Gå til innhold

Flere som lot seg lure av "strikke-gaven" for innmelding i Hobby klubben? Arghh!!

Anbefalte innlegg

Sikkert bare meg i hele verden!!!:(

Det gikk en sånn annonse (fra gjerriknark.com tror jeg) på facebook om en stor gratis strikkepakke med bøker, en strikkeveske mm hvis man meldte seg inn i hobbyklubben. Dette gjorda da jeg og måtte betale porto på 129,-. Dette sto ingen plass (som jeg kunne se), men ok.. Nå har jeg bare etter 2 uker fått en bok og regning på 326,- og i tillegg en mail med at min neste bok er noe forsinket? Wtf?? Får man bare tilsendt? Hvor kan jeg finne ut av det og avbestille?

Dere som skal komme med hånlige ord, ikke spark en som ligger nede ;)

Jeg vet jeg dreit meg ut!!:) bare hva ksn jeg gjøre fir å bli kvitt de..? Har tydeligvis 1 års bindingstid... Blæh!

Anonym poster: 1f1834bc37035a167b377f7653842d18

Fortsetter under...

Ikke noe i livet er gratis ;) Du kan stoppe forsendelsene på hjemmesiden deres (du må logge deg inn), men husk det hver 3. uke ca... Slike som deg de skor seg på vet du!

Anonym poster: b2269988b6cf9498dcba70a4f2911e73

Hehe, du har jo meldt deg inn i en bokklubb, og da kommer det en bok i måneden helt automatisk ;)

Men det er ikke noe problem å avbestille dem altså, du må bare legge inn på Din side hvordan du vil ha det. Logg deg inn på nettsiden til bokklubben og bruk medlemsnummeret ditt for å finne din side, så legger du inn om du vil ha varsel om ny bok på mail eller tekstmelding på mobilen. Jeg får varsel på mail, da går jeg inn på nettsiden og avbestiller.

Jeg er medlem i flere bokklubber og har aldri kjøpt månedens bok til full pris, men har handlet mange bøker på tilbud, de har veldig gode tilbud et par ganger i året.

Anonym poster: 81f0b997d0d8d5a1ae796b107bd73376

Huff da....

Akurat det med 1 års bindingstid burde ikke være noen overraskelse.. Det er det stort sett alltid ved slike billige/ gratis pakker. Ingen kjøpetvang.

Slet veldig med hobbyklubben det året jeg var medlem. Avbestilte bøker fikk jegr likevel i posten 3 ganger, 2-3 medlmsblader fikk jeg aldri så jeg visste ikke om at bøkene kom før de dumpet ned i postkassen.....

Hadde flere fine klagebrev til dem gitt!!

Har en del fine bøker da, men de sender alle mulige slags hobbybøker og ikke bare hekling/strikking som jeg vil ha. Blandt annet bok om leiresmykker og cupcakes var noe jeg fikk hjem.... Irriterende....

Ingenting er gratis... Jeg ble oppringt fra Go'boken her en dag (har egentlig sperret meg for telefonsalg, men takket ja til en gratis babypakke og har dermed havnet på en liste som gjør at de kan ringe meg) og "hun ville gjerne gi meg en bokpakke til en verdi av 1000kr". Og ettersom jeg vet at ingenting er gratis (ikke engang babypakkene, for jeg betaler nå i etterkant ved å få telefoner om å bli medlem...), så spurte jeg om jeg ved å takke ja til den pakken automatisk ble medlem av bokklubben og ville motta flere pakker. Da fikk jeg til svar, at neida, jeg trengte ikke å bli medlem av noen bokklubb selvom jeg fikk pakken. Selv etter flere spørsmål fra meg og til slutt spurte jeg direkte om jeg måtte gjøre noe for å unngå og få tilsendt pakker jeg måtte betale for i etterkant, innrømte hun at, joda, jeg måtte gå inn på en internettside og melde meg ut i etterkant.

Ingenting er gratis, så anbefaler deg til en annen gang å lese betingelsene nøye :)

Anonym poster: 08a5a5d1208aeaf5be92c33687d9ff91

Annonse

Jeg har vært medlem der flere ganger og aldri opplevd noe tull. Fått velkomstpakken med regning (på porto). Betalt denne. Registrert meg på nettsidene, får mail ved hver hovedbok, avbestiller, ser ikke noe til bøkene. Ringer etter et år og sier jeg vil melde meg ut, ingen spørsmål, ingen krangling.

Ring kundeservice og forklar saken, mulig det er noe feil?

Anonym poster: 891fb1ad46e75418cfb19e5722410adf

Jeg skjønner ikke hvordan dere føler dere lurt? Hva er det de har lurt dere med?

Det står jo klart og tydelig at dere er bundet i et år (eller betale full pris for velkomstpakken). Samme med at det ikke er kjøpsplikt, men at bøkene må avbestilles?

Anonym poster: 891fb1ad46e75418cfb19e5722410adf

Dere kan jo ikke si dere er lurt, da innrømmer dere egen dumskap og lettlurthet altså ;)

Det står jo helt klart og tydelig at dere melder dere inn i en bokklubb og at dere må være medlemmer i 1 år. Hvordan kan dere føler dere lurt da? I en bokklubb får man bøker, det kan vel umulig ha kommet som et sjokk på dere?

Anonym poster: 81f0b997d0d8d5a1ae796b107bd73376

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...