Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #1 Skrevet 2. april 2013 Jeg er veldig dårlig til å lage fisk, spesielt hvit fisk og av div årsaker kan vi bare spise hvit fisk. Vi bytter på med fiskegrateng og hjemmelagede fiskepinner og det blir alt for lite fisk... Har noen gode forslag på fiskeretter med hvit fisk? Gjerne noen som er enkle så de kan lages midt i uka etter jobb Anonym poster: 82ab9ba38e3aa0d38ec074100ff50021
Magia Skrevet 2. april 2013 #2 Skrevet 2. april 2013 Thaisuppe med fiskebiter Kok opp buljong og kokosmelk (mengde kommer an på hvor mange dere er) Ha i currypaste og litt tomatpuré + krydder du liker Trekk fiskebiter i noen få minutter Stek wok-grønnsaker samtidig som du koker suppa, og ha dem i til slutt. Presser over en lime heeelt til slutt også. Jeg bør aldri skrive kokebok merker jeg
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #3 Skrevet 2. april 2013 Thaisuppe med fiskebiter Kok opp buljong og kokosmelk (mengde kommer an på hvor mange dere er) Ha i currypaste og litt tomatpuré + krydder du liker Trekk fiskebiter i noen få minutter Stek wok-grønnsaker samtidig som du koker suppa, og ha dem i til slutt. Presser over en lime heeelt til slutt også. Jeg bør aldri skrive kokebok merker jeg Dette høres bra ut og er oppskrift bra nok for meg Anonym poster: 82ab9ba38e3aa0d38ec074100ff50021
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #4 Skrevet 2. april 2013 Peppermakrell med poteter, gulrøtter, smør og hvitløksdressing! Utrolig godt! Anonym poster: 6221482bc7b7c1a694d990b3a676aff9
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #5 Skrevet 2. april 2013 Panert makrell med agurksalat, potet og remulade. Nam! Anonym poster: ec606862f5cc9684640d73e0bc6c9c4d
DaTuMa Skrevet 2. april 2013 #6 Skrevet 2. april 2013 Fiskesuppe fisk med pasta og pesto ovnsbakt med purre og tomat stekt seilet med karrisaus og potet
millemille Skrevet 2. april 2013 #7 Skrevet 2. april 2013 Idag lagde jeg fiskesuppe ettter oppskrift fra trinesmatblogg.no
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #8 Skrevet 2. april 2013 Jeg har ETT tips - www.godfisk.no Enkle, gode retter. Og spennende saker innimellom Anonym poster: cde3115fcc2ef08bdd980f946bc82730
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #9 Skrevet 2. april 2013 Her kommer det mange gode tips! Takk! godfisk har jeg forsøkt, men der blir det alt for mye, så jeg klarer ikke å finne ut hva jeg skal prøve av alle forslagene Anonym poster: 82ab9ba38e3aa0d38ec074100ff50021
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #10 Skrevet 2. april 2013 Seifilet i rømmesaus nam nam Anonym poster: 4d240162543be5ef8b4d65d36a882eb7
fikas Skrevet 2. april 2013 #11 Skrevet 2. april 2013 Jeg laget fiskekaker i påska! Hildrande du, så mye bedre enn det du får i butikken! Googlet fiskekaker og sjekka ett par tre oppskrifter. Tok det beste fra alle og slang sammen nydelig! Men, det tar jo litt tid så det lønner seg å lage mye av gangen for å ha i fryseren! Selv om det tar litt tid (all ny mat gjør jo det?!) så er det enkelt og greit. Jeg kommer aldri til å kjøpe en eneste fiskekake igjen!
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #13 Skrevet 2. april 2013 To "oppskrifter" fra meg (NB: Jeg bruker ikke oppskrift, bare et prinsipp og ingredienser litt etter hva jeg har og har lyst på. Samme kan du gjøre). -Torsk i form med fløtesaus: Bruk ca en pk torskefilet i blokk eller frysepose torskefilet (400 gr) til to voksne og 1-2 småspiste barn. Tas opp til tining på benken eller i kjøleskap hhv om morgenen eller kvelden før. Bruk ca 1 liten løk eller en halv stor, skjær i halvstore terninger. Sett stekeovnen på 200 grader, gjerne varmluft. Bruk en middels stor ildfast form. Del torskeblokken i biter utover i i formen, eller legg filetene utover. Rør løken utover mellom fisken. Er det noen grønnsaker barna liker godt, f.eks. gulrot eller mais, så blander du i det også. Skjær 2 tomater i skiver og legg over. Dryss over salt og krydder du og barna liker. Dill er godt til fisk, men basilikum og pizzakrydder (!) passer også godt (og kamuflerer fiskelukt hvis noen ikke liker det). Hell så over ca 1,5-2 dl matfløte ut over formen.Dryss over revet ost til slutt. Stek i 20 min eller til osten begynner å bli gyllen og sprø. Server med potet eller ris. -Superenkel ovnsbakt laks og grønnsaker med rømme: Sett komfyren på 200 grader, gjerne varmluft. Bruk 4 skinn-og benfrie laksefileter til 2 voksne. Ca en halv pakke frossen grønnsaksblanding, og gjerne litt tomat eller paprika. Ca 1/2 boks lettrømme. Tøm de frosne grønnsakene ned i en mellomstor ildfast form. Skjær gjerne opp et par tomater eller en paprika i biter og ha opp i sammen med grønnsakene. Legg laksen over grønnsakene. Tøm over ca en halv dl vann, og dryss på salt og dill. Legg en toppet spiseskje rømme på langs på hvert laksestykke. Stekes i 15-20 min. Rømmen vil flyte litt utover og bli litt gyllen, grønnsakene blir saftige og smaksrike med god "saus". Anonym poster: 260a101bc96bb52250dae6d4350270df
Himmel og hav Skrevet 2. april 2013 #14 Skrevet 2. april 2013 Lettsaltet torsk, trukket i vann, kokte poteter, revne gulrøtter og smeltet smør. Tradisjonelt og godt. Kveite, kokt eller bakt i ovnen, eggesmør, poteter, dampede gurøtter og sukkererter. Fiskepakker på grill eller i ovn: Dobbel folie med litt smør på, legg på grønnsaker etter ønske (gulrøtter, sukkererter, løk, purre, potetskiver, sellerirot i tynne strimler, fenikkel... bruk fantasien), legg på biter av fisk, krydre og stek.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2013 #15 Skrevet 2. april 2013 Seibiff med stekt løk er himmelsk (vi bruker både fersk sei, og billige frosne fiskeblokker, begge deler fungerer). Fisken kan stekes som den er, eller vendes i mel, salt og pepper før steking. Tilbehør er f eks gulrotstuing, kokt potet og smelta smør. Høres kanskje ut som mye arbeid, men det tar ikke mer enn 30 minutter før maten er servert:) Hjemmelaget fiskegrateng er enkelt og godt. Bytt ut makaroni med poteter for variasjon, også veldig godt! Hvit fisk med hollandaise (Toro), poteter og grønnsaker er superenkelt og veldig godt!! Anonym poster: 6ce84d26ab826e8d25adcc2613e3f834
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå