece HI Anonym poster: 0add2993146bec98adb1d9fe22baff84
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg var plaget med dette som barn. Var til legen og fikk en slags greie å smøre på. Mer flytende enn krem. Du bør oppsøke lege. Får fremdeles solekstem, men på armene og der huden er tynn. For å forebygge dette tar jeg litt solariun feks. før sydenturer etc. (Det skal jo selvsagt ikke jenta di da ) Det som hjelper mot soleksem er faktisk sol etter hvert, selv om sol gjør allerede oppstått soleksem verre. Nå som hun allerede har fått det i ansiktet bør hun selvsagt unngå sol til det er borte, samtidig som du må smøre henne med solkrem som forebygger soleksem i fremtiden. Men gå til legen og få rett behandling.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Skrev til deg istad at du må gå til lege med barnet ditt. Og få råd der, ikke på et nettforum hvor du får svar fra hvem som helst. Du er klar over at man skal være forsiktig med bruk av kortisonpreparat i ansiktet, særlig hos barn. Drt kan bla. gjøre huden tynnere. Dessuten skal ikke kortisonsalve smøres hipp son happ. Det skal brukes som en kur og trappes ned. Rådspør lege, legevakt eller apotek, da får du faglig forsvarlige råd. Anonym poster: 157e08948e803f686c3ae6f05d0c780d Min far er lege og jeg konfererer såklart ham også, men synes det er greit å høre litt ulike erfaringer Var forøvrig ikke jeg som startet det andre innlegget. HI Anonym poster: 0add2993146bec98adb1d9fe22baff84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå