Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har to barn. Førstemann hadde ikke kolikk. En og annen gang med litt magevondt,men ikke mer utover det "normale". Nr.2 er 3,5uke nå. Snill og rolig, med lite/så og si ingen skriking. Så ingen "kolikkbarn" her - enda iallefall.

Det jeg lurer på er når ca.er det kolikk oppstår? skjer det rundt en spesiell alder (2-3-4mnd gammel?),eller er det der fra fødsel av?

Evt hvor gammel er babyen når man kan si at man er "safe" - at babyen ikke vil få kolikk? Erfaring noen?

(sorry litt rotete innlegg)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144034497-kolikkn%C3%A5r-oppst%C3%A5r-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjer ofte når de er 2-3 uker gamle. Her begynnte det da hun var 10 dager.Noen har det fra fødsel også. Gir seg som regel når de er rundt 3 mnd men kan vare kortere eller lengre.Når de er rundt 5 uker er man ganske trygg hvis det ikke har oppstått kolikk.

Endret av *Smiley*
Gjest Kira bjeffer

Jeg har også hørt at det er vanligst når de er 2-3 uker gamle. Eldste vår hadde kolikk, og det startet da hun var omkring 1,5-2 uker gammel.

Tror ikke jeg har hørt om barn over 1 mnd som plutselig får kolikk, men skal ikke si med 100% sikkerhet at det ikke kan skje.

Hos min begynte det etter en ukes tid, og så ble det gradvis verre, var slik jeg "fant ut" han hadde kolikk, leste et sted det når en topp ved 6-8 uker, og det stemte med min. Nå er han ti måneder, og det er jo ikke lenge siden "skrikingen", men husker ikke om han var 3 eller 4 mnd da det gav seg (fortrengt mye av den tiden).

Du kan jo lese om kolikk om du lurer på om han har det, det er ikke slik at alle skriker konstant hele døgnet ved kolikk.

Takk for svar :)

Minsten min har nok ikke kolikk nei. Bare litt vanlig mageknipe nå og da,og skriker så og si aldri. Men skal innrømme at jeg frykter at han skal få det... Så X fingrene for at vi slipper unna det denne gang også.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...